Colaborare BRD - Evidenta populatiei

Ce înseamnă pentru tine colaborarea BRD cu Evidența Populației?

BRD a început să colaboreze cu Direcția Generala Pentru Evidența Persoanelor (DGEP) din februarie 2025, conform contractului accesibil aici . Relația se bazează pe un acord cadru intre DGEP și Asociația Română a Băncilor, în care BRD este membră și urmărește să îmbunătățească procesele de cunoaștere a clientelei și de actualizare a datelor clienților. 

  • BRD transmite către DGEP solicitări de verificare a datelor pentru toți clienții din portofoliu, persoane fizice (titulari de produse/ servicii, împuterniciți, terti garanți etc) și pentru reprezentanții legali, asociați/acționari/beneficari reali ai persoanelor juridice care sunt clienți BRD. Informații detaliate cu privire la categoriile de persoane pentru care BRD poate consulta informațiile din evidența DGEP puteți consulta aici.
  • DGEP pune la dispoziția BRD cele mai recente date: nume, prenume, CNP, tipul, seria și nr. actului de identitate, adresa de domiciliu/reședință, data de emitere a actului de identitate, data de expirare a actului de identitate, locul nașterii, emitentul actului de identitate și informații privind data decesului, după caz.
  • BRD actualizează în sistemele proprii informațiile primite de la DGEP.

Totodată, BRD poate verifica un client în funcție de CNP și va primi de la DGEP în timp real datele de mai sus împreună cu o fotografie a titularului. 

Aceasta colaborare este menită să iți faciliteze procesul de actualizare date, însă este important să știi că:

  • nu înlocuiește obligația ta de a prezenta actul de identitate în unitățile Băncii, în cazul parcurgerii fluxurilor online sau în cazul în care nu ești cetățean roman rezident.
  • dacă pe parcursul relației cu noi au intervenit modificări privind datele declarative (de exemplu: sursa fonduri, loc de muncă, interval venit, rezidență fiscală etc.) ai în continuare obligația legala să le actualizezi în relația cu Banca, conform Condițiilor Générale Bancare. 

Concret, ce înseamnă?

Vestea bună este că, daca ți-ai modificat actul de identitate, nu mai este nevoie să-l actualizezi în relația cu BRD. Banca va primi periodic datele tale de la DGEP. 

Ca tu să te poți bucura de un process simplificat de revizuire date, trebuie să știi că este necesar să îndeplinești anumite condiții:

  • Să fii cetățean român și să ai peste 18 ani;
  • Să figurezi în evidențele DGEP cu un act de identitate valabil;
  • Să ai o adresă de e-mail declarată în sistemele BRD;
  • Să nu fii cetățean SUA din perspectivă FATCA;
  • Să ai rezidență fiscală principală sau secundară doar în România;
  • Să nu fie necesar să aplicăm măsuri suplimentare de verificare pentru contul tău, conform legii.

Stai liniștit! Noi te vom informa pe adresa de e-mail declarată în relația cu BRD daca ai îndeplinit condițiile și nu este necesar să parcurgi fluxul standard de actualizare a datelor. În cazul în care nu ai îndeplinit condițiile pentru procesul simplificat de actualizare date, te vom anunță pe e-mail sau pe alte canale (dacă nu avem e-mailul tău în evidențele noastre).

Pentru orice  întrebări legate de prelucrarea datelor personale și/sau dacă dorești să îți exerciți drepturile prevăzute de GDPR, poți adresa o solicitare în atenția:
Responsabilului cu Protecția Datelor BRD (DPO)
Adresa de Corespondență: Bd. Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Turn BRD, cod poștal 011171, sector 1, Bucureşti, România.
E-mail: dataprotection@brd.ro