Formular de căutare

Bună, cu ce te putem ajuta?

sau alege o categorie pentru a găsi rapid ce ai nevoie

Întrebări frecvente

Dacă ai pierdut cardul / ți-a fost furat / reținut în ATM, pentru a solicita blocarea apelează-ne prin MyBRD Contact, la numerele disponibile aici (tasta 0 pe linia robotului). Dacă te afli în străinătate, pentru situații de urgență, poți contacta telefonic și Centrele de asistență Mastercard sau VISA. Îți recomandăm să salvezi numarul în memoria telefonului sau să îl notezi pentru a-l putea folosi în cazuri de urgență.

Nu ai de ce sa îți faci griji deoarece solicitarea de blocare card nu presupune și închiderea contului, acesta rămânând activ, cu toate funcționalitațile și costurile aferente.

Pentru situațiile în care dorești să retragi o sumă ce depașește limita de utilizare poti solicita o majorare a limitei în agenția BRD sau apelând serviciul MyBRD Contact. În vederea aprobării acestei solicitări, trebuie să ai în vedere comunicarea motivului, existența soldului în cont și valabilitatea noii limite pe o perioadă de maximum 7 zile.

CVC2 (denumit astfel de Mastercard) / CVV2 (denumit astfel de VISA) este un cod format din trei cifre, înscris pe spatele cardului, care este solicitat de regula atunci când efectuezi tranzacții online. Îți recomandăm să ții cont de faptul că acest cod trebuie să rămână cunoscut numai de către deținătorul / utilizatorul cardului.

Cardul poate fi utilizat începand cu data primirii și până în ultima zi calendaristică a lunii înscrise pe card. De exemplu, dacă data de expirare este în luna 01 (Ianuarie), poți realiza tranzacții cu el inclusiv pe 31 Ianuarie.

La data expirării, banca va emite un nou card, dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:

  - Cardul nu este blocat;

  - Contul curent sau contul revolving nu este blocat;

  - Contul curent sau contul revolving nu înregistrează descoperit neautorizat de cont;

  - Deţinătorul/Utilizatorul nu a notificat banca, cu 2 luni inainte, privind renuntarea la card;

  - Existenţa operațiunilor în ultimele 6/12 luni (în funcţie de tipul cardului) pe contul curent / contul revolving sau existenţa unui disponibil minim în cont.

Indiferent de valuta contului la care este atașat cardul, acesta poate fi utilizat atât pe teritoriul naţional, cât şi pe teritoriul internaţional.

De la ATM-urile BRD poți retrage numerar doar în lei, chiar dacă utilizezi un card în valută. Retragerile în valută pot fi realizate doar la ghișeu. Te rugam să ai în vedere că pentru anumite sume este necesar să realizezi o programare cu 24 de ore înainte.

Dacă deții un card Mastercard emis în lei și vrei să realizezi o tranzacție în valută, trebuie să ai în vedere următoarele situații și schimburile valutare asociate acestora:

  - tranzacțiile în EUR implică un singur schimb valutar între valuta tranzacției (EUR) și valuta contului (lei), efectuat la cursul de vânzare BRD, disponibil aici;

  - tranzacțiile în altă valută (diferită de EUR sau lei) implică două schimburi valutare:
       - autorizare (în momentul realizării tranzacției și blocarea sumei): un schimb valutar între valuta tranzacției și moneda de referință (în cazul Mastercard moneda de referință este EUR), efectuat de organizația Mastercard la cursul propriu; 
       - decontare (debitarea sumei din cont și afișarea pe extras): un schimb valutar între valuta de referință (EUR) și valuta contului (lei), efectuat la cursul de vanzare BRD, disponibil aici.

Dacă deții un card Mastercard emis în EUR și vrei să realizezi o tranzacție în altă valută (diferită de EUR), se va realiza un singur schimb valutar între valuta tranzacției și valuta contului (EUR), la cursul publicat de organizația Mastercard la data decontarii tranzactiei:

  - tranzacțiile în USD implică un singur schimb valutar între valuta tranzacției (USD) și valuta contului (lei), efectuat la cursul de vânzare BRD, disponibil aici;

  - tranzacțiile în altă valută (diferită de USD sau lei) implică două schimburi valutare:
       - autorizare (în momentul realizării tranzacției și blocarea sumei): un schimb valutar între valuta tranzacției și moneda de referință (în cazul VISA moneda de referinta este USD) efectuat de organizatia VISA la cursul propriu;
       - decontare (debitarea sumei din cont și afisarea pe extras): un schimb valutar între valuta de referință (USD) și valuta contului (lei), efectuat la cursul de vânzare BRD, disponibil aici.

Dacă deții un card VISA emis în USD și vrei să realizezi o tranzacție în altă valută (diferită de USD), se va realiza un singur schimb valutar între valuta tranzacției și valuta contului (USD), la cursul publicat de organizația VISDA la data decontării tranzacției.

În cazul tranzacţiilor efectuate în România cu carduri ataşate unui cont în EUR sau USD, se va aplica cursul de cumpărare BRD.

Moneda de referinţă este EUR pentru cardurile MasterCard, respectiv USD pentru cardurile VISA.

Suma aferentă cardurilor gift expirate, demagnetizate, etc. poate fi recuperată în numerar, în agențiile BRD, după 30 de zile de la stoparea cardurilor.

Este o situație firească dacă tranzacția efectuată a fost în altă valută decât valuta contului la care ai atașat cardul. Este cauzată de diferența de curs de schimb aplicat de VISA/MASTERCARD la dată efectuării operațiunii față de cursul de schimb aplicat de VISA/MASTERCARD la data decontării tranzacției.

Cardul tău vă fi disponibil în sucursală în aproximativ 5 zile de la solicitare. Dacă ai optat să îl primești prin curier (opțiune valabilă doar pentru anumite carduri) îl vei primi la adresa dorită tot în aproximativ 5 zile).

Instalează aplicația de mobile banking YOU și poți utiliza cardul înainte să ajungă fizic la tine! Îl poți înrolă imediat în Apple pay și Google pay pentru plăti cu telefonul/ceasul/tableta.

 

Simplu și rapid! Pentru recepţionarea PIN-ului prin SMS, trimite un SMS de pe numărul de mobil declarat la BRD cu parolă unică*, către unul dintre următoarele numere de telefon:

• 0371 700 059 (clienţii Operatorilor de telefonie Orange, Vodafone, Telekom din România)

• 1739 (clienţii Operatorului naţional de telefonie RCS-RDS) • +447786201772 (clienţii reţelelor de telefonie internaţionale)

*Parola unică este formată din: ultimele 4 cifre din numărul de card şi ultimele 4 cifre din CNP, fără spaţii sau simboluri. Pentru clienţii nerezidenţi fără CNP, ultimele 4 cifre din CNP reprezintă ultimele 4 cifre din nr. actului de identitate declarat la BRD.

Pentru detalii suplimentare poţi apela serviciul:

1. MyBRD Contact: (021) 302.61.61, 0800 803 803 sau

2. *BANCA: *22622.

 

Pin-ul este un cod unic, setat automat de sistem. Pentru siguranța ta nimeni nu are acces la această informație iar în cazul în care l-ai uitat trebuie să soliciți regenerarea acestuia în orice agenție BRD sau apelând la serviciul MyBRD Contact: (021) 302.61.61, 0800 803 803.

După inregisitarea cererii de regenerare vei primi un mesaj pe numărul de telefon declarant la BRD prin care ți se solicită parola unică (ultimele 4 cifre din numărul de card şi ultimele 4 cifre din CNP, fără spaţii sau simboluri. Mai multe detalii aici. După confirmarea parolei vei primi noul cod PIN , tot prin SMS. Dacă ai solicitat regenerarea PINului, trebuie să îl utilizezi prima oara cardul la un bancomat.

