Educaţie

Educaţie

Credem că educaţia este esenţială pentru dezvoltare, pentru crearea unor comunităţi înfloritoare şi inspirarea tinerilor în a-şi atinge potenţialul.

În 2015 şi 2016 principala preocupare a fost să construim o strategie care să se adreseze profesorilor din sistemul formal de educaţie, ei fiind cei care pot schimba acest sistem.

Am consolidat colaborarea cu Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale în programul de reformare a predării fizicii în gimnaziu „ Fizica altfel”, program în care peste 5.000 de profesori au urmat cursuri de pregătire şi au schimbat modul de a preda această materie elevilor.

Împreună cu Junior Achievement Romania am continuat să explicăm copiilor că educaţia este importantă şi să le arătăm valoarea economică a educaţiei pe termen lung. În al patrulea an al proiectului „Educația îți dă valoare!”, au fost peste 100 voluntari BRD care au lucrat 395 ore în timpul programului de lucru şi au impactat 1.671 elevi de gimnaziu din clase cu risc de abandon şcolar.

Ne-am preocupat şi de formarea unei generaţii de tineri jurnalişti care să fie interesaţi de fenomenul educaţie, prin crearea Burselor Superscrieri/BRD în educaţie. Aflat la a doua ediţie, proiectul a oferit 6 burse în bani şi mentorship pentru jurnalişti care să investigheze mai adânc sistemul eduaţional din România.

Trăim într-o societate în care tehnologia este omniprezentă şi a reuşit să schimbe obiceiurile sociale, o societate în care tânăra generaţie e mai obişnuită cu tastatura decât cu scrisul de mână şi în care companiile recrutează oameni pentru joburi care acum 10 ani nu existau. De aceea o axă importantă de implicare o constituie susţinerea proiectelor pentru tineri, din zona tehnologiei.  

Competiţiile de robotică, festivalurile şi proiectele de tehnologie pe care BRD le susţine reprezintă o şansă pentru ca tânăra generaţie să deschidă mai devreme o uşă către viitor – nu doar al societăţii, ci şi al lor personal, având mai multe şanse să-şi imagineze de pe acum un traseu în educaţia şi apoi în viaţa lor.