Formular de căutare

SCA

Ne bucurăm că utilizezi YOU! Dacă citești aceste rânduri și încă nu ai YOU, te încurajăm să descarci acum aplicația. Durează câteva minute să o cauți in store-ul dedicat (AppStore sau Google Play), o descarci rapid, te înregistrezi de acasă fără drumuri la bancă și faci banking când și cum vrei tu. Simplu. Află mai multe detalii pe pagina dedicată aici.


1.Asigură-te că folosești ultima versiune YOU. Verifică în magazinul de aplicații al smartphone-ului tău (Google Play pentru dispozitivele cu Android sau AppStore pentru dispozitivele cu iOS) dacă aplicația YOU are opțiunea de “actualizare”. Dacă da, atunci actualizează aplicația;


2.Pe telefonul pe care ai YOU, asigură-te că:

  • este setată permisiunea de transmitere notificări (Android: Setări → Aplicații → Căutare “YOU BRD” → Notificări – Permise; IOS: Configurări → click pe YOU BRD din lista de aplicații → bifa Permitere notificări );
  • ai înregistrate datele biometrice: amprente și recunoaștere facială, pentru a le putea utiliza în aplicația YOU BRD (Android: Setări → Date biometrice și Securitate →Amprente; IOS: Configurări → Face ID/Touch ID și cod de acces);
  • ai bifate toate tipurile de notificari in meniul “Setări”, “Setări notificări”;
  • ai bifat opțiunea “Amprentă digitală” atât pentru dispozitivele cu Android, cât și pentru IOS.

Primești notificarea push de validare a plății cu cardul doar în YOU BRD.

Începând cu 14 septembrie 2019, directiva PSD2 a Uniunii Europene a fost implementată, necesitând Autentificare Strictă a Clienților pentru toate plățile electronice. Directiva își propune să protejeze utilizatorii prin obligarea furnizorilor de servicii financiare să folosească măcar două dintre cele trei tipuri existente de autentificare a identității pentru validarea plăților. Metodele de autentificare sunt fie bazate pe cunoștințe (e.g.: parole), pe posesie (e.g.: SMS-uri) sau pe identitate (autentificare biometrică, e.g.: amprentă). Astfel, plățile electronice vor necesita autentificarea prin utilizarea a cel putin două elemente din cele de mai sus.

Cerințele de autentificare strictă a clienților se aplica tuturor cardurilor de plată emise în Zona Economică Europeană și comercianților și furnizorilor de servicii stabiliți în Zona Economică Europeană.

În timpul plății online, ca și până acum, va trebui să introduci datele cardului și să dai click pe butonul de plată. În pasul următor, ai la dispozitie doua modalitati de validare:

  • Autentificare prin aplicația de mobile banking:
    Primești pe smartphone o notificare de tip push din aplicatia de mobile banking și trebuie să o accesezi chiar în momentul primirii acesteia. Apoi, este suficient să validezi plata autentificandu-te prin biometrie (amprentă digitală sau recunoaștere facială) sau prin codul PIN al aplicației de mobile banking, iar suma va fi blocată în contul tău.

  • Prin cod unic SMS, la care vei adăuga o parolă suplimentară pe care o vei ști doar tu.

E bine de știut că pot exista excepții în care nu ți se va solicita validarea plății.

Nu există nicio diferență, și în YOU BRD validezi tranzacțiile online cu cardul ca și până acum.
Da, se generează notificări push pe ambele telefoane și vei valida pe cel care este mai la îndemana. Tranzacția respectivă poate fi autorizată doar o dată.
În cazul în care nu ai accesat notificarea push în momentul primirii, ai posibilitatea de a valida tranzacția prin introducerea parolei urmată de codul unic primit prin SMS.

Schimbăm modul în care facem online banking! YOU BRD este noua noastră aplicație de internet și mobile banking, singura care va rămâne în portofoliul BRD. Descarc-o acum din Google Play sau AppStore și instaleaz-o rapid de oriunde, fără drumuri la bancă. Vezi aici toate lucrurile pe care ți le oferă YOU


Însă, dacă până la închiderea serviciilor MyBRD, vrei să folosești în continuare să folosești varianta de mobile, iată o serie de sfaturi:

1.Asigură-te că folosești ultima versiune a aplicației MyBRD Mobile. Verifică în magazinul de aplicații al telefonului tău (Google Play pentru dispozitivele cu Android sau AppStore pentru dispozitivele cu iOS) dacă MyBRD Mobile are opțiunea de “actualizare”; dacă da, actualizeaz-o;


2.Pe telefonul pe care este instalată aplicația MyBRD Mobile, asigură-te că

  • este setată permisiunea de transmitere notificări (Android: Setări → Aplicații → Căutare “MyBRD Mobile” → Notificări – Permise; IOS: Configurări → click pe MyBRD Mobile din lista de aplicații → bifa Permitere notificări);
  • ai înregistrate datele biometrice: amprente și recunoaștere facială, ca să le poți folosi în aplicația MyBRD Mobile (Android: Setări → Date biometrice și Securitate →Amprente; IOS: Configurări → Face ID și cod de acces);

3.Asigură-te că în aplicația MyBRD Mobile ai următoarele

  • în meniul “Setări”, “Setări notificări” sunt bifate toate tipurile de notificări;
  • în meniul “Setări”, este bifată opțiunea “Amprentă digitală”/”Recunoaștere facială” atât pentru dispozitivele cu Android, cât și pentru IOS.

Deoarece notificările de tip push din partea aplicatiei de mobile banking necesită o conexiune la internet, nu vei primi mesajul de tip push, dar poți valida tranzacția folosind cod unic SMS, la care vei adăuga o parolă suplimentară pe care o vei ști doar tu.

Nu este necesar să reintroduci datele cardului, dar autentificarea va fi obligatorie, mai puțin în cazul în care BRD va aplica excepții.

Ne așteptăm ca autentificarea strictă obligatorie pentru magazine și comercianți online din Zona Economică Europeană să scadă frauda acestor plăți. Cu toate acestea, este în continuare recomandat să îți blochezi cardul în cazul în care detectezi orice fel de activitate suspicioasă.

A doua directivă a serviciilor de plată, respectiv transpunerea sa în legislația națională, Legea nr. 209/2019, introduce noi reguli referitoare la plățile contactless, pentru care se solicita autentificarea strictă a clienților, astfel că:

  • după ce ai efectuat 5 tranzacții contactless consecutive fără introducerea codului PIN, următoarea (cea de-a 6-a tranzacție) se va efectua obligatoriu cu introducerea codului PIN;
  • în momentul în care suma cumulată a tranzacțiilor contactless consecutive, fără introducerea codului PIN, depașește valoarea de 150 EUR (sau echivalent în LEI), următoarea tranzacție se va efectua obligatoriu cu introducerea codului PIN.

Sigur, există și posibilitatea ca un terminal POS să nu fie încă actualizat conform noilor reglementări și atunci plata poate fi respinsă, deși cardul este activ și funcțional. În acest caz, este suficient să efectuezi plata prin introducerea cardului în terminalul POS și utilizarea codului PIN.

Conform regulamentelor în vigoare pot exista situații în care nu se solicită autentificarea in timpul procesului de plată, cum ar fi: în cazul cardurilor salvate anterior în aplicațiile/site-urile comercianților, a plăților recurente, abonamentelor însă și în funcție de istoricul de plată catre comerciantul respectiv sau de valoarea plății.