Formular de căutare

Înapoi la Newsroom

REZULTATELE GRUPULUI BRD PE SEMESTRUL I 2016: PROFIT NET DE 381 MILIOANE LEI, ÎN CREŞTERE CU 64%

02 Aug 2016

Principalii indicatori financiari ai BRD-Groupe Société Générale la 30 iunie 2016 la nivel consolidat, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS):


Piaţa internă a creditării continuă să crească moderat, dar neuniform pe segmente de clienţi. Creşterea este în continuare impulsionată de cererea din partea persoanelor fizice, în timp ce creditele pentru companii încă nu dau dovadă de creştere susţinută, într-un mediu economic caracterizat de creşterea continuă a cererii interne şi de inflaţie negativă. Dinamica anuală a depozitelor rămâne pozitivă pe ambele segmente de clientelă.

Soldul creditelor nete ale Grupului BRD a crescut cu 1,7%* faţă de 30 iunie 2015 şi cu 3,1%* faţă de 31 decembrie 2015 graţie, în principal, creditelor imobiliare şi de consum fără ipotecă, pe segmentul retail, şi creşterii susţinute pe segmentul marilor clienţi corporativi.

Creditele pentru persoane fizice au crescut cu 5,5%* faţă de 30 iunie 2015 ca urmare a creşterii cu 19% a creditelor nou-acordate, până la 2,9 miliarde RON. Volumele creditelor noi au provenit în special din creditele de consum fără ipotecă (mai mari cu 25% faţă de semestrul I 2015). În acest context, cota de piaţă pe credite a crescut la 17,0% la 31 mai 2016, cu 0,3 puncte procentuale în dinamică anuală, potrivit calculelor interne ale băncii. Numărul clienţilor persoane fizice a crescut cu 2,6% faţă de 30 iunie 2015, utilizând o metodologie constantă. Digitalizarea a rămas o prioritate: numărul de contracte de internet şi mobile banking (MyBRD Net şi My BRD Mobile) a crescut cu 29%, la 985.000 de contracte la finalul lui iunie 2016.

Soldul creditelor nete pentru marii clienţi corporativi a crescut cu 6,8%* faţă de 30 iunie 2015 şi cu 10,5%* faţă de 31 decembrie 2015, reflectând relaţiile solide dintre BRD şi clienţi pe acest segment într-un context caracterizat de presiuni concurenţiale intense.

Volumul depozitelor a continuat să crească în dinamică anuală (cu 6,1%* faţă de 30 iunie 2015), susţinut de creşterea cu 29%* a disponibilităţilor din conturile curente. Pe segmentul clienţilor persoane fizice, cota de piaţă a fost de 13,9% la 31 mai 2016, mai mare cu 0,3 puncte procentuale faţă de 31 mai 2015, potrivit calculelor interne ale băncii.

Indicatorul credite nete/depozite a fost de 70,7% (mai mic cu 3,0 puncte procentuale faţă de 30 iunie 2015 şi cu 3,6 puncte procentuale mai mare faţă de 31 decembrie 2015).

Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la 1.434 milioane RON, mai mare cu 12,9% faţă de semestrul I 2015 graţie creşterii pe toate categoriile principale de venituri. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 6,8% datorită efectelor pozitive de volum, structură şi rată de dobândă. Veniturile nete din comisioane au fost mai mari cu 3,4% graţie creşterii veniturilor din activitatea de carduri, internet si mobile banking şi asigurări. Categoria « Alte venituri bancare » cuprinde elemente nerecurente de 121 milioane RON în legătură cu vânzarea participaţiei VISA Europe şi câştiguri din vânzarea de titluri de stat şi unităţi de fond. Excluzând aceste elemente, venitul net bancar a crescut cu 5,1%.

Controlul susţinut al costurilor a rămas o prioritate: cheltuielile operaţionale** au fost reduse cu 2,1% la 705 milioane RON, ca urmare a contribuţiilor mai mici la Fondul de Garantare a Depozitelor şi la Fondul de Rezoluţie, precum şi economiilor la costurile imobiliare şi cheltuielile diverse.

În consecinţă, rezultatul operaţional brut a înregistrat o creştere semnificativă de 32,7% şi de 15,0% excluzând elementele nerecurente, în timp ce indicatorul cost/venit a scăzut la 49,2%, cu 7,6 puncte procentuale an/an.

Rata creditelor neperformante a scăzut ca urmare a operaţiunilor de ştergere de creanţe depreciate, la 14,4% de la 18,6% la 30 iunie 2015. Gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane IFRS a crescut de la 72,8% la 30 iunie 2015 la 85,1% la 30 iunie 2016.

În acest context, Grupul BRD a generat o creştere substanţială a profitabilităţii în prima jumătate a anului: profitul net a ajuns la 381 milioane RON în semestrul I 2016, cu 63,5% mai mare faţă de semestrul I 2015, ducând la o rentabilitate a capitalurilor proprii de 12,1% faţă de 8,0% în semestrul I 2015. Excluzând elementele nerecurente, profitul net a crescut semnificativ, cu 29,6%.

BRD şi-a menţinut un indicator de solvabilitate solid, depăşind confortabil cerinţa reglementară. Rata fondurilor proprii totale a fost de 19,1% la nivel individual (conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudenţiale) la 30 iunie 2016, faţă de 16,3% la 30 iunie 2015.
 
“Graţie implementării reuşite a strategiei de dezvoltare bazate pe modelul de bancă universală, banca a obţinut o performanţă operaţională şi financiară solidă în prima jumătate a anului. A fost reconfirmat potenţialul de creştere pe segmentul clienţilor persoane fizice şi pe cel al marilor clienţi corporativi şi, în ciuda ratelor de dobândă scăzute, veniturile nete bancare au continuat să crească substanţial, permiţându-ne să privim cu încredere spre viitor", a declarat Philippe Lhotte, CEO al BRD.

Rezultatele financiare ale Grupului BRD aferente semestrului I 2016 sunt disponibile pentru public şi investitori pe site-ul web al băncii, www.brd.ro, începând cu ora 09:00. Copii ale documentelor vor putea fi obţinute, la cerere, gratuit, la sediul central al BRD - Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucureşti.

(*) Variaţii la curs valutar constant
(**) Situaţiile financiare la 30 iunie 2016 reflectă impactul interpretării IFRIC 21 – Cotizaţii, conform căreia contribuţiile anuale la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare şi la Fondul de Rezolutie au fost înregistrate într-o singură tranşă în primul trimestru. Situaţiile financiare la 30 iunie 2015 au fost retratate corespunzător, pentru comparabilitate.

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. BRD - Groupe Société Générale are 2,2 milioane de clienţi activi şi operează o reţea de 818 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,2 milioane de carduri valide şi o reţea de acceptare de aproximativ 26 000 POS-uri şi 1 500 ATM-uri. Cu operaţiuni de factoring de 921 milioane de euro în 2015, BRD este liderul pieţei de factoring din România. Activele totale ale băncii erau, la 30 iunie 2016, de 48,4 mld RON.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 145 000 de angajaţi în 66 de ţări şi 31 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:

Retail banking în Franţa
Retail banking internaţional, servicii financiare şi asigurări
Corporate & investment banking, private banking, administrare de active şi servicii pentru investitori.

www.brd.ro; facebook;

Articole asemănătoare