 

Sunt câteva situații în care PIN-ul nu poate fi obținut prin SMS :

- Dacă ai Dublu SIM în telefon, ai grija să transmiți mesajul de pe numărul de telefon inregsitrat la banca. Parola incorectă pe care o trimiți este incorecta. Vezi detalii aici .

- Dacă parola ta conține litere - ai grija să le treci cu majuscule.

- Setări necorespunzatare în telefon.

- Asigură-te că transmiți mesajul în format text, nu iMessage sau Unicode.

- E posibil să ai o restricție de la operatorpentru transmiterea mesajelor către numere scurte.

- SMS-ul de răspuns este tarifat de către operatorul tău de telefonie mobilă, conform planului tău tarifar – asigură-te că ai servicul de SMS activ sau sufficient credit pe cartela pentru transmierea mesajului.

- Dacă te aflii în străinătate, parola trebuie trimsa în Roaming la nr de telefon +40371 700 059.

- Dacă telefonul este în rețelele Orange, Vodafone sau Telekom și nu primești mesaj în urma trimiterii cu succes a sintaxei la număr 0371700059, poți relua procesul la 1739, dar atenție, mesajele sunt taxabile la număr scurt; Daca nu reușești să obții PIN-ul , te rugam să apelezi la MyBRD Contact - vom investiga situația în funcție de caz.

 

Dacă ai pierdut cardul / ți-a fost furat / reținut în ATM, pentru a solicita blocarea apelează-ne prin MyBRD Contact, la numerele disponibile aici display numere (tasta 0 pe linia robotului). Dacă te afli în străinătate, pentru situații de urgență, poți contacta telefonic și centrele de asistență Mastercard sau VISA. Îți recomandăm să salvezi numărul în memoria telefonului sau să îl notezi pentru a-l putea folosi în cazuri de urgență.

Dacă ai cardul inregsitrat în Apple Pay sau Google Pay vei putea face plăți în siguranță în continuare cu ceasul/telefonul/tableta, numai dacă soliciți refacerea cardului. Cardul refăcut se va asocia automat token-ului existent. Dacă în schimb iți blochezi cardul fară a solicita refacerea lui, token-ul se vă bloca definitiv.

Tokenul este o serie unică de cifre în format digital ce asigură substituirea securizată a datelor unui card înregistrat în aplicații de tip wallet ( Apple Pay sau Google Pay) sau înrolat pe site-urile / în aplicațiile comercianților. Numărul Token-ului este diferit de numărul de pe fața cardului, pentru creșterea securității tranzacțiilor

Nu. Decontarea tranzacțiilor este un proces global, reglementat de organizațiile de carduri. Decontarea unei tranzacții este inițiată de comerciantul acceptant, prin intermediul băncii sale. BRD, ca bancă emitentă, nu poate interveni în acest proces pentru a stopa sume de la decontare

Potrivit Condițiilor Generale Bancare în cazul în care constați că a fost înregistrată în contul tău o Operaţiune de plată neautorizată sau executată incorect, ai dreptul să reclami erorile menționate anterior, în cel mai scurt timp, fără întarziere nejustificată (maxim 2 luni de la data debitării Contului menționată în extrasul de cont).

Reclamațiile ulterioare vor putea fi luate în considerare de către Bancă numai în situația întârzierii în cazuri justificate, dar nu mai târziu de 13 luni de la data debitării contului menționată în extrasul de cont.

În aceste situații poți alege în pagina de plată validarea tranzacției prin parolă unică și SMS OTP (one time password).

Apoi pentru plăți viitoare, te rugăm să te asiguri că din setările telefonului ai activat notfcarile pentru aplicația YOU.

E necesar să suni cât mai repede la MyBRD Contact pentru blocarea tokenului.

Nu este nevoie să iți blochezi și cardul daca acesta se afla în posesia ta. Îl poți folosi în continuare în siguranță. Pe noul telefon va trebui să reiei procesul de înrolare a cardului în wallet. Poți solicita și blocarea temporară a tokenului dacă ai suspiciuni, revenind apoi cu un apel pentru activarea lui.

În această situație tokenul tău s-a blocat temporar și nu mai poți efectua plăți. Poți relua însă imediat plățile cu telefonul/ceasul/tabletă dacă soliciți refacerea cardului plățile sunt absout sigure, deoarece cardul refăcut este cel care s-a asociat în mod automat portofelului pe care îl deții.

Poți utiliza cardul până în ultimă zi calendaristică a lunii de expirare înscrise pe card. De exemplu, dacă data de expirare este în luna 01 (Ianuarie), poți realiza tranzacții cu el inclusiv pe 31 Ianuarie.

La data expirării, banca vă emite un nou card, dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:

• Cardul nu este blocat.

• Contul aferent nu este blocat.

• Contul aferent nu înregistrează descoperit neautorizat de cont.

• Nu ai notificat banca, privind dorința de a renunța la card.

• Ai efectuat operațiuni în ultimele 6/12 luni (în funcţie de tipul cardului) pe cont sau ai un disponibil minim în cont.

Dacă ai cardul inregsitrat în Apple Pay sau Google Pau vei putea face plăți în siguranță în continuare cu ceasul/telefonul/tabletă, chiar înainte de a primi cardul reînnoit. Acesta se va asocia automat token-ului existent.

 

Dacă ți-ai refăcut cardul, poți plăti cu telefonul chiar dacă nu ai intrat încă în posesia cardului fizic, deoarece tokenul de pe vechiul card a fost mutat automat pe noul card refăcut. Daca însă solicitarea de refacerea a cardului a eșuat din diverse motive și trece mai mult de o zi până la refacerea cardului, tokenul se vă bloca și vă fi nevoie să reiei procesul de înrolare cu noul card.

Pentru a putea utiliza cardul fizic trebuie să validezi o tranzacție cu cod PIN.

Primești acest mesaj pentru că vrem să ne asigurăm că tranzacția respectivă este efectuată de tine. Te rugăm să răspunzi, în cel mai scurt timp conform, indicațiilor primite în mesaj. Atenție ! Fiecare tranzacție are asociat un cod din doua litere astfel că te rugam să răspunzi la toate mesajele primite incluzând pe lângă DA pentru confirmare și NU pentru infirmare și cele doua litere care ne permit identificarea tranzacției .

Exemplu : DA AB sau NU AB

Dacă nu răspunzi în 10 minute, pentru siguranța ta vom bloca temporar cardul. Dacă recunoști operațiunea și răspunzi prin confirmarea tranzacției în termen de 24 ore de la primirea mesajului cardul tău vă fi deblocat automat, însă te rugăm să ai în vedere că tranzacția nu poate sub nicio formă oprită de la decontare. Dacă nu recunoști operațiunea vom bloca defintiv cardul și te rugăm să soliciți refacerea acestuia. Niciodată nu iți vom cere să ne furnizezi prin SMS detalii legate de cardul tău (Număr card, PIN, sau Codul CVV sau CVC).

Pentru orice informații suplimentare sau neclarități apelează MyBRD Contact.

Îți poți închide ușor cardul de debit printr-un simplu apel la serviciului MyBRD Contact la numărul de telefon inscripționat pe spatele cardului sau prin depunerea unei solicitări scrise în orice unitate BRD.

Închiderea cardului nu presupune și închiderea contului curent asociat, acesta rămânând activ, cu toate funcționalitațile și costurile aferente.

Sumele plătite pentru un credit le găsești în extrasul contului curent din care au fost făcute plățile (contul sursă al creditului). Extrasul de cont curent îl poți vedea și descărca gratuit din aplicația web YOU BRD, pentru o perioadă de până la 12 luni în urmă (verifică aici cum) sau din MyBRD Net (vezi aici un tutorial detaliat).

Dacă folosești mai mult telefonul mobil, poți consulta în aplicația YOU Mobile o listă a tuturor tranzacțiilor efectuate în ultimele 13 luni (vezi ghidul de aici pentru a afla cum) sau în MyBRD Mobile, lista tranzacțiilor din ultimele 2 luni (meniul Finanțe - Conturi curente și de economii - selectează contul - aplică filtrul pentru perioada de timp și apoi descarcă lista de tranzacții).

