Asigură-te
că ai instalat
deja
aplicația de
mobile
banking
Atenție la noua tipologie de fraudă de tip spoofing, ce presupune utilizarea frauduloasa a numerelor de telefon asociate BRD. Persoane care pretind că sunt angajați ai băncii falsifică, cu ajutorul unor softuri, numerele de telefon asociate cu BRD (ex: TelVerde sau numerele de urgență carduri ), în cadrul unor apeluri telefonice în care se solicită date personale sau confidențiale. Este important să nu dați curs unor solicitări de divulgare date confidențiale, indiferent de pretextul invocat de apelant. Rămâi vigilent și raportează-ne imediat situațiile suspecte accesând serviciul MyBRD Contact.
×Economisire și investiții
Economisire și investiții
Noutăţi
Aici gasiti stiri si materiale legate de actualitatea noastra : de la comunicate de presa business pana la proiectele din domeniul cultural, din educatie, sport sau tehnologie
Anunţuri de mentenanţă
Aici anuntam toate lucrarile de mentenanta intreprinse in scopul imbunatatirii performantei serviciilor noastre.
Scena 9
Este o platforma de jurnalism cultural care face portretul tinerei generatii de creatori.
Școala 9
Este un proiect editorial dedicat educației preuniversitare creat de DoR și BRD.
Mindcraft Stories
Publicație online despre știință & tehnologie, ca să înţelegem lumea în care trăim
Drumul banilor
Este un proiect de educație financiară, un ghid de folosire eficientă a banilor noștri.
Filialele şi societăţi asociate
Contact Investitori
Cultura
Investim in cultura pentru ca este nevoie de lideri şi proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem şi încotro ne ducem.
Educatie
Ne propunem să investim in profesori, pentru că aceștia sunt cei care pot schimba, in timp, educatia din Romania .
Sport
Iubim sportul pentru ca ne ofera o calatorie pasionanta, cu momente frumoase, momente mai grele, cu eroi care castiga, isi atrag fani sau dimpotriva se lupta cu momente dificile.
Mediu
Dezvoltarea economică nu se mai poate construi fără progres în domeniul mediului sau social. Este misiunea noastră să propunem modele de transformare pozitivă a lumii în care trăim.
Societate civilă
Implicarea in comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de interventie astfel incat copii si tinerii aflati in situatii dificile sa poata sa isi dezvolte abilitatile.
Lumea 9
Dezvoltăm și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru lumea de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni.
Mindcraft Academy
Programul care te ajută să faci puțină lumină în perspectivele tale. Să înveți ce îți place și apoi să faci ce-ți place.
Descoperă
Cunoaşte
Online trading
Echipa noastră
Alte informaţii
SMS banking
Serviciu ce îți oferă informații despre conturile bancare direct de pe telefonul mobil
Serviciu ce îți oferă informații despre conturile bancare direct de pe telefonul mobil
Află detalii »Aici gasiti stiri si materiale legate de actualitatea noastra : de la comunicate de presa business pana la proiectele din domeniul cultural, din educatie, sport sau tehnologie
Află detalii »Aici anuntam toate lucrarile de mentenanta intreprinse in scopul imbunatatirii performantei serviciilor noastre.
Află detalii »Este o platforma de jurnalism cultural care face portretul tinerei generatii de creatori.
Află detalii »Este un proiect editorial dedicat educației preuniversitare creat de DoR și BRD.
Află detalii »Publicație online despre știință & tehnologie, ca să înţelegem lumea în care trăim
Află detalii »Este un proiect de educație financiară, un ghid de folosire eficientă a banilor noștri.
Află detalii »Investim in cultura pentru ca este nevoie de lideri şi proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem şi încotro ne ducem.
Află detalii »Ne propunem să investim in profesori, pentru că aceștia sunt cei care pot schimba, in timp, educatia din Romania .
Află detalii »Iubim sportul pentru ca ne ofera o calatorie pasionanta, cu momente frumoase, momente mai grele, cu eroi care castiga, isi atrag fani sau dimpotriva se lupta cu momente dificile.
