Formular de căutare

Drumul Banilor
De ce cresc dobanzile acum?

De ce cresc dobanzile acum?

Banii în exces au generat inflație

Inflația este creșterea generalizată a prețurilor la produse și servicii.

Pentru aceleași bunuri, plătim mai mulți bani și avem nevoie de mai mulți bani. Producția de bunuri și servicii (oferta) a rămas aceeași sau chiar s-a restrâns în anumite domenii de activitate, iar cererea de consum a fost din ce în ce mai mare. Aceasta și pe fondul relaxări din vară, când părea că am scăpat de pandemie.

Citeste mai mult

Ce NU am învățat din crizele financiare care au trecut

Criza financiară este o perioadă în care nivelul de trai se înrăutățește. O perioadă în care scade consumul, scade cererea de produse și servicii și atunci scade producția, creste șomajul, scad veniturile.

Refinanțare să fie, dar nu cu orice preț

Ce este refinanțarea? Avantaje, pași, la ce să fii atent

Refinanțarea unui credit presupune să iei un credit nou, cu ajutorul căruia îți plătești unul sau mai multe credite vechi. De exemplu, poți refinanța un credit de nevoi personale, un card de credit de la un IFN și un alt credit de la o bancă, toate printr-un credit nou, care are costuri mai mici sau alte avantaje.
Și acest credit de refinanțare îl poți obține de la o altă bancă, sau de la banca la care ai creditul (sau creditele) de care vrei să scapi. 
 

Dacă gâfâi când plătești, nu e totul pierdut

În viața ta pot apărea atât evenimente fericite, cât și mai puțin fericite. Ambele te schimbă, te afectează, îți schimbă comportamentul și unele îți pot dezechilibra bugetul. 

Ce face banca atunci când ești fraudat?

În episodul trecut, pe Drumul Banilor, am vorbit despre securitatea plăților online și cum poți să previi fraudele din mediul online. Pentru episodul de astăzi, ne-am gândit că ar fi foarte utilă o discuție cu specialiști antifraudă care să ne facă să înțelegem care este perspectiva băncii și responsabilitatea acesteia când vorbim despre securitatea plăților pe internet.

Invitați sunt Laura Popescu și Bogdan Neguț, specialiști cu peste 17 ani de experiență în sistemul bancar, dintre care ultimii 10-12 în zona de antifraudă. Ambii fac parte din echipa Antifraudă a BRD, Laura ocupându-se de zona de prevenție, iar Bogdan de cea de gestionare a investigațiilor.