De asemenea, dacă vii în orice agenție BRD, poți solicita eliberarea unui extras de cont sau poți cere transmiterea lui prin poștă, la adresa ta de corespondență:

  • gratuit, o dată pe lună, pentru luna calendaristică anterioară;
  • taxabil, conform ghidului de tarife și comisioane, pentru luna curentă sau pentru istoricul lunilor anterioare.

Sumele viitoare, pe care urmează să le plătești pentru un credit, sunt evidențiate în scadențar/ grafic de rambursare. Acesta este disponibil gratuit în YOU BRD (mobile & web) și în MyBRD Net sau îl poți cere în orice agenție BRD.

Dacă te hotărăști că vrei online banking de la noi, întreabă de YOU BRD în orice agenție BRD sau consultă pagina dedicată aici.

Centrala Riscului de Credit (CRC) este o structură din cadrul BNR, specializată în colectarea, stocarea şi centralizarea informaţiilor privind comportamentul de plata al consumatorilor care beneficiază sau au beneficiat de credite. Aceasta funcționează ca un birou de credit, unde sunt raportate atât date despre creditele și angajamentele asumate de bănci față de un client persoană fizică sau juridică (valoarea creditului, durata de rambursare, restanțele acumulate etc.) cât și informații despre fraudele cu carduri, comise de posesorii de carduri de credit și de debit.

Biroul de Credit este instituția care administrează baza de date în care toate băncile și instituțiile financiare din România furnizează informații despre solicitanții de credite, împrumutați, codebitori și garanții, precum și informații referitoare la creditele acordate împrumutaților, respectiv: tipul creditului, durata, suma, data acordării și istoricul ratelor plătite în ultimii 5 ani, inclusiv restanțele mai mari de 30 zile, pentru fiecare individ în parte.

Dupa câte zile se raportează restanțele?

Sumele restante pot fi raportate la Biroul de Credite dacă întârzierea la plata ratelor este mai mare de 30 zile și numai dacă suma neachitată este mai mare de 30 lei (sau echivalentul în valută).

După cât timp se șterg înregistrarea restanței la Biroul de Credit?

Fiecare informație înregistrată în baza de date a Biroului de Credit se păstrează pentru o perioadă de 4 ani, inclusiv cea referitoare la restanță. Achitarea unui credit sau a restanțelor nu determină ștergerea informațiilor deja înregistrate.

Pentru a te bucura de toate beneficiile incluse în oferta noastra de credite de nevoi personale, destinate finanțării oricărui tip de proiect personal, planificat sau neprevăzut, fără a fi necesară justificarea destinației acestuia, trebuie doar să te asiguri că:

  - ai un venit permanent, din categoria veniturilor acceptate: salarii, pensii, dividende, drepturi de autor, chirii, până la venituri din activități independente. Toate verificările legate de veniturile tale salariale vor fi realizate integral automat, fără a mai fi nevoie de adeverință de venit din partea angajatorului*. Această procedură simplificată ne permite să îți acordăm creditul mult mai rapid și cu un număr minim de documente.

  - să nu ai restanțe în momentul solicitării sau alte debite neachitate la scadență;

  - să îndeplinești condițiile de eligibilitate ale Băncii, în procesul de creditare;

  - să ai vârsta cuprinsa între 18 și 65 ani (70 ani – în cazul pensionarilor).

*Numai în cazul în care informațiile recuperate de la ANAF nu sunt complete, ne rezervăm dreptul de a solicita documente justificative de venit.

Prin refinanțare, banca îți oferă un nou împrumut prin care achiți un credit sau mai multe și eventual, poți solicita și acordarea unei sume în plus. Poţi refinanţa toate tipurile de credite pe care le ai la BRD sau la orice altă bancă (imobiliare/ipotecare, de nevoi personale, cardul de credit, descoperitul autorizat de cont), indiferent de monedă sau dacă au fost contractate pe numele tău sau al soţului/soţiei.

Da, poți aplica pentru un credit pe perioada în care obții venituri din indemnizația de creștere copil. Pentru detalii, te așteptăm în orice agenție BRD.

Pentru a lua un credit de nevoi personale ai nevoie doar de actul de identitate în original.

În cazul în care nu ai venituri salariale raportate la ANAF, mai este necesar sa completezi și documente care să ateste veniturile tale.

Rata creditului se achită prin debitare automată a contului curent asociat creditului. Contul curent asociat creditului poate fi alimentat fie prin depunere de numerar cu cardul la terminalele multifuncționale (MBA), la ROBO sau la casieria băncii fie prin transfer bancar.

Ai grijă să efectuezi plăţile la timp, în ziua prevăzută pentru scadenţă deoarece, în caz contrar, vei plăti suplimentar și o dobânda penalizatoare. Dacă întârzii mai mult de 30 de zile, situaţia ta va fi transmisă Biroului de Credit, care îţi poate restricţiona accesul la un nou credit o perioadă lungă de timp. Cel mai simplu, pentru a te asigura ca vei plati rata la timp, este să îți încasezi salariul în contul curent BRD.

Da, ai posibilitatea să alegi ca dată scadentă orice zi a lunii dorești tu. Astfel, îți vei putea organiza mult mai ușor cheltuielile și bugetul.

Perioada de graţie reprezintă un număr de rate lunare în care nu achiți anumite costuri pentru credit. Poate fi parţială, în timpul căreia trebuie să plateşti numai dobânda şi comisioanele aferente creditului acordat, sau totală.

Sigur că da! Oricând dorești, poți înregistra în agenția BRD o solicitare de plată în avans a creditului tau, care poate fi parțială sau totală.

Dacă întâmpini o situație financiară dificilă care te pune în imposibilitatea de a suporta ratele lunare, este important să ne anunți. Te așteptăm în orice agenție BRD cu documente care pot explica situația ta financiară, pentru a putea găsi împreună o soluție.

Da, poți aduce până la maximum 3 codebitori la creditul tău. În cazul în care vrei să aduci codebitori, unul dintre aceștia va fi obligatoriu soțul/soția.

Se acceptă o gamă largă de venituri: salarii, pensii, dividende, drepturi de autor, chirii, venituri din activități independente. Poți obține o sumă mai mare dacă aduci și veniturile a maximum 3 co-împrumutați.

Pentru a lua un credit imobilar ai nevoie în primul rand, de actul de identitate în original. În cazul în care nu ai venituri salariale raportate la ANAF, mai este necesar să completezi și documente care să ateste veniturile tale. De asemenea, vor fi necesare și documentele de proprietate ale imobilului/imobilelor pe care dorești să îl/le aduci în garanție.

O dobânda fixă poate fi mai mare decât dobânda variabilă, însă îți oferă siguranța că rata ta rămâne constantă și nu se modifică pe toată durata creditului. Astfel, îți poți planifica cât mai exact bugetul și cheltuielile.

O dobânda variabilă poate fi mai atractivă la contractarea creditului, având în prezent, ca urmare a diminuării indicilor de referință, o valoare mai mică decât rata de dobândă fixă și presupunând deci, o rată lunară la credit mai mică în prima perioadă. Însă, variația indicilor de referință care compun rata dobânzii variabile (IRCC/EURIBOR 3M) nu poate fi preconizată pe termen lung și asta aduce riscul modificării dobânzii creditului și implicit ratei lunare, care va crește în cazul în care indicele de referinîț (care se modifică din 3 în 3 luni) ar crește.

Fiecare dintre cele două tipuri de dobânzi are particularitățile sale, iar consilierul BRD te va ajuta cu informații suplimentare, astfel încât, să iei cea mai bună decizie pentru tine și familia ta.

