Formular de căutare

Creditul Expresso pentru masina - Luci Popa

Luci Popa, încântat!

Dacă mișcă și are roți, fii sigur că sunt acolo! Mă găsiți pe YouTube - Mașini cu Luci Popa, dar probabil m-ați văzut și la TV. Prezentările mele îmbină utilul cu plăcutul, iar cireașa de pe tort este umorul!
Dacă mai aveți nevoie de ceva, aici sunt!


Cum să conduci corect o mașină electrică

Vrem, nu vrem, viitorul este electric. Ceea ce înseamnă că mai devreme sau mai târziu toți va trebui să învățăm să mergem corect cu astfel de vehicule. Chiar dacă ele arată și au aceleași comenzi precum o mașină obișnuită, un model pe baterii are câteva unelte ce te ajută să mergi mai eficient sau mai economic, dar există și tehnici prin care tu poți îmbunătăți autonomia sau proteja durata de viață a acumulatorului. Haideți să le luăm pe rând.

Conducând aproape 100 modele electrice, mi-am dat seama de faptul că pedala de accelerație trebuie tratată cu respect. Mașinile cu emisii zero au o singură treaptă de viteză, iar cuplul, acea forță pe care o simți tu când accelerezi, este dezvoltat instant. Ceea ce înseamnă că nu trebuie să accelerezi tare pentru a ajunge la vitezele de croazieră. Accelerând puternic nu faci decât să consumi curent pe care l-ai putea folosi circulând pe distanțe mai lungi. 

Având cuplu instant și o accelerație atipică, comută modul de rulare pe cel mai economic posibil, nu ai nevoie de toată puterea mașinii în viața de zi cu zi, chiar și dacă faci o depășire. Toate testele de consum și autonomie sunt făcute folosind aceste moduri de rulare și, credeți-mă, nu există niciun dezavantaj. Nici măcar nu pierzi funcțiile de climatizare. 

Apropo de climatizare, pentru a menține o autonomie decentă, nu porniți aerul condiționat la maximum. Setați-vă temperatura dorită, lăsați mașina pe Auto, dacă mașina este echipată cu funcție de climatizare automată, sau setați o treaptă de ventilație confortabilă. Aerul condiționat este cel mai mare consumator de curent în afara sistemului de propulsie. Mai mult, dacă circuli singur în mașină, multe astfel de modele sunt echipate cu opțiune de climatizare doar pentru șofer. Iarna, cel mai mare atu este pompa de căldură. Unele electrice vin cu pompă de căldură în standard, altele contra cost, iar cele mai accesibile nu au această funcție. Pompa de căldură funcționează pe principiul invers al unei instalații de aer condiționat și consumă de trei ori mai puțin curent decât dacă ai folosi aerul condiționat sau încălzirea pe rezistență pentru a crea o temperatură optimă în interiorul habitaclului pe perioada rece. Recomandarea mea este să cumpărați o mașină cu pompă de căldură și să o folosiți atunci când sezonul rece o cere. 

Am vorbit despre pedala de accelerație, acum haideți să trecem la cealaltă pedală, cea de frână. Aceasta trebuie folosită cât mai puțin. Toate mașinile electrice, fără excepție, dispun de frânare regenerativă, ceea ce înseamnă că atunci când iei piciorul de pe pedala de accelerație, energia cinetică creată de inerția în mișcare este transformată în curent electric ce este depozitat înapoi în baterie. În funcție de modelul pe care îl alegi, există mai multe tipuri de regenerare. Unele exemplare nu au deloc mod configurabil de regenerare, altele au o treaptă B (de la braking), iar unii producători te lasă să folosești padelele din spatele volanului pentru a controla regenerarea. Pentru a conduce cât mai eficient, în oraș trebuie folosită cât mai multă regenerare. În afara localității este recomandat să folosești cât mai puțină regenerare, deoarece vei pierde destul de multă viteză, iar după aceea trebuie să accelerezi din nou pentru a ajunge la viteza de croazieră, consumând mai mult curent. Există chiar și modele ce au opțiunea "one pedal", ceea ce înseamnă că dacă vei anticipa traficul, nu va trebui să apeși niciodată pedala de frână, mașina oprindu-se singură la semafor sau în alte condiții necesare staționării. Astfel vei câștiga atât curent suplimentar în baterie, prelungind autonomia, dar vei și uza plăcuțele și discurile de frână mai puțin, evitând costurile inutile. 