Află detalii »Dezvoltarea economică nu se mai poate construi fără progres în domeniul mediului sau social. Este misiunea noastră să propunem modele de transformare pozitivă a lumii în care trăim.
Află detalii »Implicarea in comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de interventie astfel incat copii si tinerii aflati in situatii dificile sa poata sa isi dezvolte abilitatile.
Află detalii »Dezvoltăm și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru lumea de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni.
Află detalii »Programul care te ajută să faci puțină lumină în perspectivele tale. Să înveți ce îți place și apoi să faci ce-ți place.
Află detalii »04 Nov 2021
Principalele tendințe comerciale și indicatori financiari ai BRD Groupe Société Générale la 30 septembrie 2021 la nivel consolidat, în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS):
- Activitate comercială accelerată:
- Atingerea unei etape strategice în planul dezvoltării digitale odată cu lansarea pentru clienții persoane fizice, a inițierii relației de afaceri și a acordării de credite de consum, 100% online
- Venit net bancar mai mare cu 1,2%, de 2.335 milioane RON in primele 9 luni din 2021, susținut de volumele în creștere, ce au compensat impactul ratelor mai scăzute ale dobânzilor de piață
- Evoluția cheltuielilor operaționale reflectă în principal investițiile în livrările digitale tangibile, în timp ce costurile de personal au fost menținute sub control strict
- Indicatori solizi privind riscul de credit ce reflectă calitatea solidă a bazei de active și activitatea de recuperare eficientă: nivel scăzut al ratei NPL, la 3,2% și rată ridicată de acoperire a creditelor neperformante, 75,3% la finalul lunii septembrie 2021
- Profitul net aferent primelor 9 luni, +25% față de perioada similară a anului trecut, de 920 milioane RON (față de 738 milioane RON în primele nouă luni din 2020) având în vedere activitatea comercială dinamică și eliberarea netă de provizion
“Economia României a înregistrat o revenire foarte dinamică în al doilea trimestru al anului 2021, pe fondul condițiilor de afaceri și de percepție mai bune, punând bazele unei creșteri solide a PIB în 2021. Cu toate acestea, sunt prezente riscuri din reapariția pandemiei și din turbulențele de pe piața energiei. Pe de altă parte, aprobarea Planului Național de Redresare și Reziliență, în septembrie, de către Comisia Europeană poate fi una dintre marile șanse ale României de a-și impulsiona creșterea, alături de alte programe naționale de dezvoltare.
În primele nouă luni ale anului 2021, într-un context macroeconomic în îmbunătățire, dar încă volatil, activitatea noastră a accelerat. Producția de credite acordate persoanelor fizice a fost excepțională, cu o creștere de aproape 50% față de aceeași perioadă a anului trecut și peste +20% față de 2019. Creșterea solidă a activității de finanțare a companiilor (+19%) a fost alimentată de o creștere puternică atât pe segmentul IMM-urilor, cât și pe cel al clienților companii mari.
Am observat, de asemenea, o utilizare intensivă a gamei noastre extinse de soluții de economisire, cu consolidarea în continuare a bazei noastre largi de depozite, creșterea cu două cifre a activelor in administrare, precum și aproape o dublare a primelor brute subscrise pentru asigurările de viață cu componentă investițională.
Am accelerat ritmul adoptării digitale, numărul clienților care folosesc în mod activ canalele la distanță fiind de aproape 800.000. Înrolarea și creditarea de consum 100% online sunt acum disponibile. De asemenea, am lansat și alte funcționalități ale YOU BRD, aplicația noastră de mobile banking, ghidați constant de dorința de a îmbunătăți experiența clienților noștri.