Da, poți aplica pentru un credit pe perioada în care obții venituri din indemnizația de creștere copil. Pentru detalii, te așteptăm în orice agenție BRD.

Centrala Riscului de Credit (CRC) este o structură din cadrul BNR, specializată în colectarea, stocarea şi centralizarea informaţiilor privind comportamentul de plata al consumatorilor care beneficiază sau au beneficiat de credite. Aceasta funcționează ca un birou de credit, unde sunt raportate atât date despre creditele și angajamentele asumate de bănci față de un client persoană fizică sau juridică (valoarea creditului, durata de rambursare, restanțele acumulate etc.) cât și informații despre fraudele cu carduri, comise de posesorii de carduri de credit și de debit.

Biroul de Credit este instituția care administrează baza de date în care toate băncile și instituțiile financiare din România furnizează informații despre solicitanții de credite, împrumutați, codebitori și garanții, precum și informații referitoare la creditele acordate împrumutaților, respectiv: tipul creditului, durata, suma, data acordării și istoricul ratelor plătite în ultimii 5 ani, inclusiv restanțele mai mari de 30 zile, pentru fiecare individ în parte.

Dupa câte zile se raportează restanțele?

Sumele restante pot fi raportate la Biroul de Credite dacă întârzierea la plata ratelor este mai mare de 30 zile și numai dacă suma neachitată este mai mare de 30 lei (sau echivalentul în valută).

După cât timp se șterg înregistrarea restanței la Biroul de Credit?

Fiecare informație înregistrată în baza de date a Biroului de Credit se păstrează pentru o perioadă de 4 ani, inclusiv cea referitoare la restanță. Achitarea unui credit sau a restanțelor nu determină ștergerea informațiilor deja înregistrate.

Prin refinanțare, banca îți oferă un nou împrumut prin care achiți un credit sau mai multe și eventual, poți solicita și acordarea unei sume în plus. Poţi refinanţa toate tipurile de credite pe care le ai la BRD sau la orice altă bancă (imobiliare/ipotecare, de nevoi personale, cardul de credit, descoperitul autorizat de cont), indiferent de monedă sau dacă au fost contractate pe numele tău sau al soţului/soţiei.

Rata creditului se achită prin debitare automată a contului curent asociat creditului. Contul curent asociat creditului poate fi alimentat fie prin depunere de numerar cu cardul la terminalele multifuncționale (MBA), la ROBO sau la casieria băncii fie prin transfer bancar.

Ai grijă să efectuezi plăţile la timp, în ziua prevăzută pentru scadenţă deoarece, în caz contrar, vei plăti suplimentar și o dobânda penalizatoare. Dacă întârzii mai mult de 30 de zile, situaţia ta va fi transmisă Biroului de Credit, care îţi poate restricţiona accesul la un nou credit o perioadă lungă de timp. Cel mai simplu, pentru a te asigura ca vei plati rata la timp, este să îți încasezi salariul în contul curent BRD.

Sumele plătite pentru un credit le găsești în extrasul contului curent din care au fost făcute plățile (contul sursă al creditului). Extrasul de cont curent îl poți vedea și descărca gratuit din aplicația web YOU BRD, pentru o perioadă de până la 12 luni în urmă (verifică aici cum) sau din MyBRD Net (vezi aici un tutorial detaliat).

Dacă folosești mai mult telefonul mobil, poți consulta în aplicația YOU Mobile o listă a tuturor tranzacțiilor efectuate în ultimele 13 luni (vezi ghidul de aici pentru a afla cum) sau în MyBRD Mobile, lista tranzacțiilor din ultimele 2 luni (meniul Finanțe - Conturi curente și de economii - selectează contul - aplică filtrul pentru perioada de timp și apoi descarcă lista de tranzacții).

De asemenea, dacă vii în orice agenție BRD, poți solicita eliberarea unui extras de cont sau poți cere transmiterea lui prin poștă, la adresa ta de corespondență:

  • gratuit, o dată pe lună, pentru luna calendaristică anterioară;
  • taxabil, conform ghidului de tarife și comisioane, pentru luna curentă sau pentru istoricul lunilor anterioare.

Sumele viitoare, pe care urmează să le plătești pentru un credit, sunt evidențiate în scadențar/ grafic de rambursare. Acesta este disponibil gratuit în YOU BRD (mobile & web) și în MyBRD Net sau îl poți cere în orice agenție BRD.

Dacă te hotărăști că vrei online banking de la noi, întreabă de YOU BRD în orice agenție BRD sau consultă pagina dedicată aici.

Da, ai posibilitatea să alegi ca dată scadentă orice zi a lunii dorești tu. Astfel, îți vei putea organiza mult mai ușor cheltuielile și bugetul.

Perioada de graţie reprezintă un număr de rate lunare în care nu achiți anumite costuri pentru credit. Poate fi parţială, în timpul căreia trebuie să plateşti numai dobânda şi comisioanele aferente creditului acordat, sau totală.

Da, poți aduce până la maximum 3 codebitori la creditul tău. În cazul în care vrei să aduci codebitori, unul dintre aceștia va fi obligatoriu soțul/soția.

Dacă întâmpini o situație financiară dificilă care te pune în imposibilitatea de a suporta ratele lunare, este important să ne anunți. Te așteptăm în orice agenție BRD cu documente care pot explica situația ta financiară, pentru a putea găsi împreună o soluție.

Sigur că da! Oricând dorești, poți înregistra în agenția BRD o solicitare de plată în avans a creditului tau, care poate fi parțială sau totală.

În cazul în care ai în față oferte identice din punct de vedere sumă credit și perioadă, le poți compara atât uitându-te la DAE (dobânda anuală efectivă, ce include toate costurile aferente creditului) cât și la suma totală de plată (suma tuturor obligațiilor de plată aferente creditului). 
În cazul în care compari oferte diferite din punct de vedere valoare credit, ar trebui să te uiti numai la DAE, pentru a determina care este banca cu cea mai bună ofertă. 

Alegerea unei perioade cât mai scurte de creditare este mai avantajoasă deoarece, per total, ajungi să plătești mai puțină dobandă pe perioada de creditare însă totodată, poate fi riscantă în situația în care te confrunți la un moment dat, cu o situație în care veniturile tale se diminuează. O variantă mai bună este să accesezi creditul pe perioada maximă posibilă. Astfel vei avea o rată lunară mai mică iar în cazul în care ai disponibilități, poți să faci rambursări anticipate. Îți aducem aminte că, în cazul rambursării anticipate pentru creditele garantate cu ipotecă, comisionul este zero

În cazul creditelor imobiliare/ ipotecare, decizia de aprobare se comunică după ce sunt analizate documentele necesare pentru analiza financiară și documentele imobilui. Suplimentar, banca solicită și evaluarea imobilului de către un evaluator acreditat ANEVAR, care va face și o vizită în teren. În medie, decizia finală de finanțare se acordă în aproximativ 1 lună de la depunerea cererii de credit, însă termenul poate varia în funcție de analiza efectuată și de rapiditatea cu care banca și evaluatorul obțin din partea ta sau a vânzătorului, documentele necesare. Este nevoie de prezența ta fizică la bancă pentru inițierea dosarului de credit și pentru semnarea contractelor.

Analiza veniturilor este foarte simplă în cazul în care ai venituri din salarii ce sunt raportate la ANAF. Este necesat doar să fii de acord cu interogarea bazei de date ANAF iar datele sunt disponibile pe loc. Un alt aspect analizat de bancă este imobilul adus în garanție. Aici trebuie să te asiguri că poți prezenta la bancă actele de proprietate aferente acestuia. Este important să obții de la proprietarul imobilului lista completă de documente solicitate de bancă, pentru a nu exista ulterior întârzieri pe fluxul de aprobare.

