Formular de căutare

SCA

Începând cu 14 septembrie 2019, directiva PSD2 a Uniunii Europene a fost implementată, necesitând Autentificare Strictă a Clienților (AsC) pentru toate plățile electronice. Directiva își propune să protejeze utilizatorii prin obligarea furnizorilor de servicii financiare să folosească măcar două dintre cele trei tipuri existente de autentificare a identității pentru verificarea plăților. Metodele de autentificare sunt fie bazate pe cunoștințe (e.g.: parole), pe posesie (e.g.: token-uri) sau pe identitate (autentificare biometrică, e.g.: amprentă). Astfel, plățile electronice vor necesita autentificarea prin 2 factori.

Odata cu implementarea directivei PSD2, din luna noiembrie 2019, te vei putea autentifica și efectua tranzacții în MyBRD Net doar dacă folosești token-ul mobil (prin aplicația MyBRD Mobile) sau dispozitivul tokenul, in format fizic (Vasco).

Dacă ești client al serviciului MyBRD Net și Mobile, însă te loghezi cu parolă și autorizezi tranzacțiile prin Mobile token/ dispozitiv token fizic.

Din noiembrie, modul în care te loghezi se va schimba automat – în loc de parolă statică, vei folosi mobile token-ul integrat în MyBRD Mobile (selectezi optiunea OTP, generare parolă unică/one time password) sau folosești dispozitivul token, în caz ca deții deja unul.

Dacă ești client al serviciului MyBRD Net, însă te loghezi folosind parolă statică și autorizezi tranzacții cu parola sau prin SMS OTP.

În acest caz, pănă în noiembrie 2019 va trebui să îți alegi una dintre cele doua opțiuni: MyBRD Mobile (care are mobile token inclus) sau dispozitivul token.

Dacă alegi dispozitivul Token, va trebui să te duci la cea mai apropiata sucursală și să soliciti schimbarea acestora în token.

Alegând Mobile Token ca metoda de logare și autorizare tranzacții , vei avea grija unui singur dispozitiv și anume telefonul tău mobil. Trebuie doar să îti activezi serviciul MyBRD Mobile și să îți instalezi aplicația din magazinul de aplicații.

Aici găsești un tutorial pentru folosirea tokenului MyBRD Mobile.

Aici găsești un tutorial pentru folosirea tokenului fizic.

Din MyBRD Net – Opțiunea de activare se gasește în meniul Oferte – opțiunea Activare MyBRD Mobile.

Serviciul MyBRD Mobile se poate activa simplu și ușor în orice agenție BRD.

Implementarea directivei PSD2 nu va influenta metodele de autentificare- autorizare tranzactii pentru aplicatia MyBRD Mobile. Asa ca, te vei putea loga/autoriza tranzactii in MyBRD Mobile simplu cu metoda aleasa cod PIN/Amprenta/FaceId.

Reglementarea afectează toate operațiunile electronice bancare, precum transferul bancar și plățile cu cardul.

Cerințele de autentificare strictă a clienților se vor aplica tuturor cardurilor de plată emise în Zona Economică Europeană și comercianților și furnizorilor de servicii stabiliți în Zona Economică Europeană.

Posesorii de carduri BRD care vor efectua tranzacții online (plăți cu cardul pe internet sau aplicații mobile) se vor autentifica prin MyBRD Mobile, pe bază de biometrie sau mPIN – aici poți vedea ecranele unei tranzacții online cu cardul prin aplicația eMAG, cu autentificare prin MyBRD Mobile.

Cu titlu de excepție, dacă nu deții un smartphone sau nu ai MyBRD Mobile, te vei putea autentifica prin parolă unică SMS.

Pentru posesorii de carduri va fi o procedură cu care sunt obișnuiți, pentru că BRD utilizează protocolul de securitare pentru plăti online 3D Secure, unde posesorii de carduri trebuie să se autentifice cu o parolă unică primită prin SMS. Ca urmare a directivei PSD2, vor fi introduse opțiuni adiționale de autentificare, care ar putea să fluidizeze procesul de autentificare, dat fiind faptul că autentificarea biometrică le permite clienților să se identifice printr-o simplă atingere a telefonului.

În timpul plății online, utilizatorul va trebui să își introducă datele cardului și să dea click pe butonul de plată. În pasul următor, există trei scenarii posibile:

  1. Plată printr-un click:
    Bazat pe profilul și istoria plăților tale, BRD sau comerciantul ar putea decide că tu poți face plata printr-un singur click, fără autentificare.
  2. Autentificare prin MyBRD Mobile:
    Primești pe smartphone o notificare de tip push din MyBRD Mobile și trebuie să verifici identitatea prin biometrie (amprentă digitală sau recunoaștere facială) sau prin codul mPIN personal (în cazul în care ai dezactivată opțiunea de utilizare biometrie)
  3. În mod excepțional, dacă nu ai smartphone sau nu deții MyBRD Mobile, te vei autentifica prin parolă unică SMS.

Pentru că notificările de tip push din partea MyBRD Mobile necesită o conexiune la internet, nu vei primi mesajul de tip push.

Nu este necesar să reintroduci datele cardului, dar autentificarea va fi obligatorie, mai puțin in cazul în care BRD va aplica excepții.

Ne așteptăm ca autentificarea strictă obligatorie pentru magazine și comercianți online din Zona Economică Europeană să scadă frauda acestor plăți. Cu toate acestea, este în continuare recomandat să îți blochezi cardul în cazul în care detectezi orice fel de activitate suspicioasă.