Bazându-se pe o activitate comercială în expansiune, BRD a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2021 o performanță financiară solidă. Produsul net bancar a crescut, impulsionat de veniturile din comisioane, în timp ce datorită activității comerciale foarte dinamice, venitul net din dobânzi a afișat o rezistență solidă la scăderea importantă a ratelor de piață. Gestionarea costurilor a rămas în centrul atenției, în timp ce am continuat să investim și să realizăm transformarea digitală. Efectele cumulate ale revenirii economice și ale recuperărilor continue din portofoliul neperformant s-au tradus prin reluări nete ale costului riscului. BRD își reafirmă angajamentul față de un parteneriat pe termen lung cu clienții săi și rămâne un actor de încredere al economiei românești”, a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.
Activitate comercială dinamică pe toate liniile
Depozitele clienților au înregistrat un avans de +12% în dinamică anuală. Creșterea a fost determinată în principal de segmentul companiilor (+21% în dinamică anuală), atât pentru IMM-uri, cât și pentru clienții mari companii, înregistrându-se o creștere de două cifre. Înclinația crescută spre economisire declanșată de pandemia prelungită s-a stabilizat la un nivel similar ratei de creștere anuale din trimestrul precedent, conducând la constituiri de depozite de la persoane fizice mai mari cu +5,3% în dinamică anuală. Segmentul companiilor mici a continuat să contribuie, de asemenea, la avansul depozitelor, cu o creștere consistentă de 18,7% în dinamică anuală. În paralel, activitatea de administrare a activelor a înregistrat o creștere substanțială la 5,1 miliarde lei la finalul lunii septembrie 2021, în creștere cu +29% în dinamică anuală și cu +21% față de septembrie 2019.
BRD a atins o țintă strategică importantă în planul transformării sale digitale prin lansarea a două fluxuri 100% online, pentru clientii persoane fizice, inițierea relației de afaceri și acordarea de credite de consum. Această lansare pe piață îmbogățește panoul de livrări digitale recente menite să îmbunătățească experiența clienților noștri: You BRD, aplicația de mobile banking ale cărei funcționalități sunt extinse rapid și în mod continuu și facilitarea plăților prin Apple Pay și Google Pay pentru cardurile Mastercard și Visa. Accentul sporit pe accelerarea digitalizării este vizibil și în creșterea anuală de +13% a numărului de clienți care utilizează în mod activ canalele la distanță, la sfârșitul lunii septembrie 2021. În plus, numărul tranzacțiilor prin canale electronice este în creștere rapidă, cu +32% în primele noua luni din 2021.
Profitabilitate semnificativ crescută
In primele 9 luni din 2021, venitul net bancar al Grupului BRD a atins 2,335 milioane RON, în creștere cu 1,2% în comparație cu perioada similară a anului trecut. Această dinamică pozitivă a fost determinată de creșterea solidă a veniturilor nete din comisioane, mai mari cu aproape 10% în dinamică anuală în primele 9 luni din 2021, pe fondul creșterii volumelor de tranzacții ale clienților. Pe de altă parte, venitul net din dobânzi a rămas rezilient (-1,5% în dinamică anuală în primele 9 luni din 2021), efectul ratelor de dobânda de piață mai mici (media ratei de dobândă ROBOR la 3 luni, -90 puncte de bază an/an) fiind temperat de creșterea volumelor.
Cheltuielile operaționale au totalizat 1.220 milioane RON în primele 9 luni din 2021 în comparație cu 1.188 milioane RON în primele 9 luni din 2020, în creștere cu 2,2% în dinamică anuală, excluzând contribuția mai mare la Fondurile de Garantare și Rezoluție. Cheltuielile de personal au fost menținute la același nivel cu anul trecut, efectul de volum (-374 angajați, echivalent normă întreagă, față de finalul lunii septembrie 2020) compensând impactul de preț, pe fondul pieței tensionate a muncii. Creșterea altor cheltuieli (+5% în dinamică anuală față de primele 9 luni din 2020) a fost legată în principal de investițiile IT care susțin accelerarea vizibilă a planului de dezvoltare digitală al Băncii.