Dobânzile creditelor ipotecare, în cazul în care acestea sunt variabile, sunt strâns legate de evoluția indicelui monetar IRCC (în cazul creditelor în lei) dar și de evoluția generală macroeconomică. Pe parcursul derulării unui credit ipotecar pot fi atât perioade de creștere accentuată a dobânzilor (cum a fost perioada 2017-2018 de exemplu) precum și perioade de scădere, precum cea din prezent. 
Băncile oferă în acest moment și credite ipotecare cu rata dobânzii fixe în primii ani, care să îți asigure aceeași rată lunară de plată, fără a mai depinde de fluctuația indicelui monetar. BRD oferă clienților săi credite ipotecare cu dobanzi fixe în primii 8, 15 sau chiar 30 de ani. 

Ar trebui să iei în calcul mai mulți factori cum ar fi: intenția ta de a rămâne în același oraș pentru o perioadă mai lungă de timp (dacă nu intenționezi să rămâi foarte mult timp într-un loc, poate nu este cazul să îți iei un credit ipotecar), așteptările tale privind piața imobiliară (dacă ai așteptări de creștere, luarea unui credit poate fi o investiție de viitor, prin prisma creșterii valorii proprietății), nivelul cheltuielilor cu chiria din prezent versus valoarea unei eventuale rate (daca sunt similare, poate fi o idee mai bună să îți achiziționezi o casă prin credit).

Atunci când alegi un credit este important să alegi atât în funcție de suma pe care ți-o oferă banca dar și în funcție de costurile creditului. O sumă mare a creditului poate avea însă asociate niște costuri mult mai mari (DAE mai mare) decât la alte bănci. 
Pentru a face o comparație echitabilă, verifică ofertele primite din punct de vedere DAE (dobânda anuală efectivă) și suma totală de plată (suma tuturor obligațiilor de plată aferente creditului). În cazul în care compari oferte diferite din punct de vedere valoare credit, ar trebui să te uiți numai la DAE pentru a determina care este banca cu cea mai bună ofertă.

Comisionul de administrare cont curent se reține din primul cont deschis nefiind posibilă încasarea acestuia din fiecare cont în cazul deținerii mai multor conturi. Pentru mai multe informații utile poți consulta aici lista actualizată de Tarife și Comisioane.

Îl poți vedea și descărca gratuit din aplicația web YOU BRD (aplicația de internet banking disponibilă pentru desktop/laptop), pentru o perioadă de până la 12 luni în urmă (verifică aici cum) sau din MyBRD Net (vezi aici un tutorial detaliat).

Dacă folosești mai mult telefonul mobil, poți consulta în aplicația YOU Mobile o listă a tuturor tranzacțiilor efectuate în ultimele 13 luni (vezi ghidul de aici pentru a afla cum) sau în MyBRD Mobile, lista tranzacțiilor din ultimele 2 luni (meniul Finanțe - Conturi curente și de economii - selectează contul - aplică filtrul pentru perioada de timp și apoi descarcă lista de tranzacții).

De asemenea, dacă vii în orice agenție BRD, poți solicita eliberarea unui extras de cont sau poți cere transmiterea lui prin poștă, la adresa ta de corespondență:

  • gratuit, o dată pe lună, pentru luna calendaristică anterioară;
  • taxabil, conform ghidului de tarife și comisioane, pentru luna curentă sau pentru istoricul lunilor anterioare.

Dacă te hotărăști că vrei online banking de la noi, întreabă de YOU BRD în orice agenție BRD sau consultă pagina dedicată aici.

Îți poți deschide conturi atât în RON, cât și în urmatoarele valute: EUR, USD, GBP, NOK, SEK, CAD, CHF, DKK, HUF.

BIC (Bank Identifier Code) este un cod caracteristic și unic fiecărei bănci în parte și reprezintă metoda de identificare a băncilor, în sistemul S.W.I.F.T. (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication). Codul BIC al BRD este BRDEROBU.

Codul IBAN (International Bank Account Number): reprezintă o combinație de litere și cifre care asigură unicitatea unui număr de cont la nivel internațional, deschis la o bancă comercială. Pentru România, codul IBAN începe întotdeauna cu RO și are 24 caractere.

Cum îl poți afla:

- prin aplicațiile de online banking YOU BRD (mobile & web), MyBRD Mobile/ Net;

sau

- printr-un apel la MyBRD Contact (la numere disponibile aici);

sau

- în orice agenție BRD, solicitând un extras de cont.

Da, poți desemna împuterniciți să te reprezinte în relațiile cu banca. Solicitarea o poți realiza fie la deschiderea contului, fie ulterior, prin formularele disponibile în agențiile BRD, cu prezența obligatorie a acestora.

Împuternicitul pe cont va avea următoarele drepturi:

  - să efectueze operaţiuni în contul curent, inclusiv prin folosirea unui card, sau în contul revolving, prin intermediul cardului de credit;

  - să constituie depozite din contul curent respectiv, dar numai pe numele clientului titular de cont; pe depozitele astfel constituite vor avea calitatea de împuternicit persoana/ persoanele care au calitatea de împuternicit pe contul curent respectiv;

  - să lichideze depozitele clientului titular de cont constituite prin contul curent respectiv, dar doar în cazul în care este desemnat împuternicit pe depozitele respective.
 

Împuternicitul pe cont nu poate efectua următoarele operaţiuni:

  - închidere/deschidere de noi conturi curente în numele clientului titular de cont;

  - solicitare de credite în numele clientului titular de cont;

  - desemnare/revocare alți împuterniciți pe conturile clientului titular de cont;

  - lichidare depozite, constituite dintr-un cont curent la care nu a fost desemnat imputernicit de către clientul titular de cont.

Este contul prin intermediul căruia poți accesa sumele de bani oferite de bancă sub forma unei linii de credit, prin intermediul unui card de credit. De asemenea, în acest cont poți efectua depuneri de numerar sau transferuri din alte conturi curente deschise la BRD sau la alte bănci.

Da, transferul poate fi realizat urmând aceiași pași ca în cazul unui transfer către o altă bancă. Iată care sunt recomandările noastre:

  • dacă realizezi transferul către un cont în RON, trebuie să deții contul în format IBAN (ex: ROXX BREL XXXX XXXX XXXX XXXX) și numele beneficiarului. Operațiunea o poți realiza prin intermediul serviciile de internet și mobile banking sau în orice agenție BRD.
  • dacă realizezi transferul către un cont în valută, pe lângă IBAN (ex: LTXX XXXX XXXX XXXX XXXX) și nume beneficiar, trebuie să soliciți suplimentar și codul SWIFT/BIC al băncii beneficiare (ex: REVOLT21). Operațiunea o poți realiza prin internet banking sau în orice agenție BRD.

Da, în situația în care primești o încasare în altă valută decât cea a contului indicat, vom converti suma în valuta contului ce urmează a fi creditat, aplicând cursul de schimb utilizat de bancă în ziua tranzacției și afișat în extrasul de cont. În cazul unui transfer BRD-BRD, operațiunea nu este posibilă, fiind necesar să deții cont în valuta pe care dorești să o încasezi.

Dacă transferul este realizat în lei, dintr-o altă bancă din România, vor ajunge în contul tău în maximum o zi lucrătoare.

Transferurile în valută, realizate dintr-o țară care aparține zonei unice de plăți în euro (SEPA*) se procesează în aceeași zi sau în termen de o zi lucrătoare. În cazul transferurilor non-SEPA, durata de procesare poate ajunge până la 3 zile lucrătoare. În situații de urgență, poți recomanda ordonatorului să verifice dacă banca îi oferă posibilitatea să achite o taxa de urgență, care asigură decontarea în câteva ore de la inițierea plății.

*Poți consulta aici lista țărilor SEPA.

Înainte de a realiza transferul, verifică în ce situație te încadrezi pentru a ști când vor ajunge banii în contul beneficiar și ce canale îți punem la dispoziție pentru realizarea acestuia.