Ați încercat vreodată să cărați un sac de cartofi în spate? Efortul necesar pentru a merge este mai mare, consumând mai multă energie. Așa este și la mașini. Orice kg în plus pe care îl cari după tine fără a fi nevoie crește consumul și scade, implicit, autonomia. Nu trebuie neglijată nici presiunea în anvelope. O presiune scăzută va duce la o frecare cu solul mai mare, frecare ce trage mai multă energie din baterie. Baterie care necesită a fi protejată. Un astfel de acumulator te poate ține lejer peste 10 ani dacă știi cum să ai grijă de ea. Dacă vei folosi mașina preponderent în mediu urban, producătorii recomandă să nu o încarci la mai mult de 80% capacitate. Totodată, cu cât încărcarea este mai lentă, cu atât mai puțină căldură trece prin baterie, prelungind durata de viață. Dacă o încarci la o priză domestică sau la un charger AC, atunci bateria îți va mulțumi. Încărcările rapide, de curent continuu (DC), sunt necesare doar la drum lung, atunci când trebuie să parcurgi distanțe lungi fără opriri prelungite. Recomandarea mea este să alegeți un model care oferă o încărcare DC cât mai bună dacă doriți să parcurgeți țara în lung și în lat. Și deși nu sunt multe, fiți cu ochii în patru pentru cele cu încărcare AC la 22 kW, îmi veți mulțumi atunci când toate stațiile DC vor fi ocupate. Cu un model eficient, vei putea parcurge cam 150 km după doar o oră la o stație AC de 22 kW. 

Acum că v-am învățat cum să mergeți corect cu mașinile viitorului, tot ce mai rămâne este să apelați la creditul Expresso Verde de la BRD, credit de nevoi personale ideal pentru mobilitatea ta electrică. 
 


Ce dotare nu trebuie să lipsească pe o mașină nouă

Toată ziua suntem conectați la internet. Iar dispozitivul de care ne folosim cel mai des este smartphone-ul. Nu cred că mai există multe persoane care să nu aibă în buzunar un supercomputer cu ecran tactil și cameră. Ei bine, acum poți folosi telefonul la volan 100% legal și fără să îl ții în mână sau fără să îți distragă atenția, deoarece aproape toate mașinile noi îți pun la dispoziție (standard sau contra cost) funcția de integrare smartphone în display-ul central al sistemului de infotainment. 

Vă dau exemplul meu. Dimineața mă urc la volan, conectez telefonul la mașină și setez destinația direct din aplicațiile mele preferate. Nici nu trebuie să ai navigație la mașină, plus că acum toate navigațiile autovehiculelor sunt la ani lumină în urmă față de aplicațiile de smartphone. Pe ecran îmi mai apare și calendarul zilei și pot vedea ce întâlniri mai am sau ce trebuie să mai fac în acea zi. 

Tot la volan, pot să folosesc, prin comandă vocală, asistentul personal și să îi dau diverse comenzi, precum să sune persoanele pe care vreau să le contactez sau să trimită un mesaj. Totul fără a tasta sau a atinge dispozitivul care este oricum conectat. (cu sau fără fir), la mașină. Recomand prin fir, deoarece rămâi și cu telefonul încărcat. După ce termin de vorbit la telefon fără grija că fac ceva ilegal, dau comandă vocală sau tactilă de ascultare a muzicii mele preferate. Uneori prefer podcast-uri sau chiar cărți audio, dar chiar și așa, tot nu trebuie să îmi iau privirea de la drum. Mai mult, dacă am o mașină electrică la test, pot chiar să caut stații de încărcare apropiate. Nu există limită la ce ai putea face cu integrarea smartphone-ului. 

Toate brandurile auto, cu una sau două excepții, oferă integrare smartphone, iar ambii mari producători de sisteme de operare pentru smartphone-uri sunt au produse compatibile cu aceste funcții, ceea ce înseamnă că nu îți mai trebuie decât creditul Expresso de la BRD, accesibil tot online, pentru a-ți programa următoarea călătorie fără griji. 
 


Greșeala pe care o fac majoritatea șoferilor

Să zicem că ți-ai cumpărat o mașină nouă. Ai grijă de ea, alimentezi doar folosind carburanți de calitate, o speli, faci reviziile la timp și ai grijă să nu îi zgârii jantele în parcare. Însă există un aspect deseori neglijat de către șoferi. Și anume geometria roților. De ce este aceasta importantă? Hai să vă explic. 

Fie că folosești anvelope de vară, iarnă sau all season, noi sau rulate, geometria roților este foarte importantă deoarece acestea sunt singurele patru puncte de contact între tine și asfalt. Poți avea toate sistemele de asistență disponibile pe mașina ta, dacă geometria roților este dereglată, consecințele pot fi costisitoare. În primul rând, chiar dacă mașina ta merge drept, efortul menținerii cade pe anvelope, care se pot toci neuniform și, după cum am aflat eu pe pielea mea, un set de anvelope de calitate schimbat prematur îți poate scoate din buzunar sume considerabile, sume pe care nu le aveai plănuite pentru astfel de intervenții. 