Având în vedere evoluțiile de mai sus, indicatorul cost / venit la nivelul Grupului BRD a înregistrat o creștere ușoară de 0,5 puncte, atingând 50,1% în primele 9 luni din 2021 față de 49,6% în primele 9 luni din 2020, excluzând contribuțiile cumulate la Fondurile de Garantare și Rezoluție. Calitatea portofoliului de credite continuă să fie solidă, rata NPL fiind de 3,2% la finalul lunii septembrie 2021, în scădere de la nivelul de 3,4% la finalul lunii septembrie 2020. Rata de acoperire a creditelor neperformante ramane de asemenea solidă, la 75,3% la finalul lunii septembrie 2021 (76,4% la finalul lunii septembrie 2020). În ceea ce privește costul riscului, primele 9 luni ale anului 2021 au fost influențate pozitiv de revenirea economică și recuperările continue aferente portofoliului de credite neperformante, ce au rezultat intr-o eliberare netă de provizion de 42 milioane RON, comparativ cu o cheltuială netă de 253 milioane RON în primele 9 luni din 2020.
Înglobând toate cele de mai sus, Grupul BRD a înregistrat un rezultat net de 920 milioane RON în primele 9 luni din 2021, +24,7% în dinamică anuală, de la 738 milioane RON în primele 9 luni din 2020. Acest rezultat a condus la o îmbunătățire a ratei de rentabilitate a capitalurilor proprii cu 1,2 puncte, la 12,5% în primele 9 luni din 2021, de la 11,3% în primele 9 luni din 2020.
Rata de adecvare a capitalului a atins 26,9% la finalul lunii septembrie 2021 (BRD, nivel individual), în comparație cu 28,2% la finalul lunii septembrie 2020.
Rezultatele financiare ale Grupului BRD la finalul primelor 9 luni ale anului 2021 sunt disponibile pentru public și investitori pe site-ul web al băncii, www.brd.ro, începând cu ora 09:00. Copii ale documentelor vor putea fi obținute, la cerere, gratuit, la sediul central al BRD - Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, București.
(*) pe piata fondurilor deschide de investitii
Nota: Dacă nu se menționeză altfel, toate variațiile sunt în comparație cu primele 9 luni ale anului 2020 (pentru elementele aferente contului de profit și pierdere) sau finalul lunii septembrie 2020 (pentru elementele de bilanț).
Rata NPL, rata de acoperire a expunerilor neperformante, la nivel individual
BRD - Groupe Société Générale operează o reţea de 525 de unități. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,3 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de peste 31,000 POS și aproape 1,400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii septembrie 2021, de 66,6 mld RON.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 133.000 de angajaţi în 61 de ţări şi 30 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:
• Retail banking în Franţa
• Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii
• Global Banking şi Soluţii pentru Investitori
Articole asemănătoare
REZULTATELE GRUPULUI BRD ÎN PRIMUL SEMESTRU AL ANULUI 2024:
DINAMICĂ COMERCIALĂ remarcabilă ce determină UN impact financiar POzITiV Comunicat de presă ...
© 2024 BRD. Acest site este proprietatea BRD - Groupe Societe Generale. Toate drepturile rezervate.
© 2024 BRD. Acest site este proprietatea BRD - Groupe Societe Generale. Toate drepturile rezervate. Termenii și condițiile Hartă site
Dorim sa iti reamintim ca BRD – GSG nu a solicitat si nu va va solicita niciodata datele de autentificare (cod utilizator, parola sau parola token) sau datele confidentiale aferente cardului tau (numar card, data expirarii, cod de securitate sau PIN), nici telefonic si nici pe e-mail sau SMS.
Aceste date confidentiale se vor folosi doar in momentul autentificarii in aplicatia de internet banking sau in momentul efectuarii unei plati cu cardul bancar.
In acelasi timp, daca observi un aspect diferit de cel obisnuit al aplicatiei MyBRD Net sau un comportament pe care nu l-ai mai intalnit (ex. Un mesaj de notificare ca pagina este indisponibila si esti invitat sa te reautentifici sau sa iti resincronizezi dispozitivul token), opreste imediat procesul de autentificare si te rugam sa ne contactezi de urgenta prin MyBRD Contact la tel: 021 302 6161.
Intotdeauna alaturi de tine,
Banca ta. Echipa ta