Dacă realizezi transferul la un ghișeu din agențiile BRD:

  - între conturile tale proprii, transferul este realizat instant;

  - către contul altui client BRD, transferul este procesat în aceeași zi lucrătoare;

  - dacă transferi către un cont deschis la o altă bancă din România, banii ajung în aceeași zi la banca beneficiarului, dacă solicitarea este primită până în ora 15:00 (pentru lei)/ 13:55 (pentru valută); solicitările primite după această oră sunt procesate în următoarea zi bancară;

  - dacă transferi către o bancă din străinătate, dintr-o țară care aparține zonei unice de plăți în euro (SEPA*) transferul se procesează în aceeași zi, dacă ordinul de plată este depus până în ora 12:00 sau în termen de o zi lucrătoare. În cazul transferurilor non-SEPA, durata de procesare poate ajunge până la 3 zile lucrătoare. În situații de urgență, poți opta pentru achitarea unei taxe de urgență, care asigură decontarea în câteva ore de la inițierea plății.

Dacă realizezi transferul utilizând serviciile de internet și mobile banking, pentru a identifica situațiile posibile, te invităm să consulți programul de tranzacționare, disponibil aici.

De asemenea, pentru plata facturilor, ai posibilitatea de a utiliza și automatele bancare (ATM și ROBO), disponibile în agențiile BRD, unde poți plăti atât cu numerar cât și cu cardul, prin scanarea codului de bare iar conturile furnizorilor beneficiari sunt alimentate în aceeași zi. Actualizarea statusului facturii depinde însă de verificările făcute ulterior de fiecare furnizor.

*Poți consulta aici lista țărilor SEPA.

Serviciul YOU BRD este serviciul de mobile și internet banking, care permite efectuarea de operațiuni bancare de pe diferite dispozitive.

Contractul pentru prestarea YOU BRD se încheie în orice sucursală BRD, prin parcurgerea procesului de activare pe telefonul mobil (smartphone) și acceptarea Termenilor și Conditiilor specifici serviciului. Dacă vrei să știi fiecare particularitate YOU, ți-am pus la dispoziție ghiduri de folosire, pe care le găsești aici.

În cazul în care nu deții un card sau acesta este inactiv, te ajutăm noi cu activarea YOU! Contactează-ne prin intermediul Contact Center la numerele disponibile aici sau vizitează-ne în orice agenție BRD (lista agențiilor și programul acestora le poți consulta aici).

Aruncă o privire pe pagina dedicată brd.ro/you și explorează toate avantajele de care beneficiezi dacă alegi să faci banking cu YOU. Și asta nu e tot! Lucrăm continuu la dezvoltarea și îmbunătățirea aplicației și pe măsură ce lansăm functionalități noi, le vom anunța și le vei putea accesa direct din aplicația ta. Pentru a beneficia imediat de ele, asigură-te că ai mereu instalată ultima versiune a aplicației (poți activa actualizarea automată a aplicației, din setările telefonului tău sau o poți actualiza manual, din magazinul online al telefonului deținut).

Din momentul în care te înregistrezi în YOU BRD, datele tale se transferă automat în noua aplicație. Dacă vrei să știi fiecare particularitate YOU, ți-am pus la dispoziție ghiduri de folosire, pe care le găsești aici.

Da, poți folosi în continuare MyBRD. Pentru că știm că este important să ai un timp de acomodare cu noua aplicație, te vom notifica cu 60 zile înainte să închidem My BRD.

Dacă vrei să știi fiecare particularitate YOU, ți-am pus la dispoziție ghiduri de folosire, pe care le găsești aici.

Aplicația YOU BRD are abonament lunar GRATUIT, indiferent de pachetul de produse și servicii pe care îl deții.

Nu, momentan aplicația YOU se adreseaza exclusiv clienților cu vârsta de peste 18 ani.

Dacă vrei să știi fiecare particularitate YOU, ți-am pus la dispoziție ghiduri de folosire, pe care le găsești aici.

Token-ul mobil este similar tokenului fizic și te ajută pentru autentificarea în Internet Banking, el este încorporat în cadrul aplicației mobile YOU BRD și se activează automat cu serviciul de mobile banking.

La fel cum te autentifici în YOU BRD: cu același PIN sau cu amprentă biometrică/FACE ID. Dacă vrei să știi fiecare particularitate YOU, ți-am pus la dispoziție ghiduri de folosire, pe care le găsești aici.

Simplu! Mai întai asigură-te că ai deja activată opțiunea de deblocare a telefonului prin Recunoaștere facială/ Amprentă, din setările acestuia. După ce ai activat opțiunea dorită, autentifică-te în YOU folosind PIN-ul, accesează meniul Altele și apoi din Setări, apasă pe toggle-ul de la Activare biometrie.

Gata! Urmatoarea logare va fi așa cum ți-ai dorit: dintr-o privire sau cu o simplă atingere, dar vei avea în continuare și opțiunea secundara de logare prin PIN.

Ai 5 încercări disponibile, după aceea accesul îți va fi restricționat, ca masură de securitate. Dacă nu îți mai amintești PIN-ul setat inițial, folosește opțiunea Ai uitat codul PIN și urmează pașii pentru a-ți seta un PIN nou.

Va fi necesar să te înregistrezi din nou, însă procesul nu durează mai mult de 2 minute. Codul PIN trebuie să fie format din 6 cifre și să nu conțină aceeași cifră repetată de mai mult de 2 ori consecutiv.

Da, YOU îți oferă flexibilitatea de a face banking când și cum vrei tu, chiar și de pe desktop. Consultă ghidul disponibil aici pentru a te convinge cât e de ușor să te autentifici în platforma web YOU BRD.

Ai două variante:
1. După ce ai introdus plata pe desktop, o să primești un mesaj de tip push pe telefon și poți autoriza plata direct cu ajutorul mobile token-ului care se va deschide imediat ce apeși pe mesaj.
2. Sau dacă nu ai activate mesajele de tip push, te poți autentifica în mobile token și poți autoriza plata direct de acolo din meniul Autorizare.

Dacă vrei să știi fiecare particularitate YOU, ți-am pus la dispoziție ghiduri de folosire, pe care le găsești aici.

Poți iniția tranzacții online la orice oră, însă procesarea lor se va efectua conform orelor limita de procesare bancară (program disponibil aici).

Te rugăm să ai în vedere că operațiunile transmise după orele limită se vor procesa a doua zi sau în următoarea zi bancară.

Spre exemplu, un transfer realizat la ora 21:05, într-o zi de vineri, către un alt client BRD, se va procesa a doua zi dimineața, chiar dacă este sâmbătă. În schimb, un alt transfer realizat în aceeași zi de vineri, la aceeași ora 21:05 însă către un client al altei bănci, se va procesa luni dimineața.

Bine de știut: Plățile în sistem intrabancar se vor prelucra și în zilele declarate nebancare, excepție făcând plățile către facturierii agreați iar plățile în Lei interbancare sunt procesate prin sistemul SENT/Regis, conform regulilor se procesare stabilite.

Comunicările din partea băncii le primești doar dacă ți-ai dat acordul în acest sens. În cazul în care ai optat să nu primești comunicări în scop de marketing, comerciale, studii sau sondaje, te poți răzgândi și actualiza acordul tău direct din YOU, din meniul Altele - Acord date personale sau în orice agenție BRD.

DA! Doar din aplicația YOU Web (pentru laptop sau desktop), ai posibilitatea de a-ți descărca GRATUIT extrasele de cont (doar în format PDF), pentru oricare dintre conturile pe care le deții, pe o perioadă de până la 12 luni.

Pe YOU Mobile/Web însă ai posibilitatea de a vizualiza o listă a tranzacțiilor realizate pe o perioadă de până la 13 luni.

DA. Pe YOU mobile, din meniul principal, accesează prin atingere creditul pentru care ai nevoie de extras, iar în următorul ecran vei putea descărca extrasul direct în telefonul tău. Și pe platforma web YOU e la fel de simplu: din ecranul principal, dai click pe credit și apoi descarci scadențarul.