Altă consecință este faptul că, având anvelope tocite uniform, crește și consumul de carburant. Dacă mașina are tendința de a trage stânga sau dreapta, atunci efortul de a menține trasa dreaptă cade pe alte componente, în special ale suspensiei, componente care, vă garantez eu, nu sunt ieftine în marea majoritate a cazurilor. 

Nu mai vorbim de creșterea distanței de frânare, foarte importantă pentru siguranța ta și a familiei tale. Ca exemplu pot da circulația pe un drum ud sau cu aderență scăzută. Dacă este nevoie să frânezi de urgență, atunci ai nevoie de toată capacitatea de frânare pe care mașina și anvelopele ți-o pot oferi. Degeaba ai frâne mari și sisteme de asistență a frânării, așa cum majoritatea mașinilor noi au, dacă anvelopele nu pot susține masa unui autoturism de peste 1500 kg. 

Așa că dacă nu dorești costuri neprevăzute, reglează geometria roților o dată la șase luni și nu uita nici de creditul Expresso de la BRD, un credit de nevoi personale disponibil online. 


Ce accesoriu recomandăm pe orice mașină

Ți-ai achiziționat un autoturism nou. Ești mândru de el, are garanție, RCA, CASCO, alarmă și un brăduleț frumos mirositor legat de oglindă, dar parcă îi mai lipsește ceva și nu știi exact ce. Îți explic eu, o cameră de bord. 

Și poate te întrebi la ce îți folosește o cameră de bord, deoarece nu ai avut niciodată un incident în trafic. Greșeala pe care ai putea-o face în cazul de față este să crezi că nu ți se va întâmpla niciodată. Și acum este momentul la ce este bună o astfel de cameră. 

În primul rând, în trafic. Dacă vreodată ai o tamponare și nu te înțelegi cu celălalt ghinionist cu privire la răspundere, o cameră de bord te poate scuti de ore pierdute, dar și de cheltuieli inutile. Alt avantaj poate fi în cazul unei altercații în trafic. Cu un astfel de accesoriu care nu este foarte scump poți avea probe concrete dacă nimerești în locul potrivit, la momentul nepotrivit, alături de cine nu trebuie. 

Și dacă nici acum nu te-am convins, gândește-te că există camere de bord care pot funcționa și atunci când mașina este oprită. În cazul în care cineva îți lovește mașina și fuge de la locul faptei sau în cazul în care un personaj talentat cu o cheie ascuțită se hotărăște că vopseaua ta lucioasă este pânza pentru noua sa capodoperă, el poate fi găsit ușor și astfel tu scapi de creșterea asigurării CASCO pe motiv de daune care sunt orice mai puțin necesare. 

Camerele de bord au prețuri ce variază de la câteva sute, la câteva mii de lei, în funcție de calitatea imaginii sau capacitatea de înregistrare, ba chiar există astfel de obiecte în cataloagele oficiale de accesorii ale dealerilor auto de unde tu îți vei achiziționa mașina. 

Tot ce trebuie să ții minte este că având o cameră de bord vei putea salva atât timp, cât și bani. Fix așa este și cu creditul de nevoi personale Expresso. Este accesibil online și rapid.

Contactează-ne
Sau aplică 100% online în timpul orelor de program

*Rata dobânzii este cuprinsă între 8,95% și 17,77% și este oferită clienților în funcție de o serie de elemente avute în vedere în analiza cererii de credit, precum istoricul relației cu banca, vechimea și stabilitatea la locul de muncă, constanta veniturilor, existenta unui istoric de creditare și modul în care au fost rambursate creditele deținute până în prezent etc. 

Exemplu reprezentativ valabil la 05.07.2022, calculat pentru un credit de nevoi personale EXPRESSO, în valoare de 35.000 lei, acordat pe o perioadă de 5 ani și rambursat în 60 de rate lunare egale, cu încasarea venitului în cont BRD și contractarea unui pachet de produse și servicii: dobândă fixă de 9,99%/ an, DAE 11,93%, valoarea primei sume lunare de plată 774,98 lei, ulterior descrește ca urmare a diminuării primei de asigurare, valoarea totală plătibilă 45.847,20 lei, care include comision de analiză dosar 200 lei, administrare lunară cont curent asociat creditului zero lei (cost valabil pe perioada deținerii unui pachet de produse și servicii) și asigurarea de viaţă: 0,09% pe lună, percepută la soldul creditului (dacă optezi pentru asigurarea distribuită de BRD, în calitate de agent afiliat al Asiguratorului BRD Asigurări de Viață). În cazul în care renunți la pachetul de produse și servicii, comisionul de administrare lunară cont curent devine 6 lei. Detalii privind pachetele de produse și servicii găsești pe brd.ro/carduri și conturi/pachete de cont curent.

Înainte de a lua decizia de a te împrumuta, analizează caracteristicile și implicațiile creditului. Asigură-te că ai înțeles riscurile asociate contractelor de credit, în principal cu privire la fluctuația veniturilor tale.