Actualizează-ți de acasă datele cu caracter personal în doar câteva minute.

Formular de căutare

SCA
  • Asigură-te că utilizezi ultima versiune a aplicației MyBRD Mobile. Verifică în magazinul de aplicații al smartphone-ului pe care îl deții (Google Play pentru dispozitivele cu Android sau App Store pentru dispozitivele cu IOS) dacă aplicația MyBRD Mobile are opțiunea de “actualizare” și efectuează această actualizare;

  • Pe smartphone-ul pe care este instalată aplicația MyBRD Mobile, asigură-te că este setată permisiunea de transmitere notificări (Android: Setări → Aplicații → Căutare “MyBRD Mobile” → Notificări – Permise; IOS: Configurări → click pe MyBRD Mobile din lista de aplicații → bifa Permitere notificări );

  • Pe smartphone-ul pe care este instalată aplicația MyBRD Mobile, asigură-te că ai înregistrate datele biometrice: amprente și recunoaștere facială, pentru a le putea utiliza în aplicația MyBRD Mobile (Android: Setări → Date biometrice și Securitate →Amprente; IOS: Configurări → Face ID și cod de acces);

  • Asigură-te că în aplicația MyBRD Mobile, meniul “Setări”, “Setări notificări” sunt bifate toate tipurile de notificări;
  • Asigură-te că în aplicația MyBRD Mobile, meniul “Setări”, este bifată opțiunea “Amprentă digitală” atât pentru dispozitivele cu Android, cât și pentru IOS.

Începând cu 14 septembrie 2019, directiva PSD2 a Uniunii Europene a fost implementată, necesitând Autentificare Strictă a Clienților pentru toate plățile electronice. Directiva își propune să protejeze utilizatorii prin obligarea furnizorilor de servicii financiare să folosească măcar două dintre cele trei tipuri existente de autentificare a identității pentru validarea plăților. Metodele de autentificare sunt fie bazate pe cunoștințe (e.g.: parole), pe posesie (e.g.: SMS-uri) sau pe identitate (autentificare biometrică, e.g.: amprentă). Astfel, plățile electronice vor necesita autentificarea prin utilizarea a cel putin două elemente din cele de mai sus.

Cerințele de autentificare strictă a clienților se aplica tuturor cardurilor de plată emise în Zona Economică Europeană și comercianților și furnizorilor de servicii stabiliți în Zona Economică Europeană.

În timpul plății online, ca și până acum, va trebui să introduci datele cardului și să dai click pe butonul de plată. În pasul următor, ai la dispozitie doua modalitati de validare:

  • Autentificare prin aplicația MyBRD Mobile:
    Primești pe smartphone o notificare de tip push din MyBRD Mobile și trebuie să o accesezi chiar în momentul primirii acesteia. Apoi, este suficient să validezi plata autentificandu-te prin biometrie (amprentă digitală sau recunoaștere facială) sau prin codul PIN, iar suma va fi blocată în contul tău. Aici poți vedea ecranele unei tranzacții online cu cardul, cu autentificare prin MyBRD Mobile

  • Prin cod unic SMS, la care vei adauga o parolă suplimentară pe care o vei ști doar tu.

E bine de știut că pot exista excepții în care nu ți se va solicita validarea plății.

Deoarece notificările de tip push din partea MyBRD Mobile necesită o conexiune la internet, nu vei primi mesajul de tip push, dar poți valida tranzacția folosind cod unic SMS, la care vei adăuga o parolă suplimentară pe care o vei ști doar tu.

Nu este necesar să reintroduci datele cardului, dar autentificarea va fi obligatorie, mai puțin în cazul în care BRD va aplica excepții.

Ne așteptăm ca autentificarea strictă obligatorie pentru magazine și comercianți online din Zona Economică Europeană să scadă frauda acestor plăți. Cu toate acestea, este în continuare recomandat să îți blochezi cardul în cazul în care detectezi orice fel de activitate suspicioasă.

A doua directivă a serviciilor de plată, respectiv transpunerea sa în legislația națională, Legea nr. 209/2019, introduce noi reguli referitoare la plățile contactless, pentru care se solicita autentificarea strictă a clienților, astfel că:

  • după ce ai efectuat 5 tranzacții contactless consecutive fără introducerea codului PIN, următoarea (cea de-a 6-a tranzacție) se va efectua obligatoriu cu introducerea codului PIN;
  • în momentul în care suma cumulată a tranzacțiilor contactless consecutive, fără introducerea codului PIN, depașește valoarea de 150 EUR (sau echivalent în LEI), următoarea tranzacție se va efectua obligatoriu cu introducerea codului PIN.

Sigur, există și posibilitatea ca un terminal POS să nu fie încă actualizat conform noilor reglementări și atunci plata poate fi respinsă, deși cardul este activ și funcțional. În acest caz, este suficient să efectuezi plata prin introducerea cardului în terminalul POS și utilizarea codului PIN.

Conform regulamentelor în vigoare pot exista situații în care nu se solicită autentificarea in timpul procesului de plată, cum ar fi: în cazul cardurilor salvate anterior în aplicațiile/site-urile comercianților, a plăților recurente, abonamentelor însă și în funcție de istoricul de plată catre comerciantul respectiv sau de valoarea plății.