În cazul în care furnizorul către care dorești să realizezi plata nu se regasește în lista noastră de peste 70 de facturieri, ai posibilitatea de a realiza un transfer nou către acesta. Simplu, din meniul Plăți, alege opțiunea Transfer nou, selectează contul ordonator și apoi completează manual numele beneficiarului, contul IBAN, suma și alte detalii solicitate pentru identificarea și alocarea corecta a sumei transferate.

În versiunile viitoare YOU BRD, o să fie disponibilă și scanarea codului de bare. De aceea, îți recomandăm să te asiguri că folosești tot timpul ultima versiune a aplicației.

Atunci când alegi să plătești ceva de pe internet folosind cardul BRD, vei primi o notificare în aplicația YOU, prin care vei valida (cu PIN sau biometrie) suma pe care urmează să o plătești. Simplu și ușor, conceput pentru a spori securitatea tranzacțiilor tale online.

Telefonul vechi rămâne vizibil în meniul Device Management până când este șters. Pentru ștergere, apasă iconița de ștergere (coș de gunoi) din dreapta modelului de telefon și acesta va fi eliminat din listă.

Este o metodă de securitate. Dacă observi o neconcordanță față de utilizarea efectivă a aplicației YOU, te rugăm să ne contactezi la numerele disponibile aici.

Aplicația YOU rămâne activă doar 15 minute, apoi se închide din motive de siguranță. Te poți loga din nou pentru a-ți continua activitatea.

Dacă apeși ‘’Da’’, durata timpului petrecut în YOU Web crește cu încă 15 min, pentru a-ți putea face operațiunile bancare liniștit, fără a fi necesară logare din nou.

Descarci aplicația YOU BRD pe noul telefon și ne faci o vizită în orice unitate BRD. Urmezi instrucțiunile primite și apștepți a doua zi un telefon de la Echipa BRD din Contact Center, care vor parcurge împreuna cu tine procesul de instalare a aplicației YOU BRD.

Sfatul nostru este ca atunci când ți-ai reinstalat aplicația pe un telefon nou, să accesezi din meniul Altele - Device Management/Gestioneaza dispozitive și să ștergi vechiul telefon pe care ai avut instalată aplicația.

De asemenea, dacă consideri că există vreun risc de accesare al contului tău (poate ai avut salvat PIN-ul de acces în telefon, deși nu este recomandat), contactează-ne imediat ce ai constatat furtul la unul din numerele de aici, pentru a dezactiva rapid dispozitivul. Îți recomandăm să apelezi și operatorul de telefonie mobilă pentru blocarea cartelei SIM. 

Primești notificarea push de validare a plății cu cardul doar în YOU BRD.

Da, se generează push notifications pe ambele telefoane și vei valida pe cel care este mai la îndemână. Tranzacția respectivă poate fi validată doar o dată.

În cazul în care nu ai accesat notificarea push în momentul primirii, ai posibilitatea de a valida tranzacția prin introducerea parolei urmată de codul unic primit prin SMS.

YOU este aplicația gandită să lucreze pentru tine și de aceea ne dorim să te identifici cu ea, chiar și prin poza de profil.
Intră în meniul Altele, apasă pe numele tău, apoi pe iconița de poză. Poți încărca o poză din galeria ta sau să îți faci o poza nou-nouță.

Prin YOU BRD poți efectua o plată în valută atât pe teritoriul României, cât și pe plan internațional, atât din varianta Mobile cât și din varianta Web (laptop sau desktop). Tot ce trebuie să faci este să accesezi opțiunea Plăți, apoi opțiunea Transfer nou și să introduci datele solicitate în fiecare camp dedicat din formularul dinamic. Pentru detalii complete privind efectuarea plăților în valuta, poți consulta ghidul disponibil aici (pentru varianta Mobile) și aici (pentru versiunea Web).

Da, poți efectua un transfer interbancar internațional dintr-un cont de lei, utilizând serviciul de bancă la distanță YOU BRD sau la ghișeul din agenția BRD. Utilizând YOU BRD poți realiza transferuri naționale, atât în lei cât și în valută.

Atât pentru plățile în lei, cât și pentru cele în valută, te invităm să consulți programul de tranzacționare, disponibil aici.

Ai la dispoziție 2 opțiuni prin care poți salva un beneficiar către care realizezi transferuri frecvente:

  • prin opțiunea Adaugă un contact nou din meniul Contacte
  • prin salvarea acestuia în urma realizării cu succes a unei plăți validate cu PIN sau biometrie

Ghidul complet al opțiunii Contacte îl găsești aici.

Orice modificare adusă unui contact deja salvat trebuie validată cu PIN sau biometrie pe un flux de plată cu succes către acel beneficiar. Ulterior, plata către acest beneficiar se va realiza fară autorizare cu PIN sau biometrie.

Lista de contacte se păstrează și cu ocazia primei plăți realizată cu succes și validată cu PIN sau biometrie către unul dintre contactele deja salvate, acest beneficiar va deveni Contact de Încredere, urmând ca plățile viitoare către acesta să se realizeze ușor, fără autorizare cu PIN sau biometrie.

Codul de utilizator îl poți găsi atât în Mobile Token, cât și în meniul "Altele" din aplicația YOU BRD Mobile, imediat sub numele tău. Poți opta și să îți alegi un Alias în locul acestui cod de utilizator, pentru a fi mai ușor de reținut. Ghidul complet de setare al Alias-ului îl regăsești aici.

Aplicația YOU BRD poate fi accesată doar de către clienții BRD care dețin telefoane ale căror versiuni minime ale sistemelor de operare sunt: Android 5.1 Lollipop sau iOS11. Primul pas pe care trebuie să îl faci este să intri în App Store sau Google Play, cauți YOU BRD, o descarci. Pentru activarea aplicației, vino în orice agenție BRD și noi te vom ajuta să activezi simplu și ușor YOU BRD. 

Daca vrei să știi fiecare particularitate YOU, ți-am pus la dispoziție ghiduri de utilizare, pe care le găsești aici.

Îți mulțumim că ai ales să utilizezi produsele noastre de bancă la distanță!

Pentru a-ți face experiența utilizării și mai plăcută, am pregătit pentru tine un ghid interactiv pentru MyBRD Net disponibil aici și un ghid interactiv pentru MyBRD Mobile disponibil aici.

În detrimentul dispozitivului fizic (Vaskotoken), mult mai simplu și ușor de utilizat este Mobile token-ul integrat în aplicația MyBRD Mobile. Dispozitivele fizice nu mai sunt comercializate, însa dacă totuși vrei să îți păstrezi token-ul fizic și acesta nu mai funcționează, te invităm într-o agenție BRD pentru mai multe informații.

Din motive de siguranță, îți transmitem mesajele la ora efectivă a procesării/decontării și nu avem disponibilă această opțiune. În acest fel, ești informat în timp real despre realizarea cu succes a operațiunilor tale iar în cazul în care observi tranzactii pe care nu le-ai autorizat tu, poți contacta banca imediat pentru blocarea cardului.

Pentru celelalte tipuri de notificări pe care ți le transmitem, ținem cont de intervalele orare considerate ca fiind cele mai active.

Poți verifica statusul unui transfer inițiat accesând secțiunea Transferuri - Istoric tranzacții din aplicația MyBRD Net/ Mobile.

Totodată, înainte de a realiza un transfer, consultă orele limită de procesare bancare, disponibile aici, pentru a putea afla dacă tranzacția ta se va procesa imediat, în aceeași zi sau în zilele următoare.

Da, poți efectua un transfer internațional dintr-un cont de lei, utilizând serviciul de bancă la distanță, MyBRD Net sau la ghișeul din agenția BRD. Utilizând MyBRD Mobile poți realiza transferuri naționale, atât în lei cât și în valută.

