Formular de căutare

Ultimele noutati

17.04.2019

Sezonul România-Franța debutează la București cu expoziția „Specii de Spații”, lucrări din colecția de artă contemporană Société Générale, găzduită la Muzeul Național de Artă al României

BRD – Groupe Societe Generale deschide Sezonul Franța-România cu expoziția „Specii de Spații”, cu lucrări din colecția de artă contemporană Société Générale. Expoziția va fi inaugurată pe 18 aprilie, în prezența artistului francez Julien Prévieux, și va putea fi vizitată până pe 14 iulie 2019.

Expoziția reunește 24 de lucrări din colecția de artă contemporană Société Générale, expuse la sediul central al băncii din cartierul la Défense. Curatorul expoziției, Mihnea Mircan, ia drept reper conceptual textul Espèces d’espaces (1974), de Georges Perec, un eseu ce examinează diferențele dintre spații domestice și publice, locuri reale și locuri imaginare.

Selecția reflectă diversitatea colecției Société Générale, în subiecte, medii și stiluri, dar și în privința generațiilor și ariilor geografice din care provin artiștii. Ea privilegiază lucrări din ultimul deceniu, și pune în valoare câteva momente-cheie din Colecția Société Générale, ce servesc ca puncte de plecare pentru explorarea discursurilor majore din pictura, sculptura și fotografia contemporană. Lucrărilor din colecție li se adaugă 4 „studii de caz”, în care artiștii prezenți în Colecție – Farah Atassi, Julien Prévieux, Danica Dakić și Florian & Michael Quistrebert – prezintă secțiuni mai ample din practica lor artistică.

Un proiect separat, dar înrudit din punct de vedere tematic, expoziția Spațiu (Continuare și sfârșit), realizată în colaborare de artiștii Iulia Nistor și Achraf Touloub şi organizată de Fundaţia9, va putea fi vizitată la Rezidența BRD Scena9 între 19 aprilie și 16 iunie.

 „Suntem fericiți să deschidem sezonul francez în România cu o selecție remarcabilă din colecția de artă contemporană Société Générale, perechea „în oglindă” a expoziției de artă românească găzduită timp de câteva luni la sediul central al băncii de la Paris. Susținerea pe care o acordăm culturii și artei se bazează pe crezul că acestea trebuie să fie, pe de o parte, accesibile pentru toate categoriile de public, și, pe de altă parte, exemplare și capabile să inspire noi generații de creatori. Pentru că tema centrală este spațiul, ne integrăm în concept și prin spațiul Rezidenței BRD Scena9, în care propunem o continuare a dialogului între culturi, și îi invit pe cât mai mulți iubitori ai artei să-i treacă pragul în timpul Sezonului Franța-România”, a spus François Bloch, CEO, BRD – Groupe Societe Generale.

BRD – Groupe Societe Generale, în calitate de partener strategic al Sezonului Cultural Franța-România 2019, își va alinia proiectelele culturale locale la spiritul și tematicile Sezonului, privilegiind creația contemporană și proiectele care propun o continuitate sau perspective de colaborare și după Sezon. Printre proiectele comunicate de BRD sub umbrela Sezonului se numără turneele SoNoRo Conac și Stradivarius, muzeul digital Micro-folie de la Sibiu, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu și festivalul Circulation și proiecte de robotică și tehnologie „Robotica - un nou sport de echipă”, „Robots in the City” sau „Fête de la Science”.

Despre BRD – Groupe Societe Generale

BRD - Groupe Societe Generale este a treia mare bancă a României și cea mai extinsă rețea bancară privată a țării. Bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor, BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare.

Ca actor social, BRD investește în cultură, educație, tehnologie și sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. BRD privește cultura și educația drept piloni esențiali de dezvoltare ai societății, încurajând proiecte inovatoare, cu potențial de a fi recunoscute și apreciate de tânăra generație.

Sub această viziune a fost creată Fundația9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, centrul cultural Rezidența BRD Scena9 din București si Fondul de cinema Lucian Pintilie, care ofera granturi regizorilor de film debutanți. În cultură, banca investește în proiecte de muzică clasică și artă contemporană. În educație, BRD a creat Școala9, o platformă de jurnalism specializat, și sprijină programe care susțin demersul profesorilor din sistemul formal, dar și planuri, idei și proiecte în domeniul inovării și al tehnologiei. Proiectele susținute de BRD în Sezonul Franța-România se grupează în jurul acestor axe majore: două expoziții de artă contemporană (”Specii de spații” la Muzeul Național de Artă al României și ”Spațiu (continuare și sfârșit)” la Rezidența BRD Scena9), muzeul virtual Micro-folie de la Sibiu, fotografie (Festivalul ”Circulation”), muzică clasică (turneele Stradivarius și SoNoRo Conac), dar și proiectele de robotică și tehnologie (”Robotica - un nou sport de echipă ”, ”Robots in the City” sau ”Fête de la Science”).

 

Colecția de artă contemporană Société Générale

Colecția Société Générale este o colecție de artă vie. Creată în 1995, conjugând pictura, fotografia și sculptura, colecția constituie un ansamblu eclectic de peste 1200 de lucrări și opere de artă.Expusă în sediile Grupului, menirea sa este aceea de a fi arătată cât mai multor oameni.

Angajați, publicul larg, parteneri, clienți, elevi sau studenți pot să o descopere în moduri variate și interacțiuni diverse : în timpul amenajărilor, al atelierelor artistice, prin parteneriate, împrumuturi sau expoziții în afara zidurilor.

Dezvoltarea colecției de-a lungul timpului este rezultatul unei politici de achiziție constantă și coerentă, care implică forțele active ale companiei: în fiecare an, colecția se mărește cu noi lucrări selecționate de un comitet ce reunește, alături de experți independenți, membri ai conducerii și colaboratori ai Grupului.

Așa cum arată și lucrările prezentate în această expoziție, politica de achiziții combină opere ale unor artiști recunoscuți și lucrări ale unor artiști tineri. Ea reflectă, în egală măsură, direcția de dezvoltare internațională a Grupului, cu un interes crescut pentru piețele emergente din Europa, Africa sau Asia.

Colecția Société Générale este expresia politicii de mecenat cultural durabil, cuprinzătoare și deschise, în consens cu valorile Grupului.

 

www.collectionsocietegenerale.com   

Articole asemănătoare

APLICAȚIA DE MOBILE BANKING MYBRD MOBILE, VOTATĂ PRODUSUL ANULUI

23.05.2019

Aplicația de mobile banking a BRD, MyBRD Mobile, a primit distincția pentru ”Produsul Anului”, în ca...

află detalii

BRD OPREȘTE TEMPORAR SISTEMUL INFORMATIC DE CARDURI, PENTRU MODERNIZARE

08.05.2019

Comunicat de presă București, 8 mai 2019   În noaptea de duminică, 12 mai 2019, spre l...

află detalii

Află totul despre comisioanele pe care le-ai plătit în ultimele 12 luni

06.05.2019

Fie că este vorba de contul curent, de cel aferent cardului de credit sau de contul de economii desc...

află detalii

REZULTATELE GRUPULUI BRD în PRIMUL TRIMESTRU AL ANULUI 2019: PERFORMANȚĂ COMERCIALĂ ROBUSTĂ

03.05.2019

Principalele tendințe comerciale și indicatori financiari ai BRD Groupe Société Générale la 31 marti...

află detalii