Poți iniția tranzacții online la orice oră, însă procesarea lor se va efectua conform orelor limita de procesare bancara (program disponibil aici).

Te rugăm să ai în vedere că operațiunile transmise după orele limită se vor procesa a doua zi sau în următoarea zi bancară.

În caz de pierdere/furt sau orice utilizare neautorizată a dispozitivului token, te sfătuim să notifici banca în cel mai scurt timp pentru anunțarea evenimentului și anularea token-ului. Pentru a evita o asemenea situație neplăcută și mai ales având în vedere faptul că dispozitivele fizice nu mai sunt comercializate de către BRD, îți recomandăm utilizarea mobile token care este integrat în aplicația MyBRD Mobile.

Pentru activarea MyBRD Mobile token, sună în Contact Center, iar dacă ai deja activată aplicația MyBRD Mobile poți utiliza mobile token-ul folosind aceeași metodă de autentificare ca pentru aplicația MyBRD Mobile. Mobile token se activează automat la activarea aplicației MyBRD Mobile pe dispozitiv. De asemenea dacă vrei, ai și opțiunea să ne vizitezi într-o agenție BRD pentru activarea MyBRD Mobile.

 

Toke-ul mobil este o versiune mobilă a token-ului fizic și reprezintă un software de autentificare incorporat în cadrul aplicației MyBRD Mobile. Dacă ai deja activată aplicația MyBRD mobile pe un telefon, te poți loga în mobile token folosind aceeași metodă de autentificare pe care o folosești și pentru MyBRD Mobile. Mobile token-ul este activat automat la activarea aplicației MyBRD Mobile. Poți solicita activarea token-ului mobil atât în agențiile BRD cât și prin MyBRD Net dacă ai deja activat acest serviciu de bancă la distanță. Nu uita, utilizează un proces de autentificare bazat pe doi factori pentru a asigura securitatea sistemului.

Iată pașii de urmat dacă îl activezi utilizând MyBRD Net:

  1. Loghează-te în contul tău MyBRD Net;
  2. În meniul Oferte ai opțiunea Activare MyBRD Mobile, click pe această opțiune;
  3. Click pe butonul Activează;
  4. Semnează acțiunea cu metoda de autorizare aleasă;
  5. Generarea unui cod de activare pe care trebuie să îl introduci în campul Cod activare, iar în cel de al doilea câmp Parola unică prin SMS vei introduce codul primit pe numărul de telefon furnizat în relația cu banca;
  6. Setează un cod pin pentru aplicația ta, MyBRD Mobile.

Comunicările din partea băncii le primești doar dacă ți-ai dat acordul în acest sens. În cazul în care ai optat să nu primești comunicări în scop de marketing, comerciale, studii sau sondaje, te poți răzgândi și actualiza acordul tău direct din MyBRD Mobile și MyBRD Net, din meniul Setari sau în orice agenție BRD.

Dacă ai pierdut telefonul sau ți-a fost furat  intră cât mai repede în aplicația MyBRD Net, în meniul  Setări și informații, apoi selectează opțiunea Șterge dispozitiv pentru a putea bloca accesul la aplicația MyBRD Mobile. De asemenea, tot din acest meniu îți poți activa contul pe un nou telefon mobil.

Ai de urmat câțiva pași simpli, pe care ți-i descriem în detaliu mai jos:

  1.  Loghează-te în MyBrd Net;
  2. Accesează meniul Setări și Informații;
  3. Accesează meniul Dispozitive mobile;
  4. Click pe opțiunea Activează dispozitiv nou;
  5. Click pe opțiunea Aplicație instalată corect;
  6. Semnează acțiunea cu aceeași parolă cu care te-ai autentificat;
  7. Se va genera un cod de activare pe care trebuie să îl introduci în câmpul Cod activare, iar în cel de al doilea camp Parola unică prin SMS vei introduce codul primit pe numărul de telefon furnizat în relația cu banca;
  8. Setează un cod PIN pentru aplicația ta, MyBRD Mobile;
  9. Dacă ai reușit să îți activezi dispozitivul dorit, finalizează procesul prin click pe Codul de activare este furnizat.

Dacă nu deții cont de MyBRD Net sau pur și simplu îți este mai ușor, apelează-ne imediat prin MyBRD Contact pentru a solicita dezactivarea dispozitivului  Îți recomandăm să apelezi și operatorul de telefonie mobilă pentru blocarea cartelei SIM. Poți solicita ulterior activarea contului pe MyBRD Mobile în orice agenție BRD, aplicând online pe site-ul www.brd.ro sau apelând MyBRD Contact la numerele disponibile aici.

Da, aplicația MyBRD Mobile poate fi utilizată pe câte dispozitive dorești tu. Adăugarea unui nou dispozitiv și activarea contului tău pe el o poți face din  MyBRD Mobile  din meniul Setări , opțiunea Adaugă dispozitive mobile sau din MyBRD Net, meniul Setări și informații, opțiunea Dispozitive mobile.

Poți solicita activarea MyBRD Net sau MyBRD Mobile în orice agenție BRD, aplicând online pe site-ul www.brd.ro sau apeland MyBRD Contact la numerele disponibile aici.

De asemenea, daca ai deja user de MyBRD Net și dorești să îți activezi și serviciul MyBRD Mobile, îl poți activa singur din meniul Oferte → Activare MyBRD Mobile.

  1. Loghează-te în contul tău MyBRD Net;
  2. În meniul Oferte ai opțiunea Activare MyBRD Mobile, click pe această opțiune;
  3. Click pe butonul Activează;
  4. Semnează acțiunea cu metoda de autorizare aleasă;
  5. Generarea unui cod de activare pe care trebuie să îl introduci în campul Cod activare, iar în cel de al doilea câmp Parola unică prin SMS vei introduce codul primit pe numărul de telefon furnizat în relația cu banca;
  6. Setează un cod PIN pentru aplicația ta, MyBRD Mobile.

Dacă ai introdus de 5 ori greșit unul dintre codurile necesare la autentificarea pe MyBRD Mobile/Net, accesul se blochează. Nu te panica, ne poți contacta prin intermediul MyBRD Contact și te ajutăm imediat cu deblocarea.

Acum DA! Noua funcționalitate Instant top up, disponibilă atât în MyBRD Mobile cât și în MyBRD Net, îți permite să îți aduci instant banii pe care îi ai în alte conturi, deschise la alte bănci. Ai nevoie de un card de debit în lei, emis de banca la care ai contul deschis (bancă din România), activ și înrolat în sistemul 3D Secure. Să mai ai în vedere că poți realiza alimentarea instant doar în contul tău de lei.

Poți accesa MyBRD Net de pe smartphone accesând orice browser existent pe dispozitivul tău.

Pentru a putea accesa serviciile de bancă la distanță de pe un smartphone mult mai ușor, am creat aplicația MyBRD Mobile pe care o poți descărca din magazinul de aplicații dedicat tipului tău de dispozitiv (AppStore, Magazin Play). Vei observa că la instalarea aplicației MyBRD Mobile, vei avea disponibilă și aplicația MyBRD Mobile Token. Nu îți face griji, nu va trebui să faci o altă activare. Aplicația MyBRD Mobile Token se va activa automat odată cu activarea aplicației MyBRD Mobile.

Mai ai de urmat apoi cațiva pași simpli, pentru activarea serviciului MyBRD Mobile:

  1. Loghează-te în contul tău MyBRD Net;
  2. În meniul Oferte ai opțiunea Activare MyBRD Mobile, click pe aceasta opțiune;
  3. Click pe butonul Activează;
  4. Semnează acțiunea cu metoda de autorizare aleasă;
  5. Generarea unui cod de activare pe care trebuie să îl introduci în câmpul Cod activare, iar în cel de al doilea câmp Parola unică prin SMS vei introduce codul primit pe numărul de telefon furnizat în relația cu banca;
  6. Setează un cod PIN pentru aplicația ta, MyBRD Mobile.