Asigură-te
că ai instalat
deja
aplicația de
mobile
banking
Atenție la noua tipologie de fraudă de tip spoofing, ce presupune utilizarea frauduloasa a numerelor de telefon asociate BRD. Persoane care pretind că sunt angajați ai băncii falsifică, cu ajutorul unor softuri, numerele de telefon asociate cu BRD (ex: TelVerde sau numerele de urgență carduri ), în cadrul unor apeluri telefonice în care se solicită date personale sau confidențiale. Este important să nu dați curs unor solicitări de divulgare date confidențiale, indiferent de pretextul invocat de apelant. Rămâi vigilent și raportează-ne imediat situațiile suspecte accesând serviciul MyBRD Contact.
×Economisire și investiții
Economisire și investiții
Noutăţi
Aici gasiti stiri si materiale legate de actualitatea noastra : de la comunicate de presa business pana la proiectele din domeniul cultural, din educatie, sport sau tehnologie
Anunţuri de mentenanţă
Aici anuntam toate lucrarile de mentenanta intreprinse in scopul imbunatatirii performantei serviciilor noastre.
Scena 9
Este o platforma de jurnalism cultural care face portretul tinerei generatii de creatori.
Școala 9
Este un proiect editorial dedicat educației preuniversitare creat de DoR și BRD.
Mindcraft Stories
Publicație online despre știință & tehnologie, ca să înţelegem lumea în care trăim
Drumul banilor
Este un proiect de educație financiară, un ghid de folosire eficientă a banilor noștri.
Filialele şi societăţi asociate
Contact Investitori
Cultura
Investim in cultura pentru ca este nevoie de lideri şi proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem şi încotro ne ducem.
Educatie
Ne propunem să investim in profesori, pentru că aceștia sunt cei care pot schimba, in timp, educatia din Romania .
Sport
Iubim sportul pentru ca ne ofera o calatorie pasionanta, cu momente frumoase, momente mai grele, cu eroi care castiga, isi atrag fani sau dimpotriva se lupta cu momente dificile.
Mediu
Dezvoltarea economică nu se mai poate construi fără progres în domeniul mediului sau social. Este misiunea noastră să propunem modele de transformare pozitivă a lumii în care trăim.
Societate civilă
Implicarea in comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de interventie astfel incat copii si tinerii aflati in situatii dificile sa poata sa isi dezvolte abilitatile.
Lumea 9
Dezvoltăm și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru lumea de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni.
Mindcraft Academy
Programul care te ajută să faci puțină lumină în perspectivele tale. Să înveți ce îți place și apoi să faci ce-ți place.
Descoperă
Cunoaşte
Online trading
Echipa noastră
Alte informaţii
SMS banking
Serviciu ce îți oferă informații despre conturile bancare direct de pe telefonul mobil
Serviciu ce îți oferă informații despre conturile bancare direct de pe telefonul mobil
Află detalii »Aici gasiti stiri si materiale legate de actualitatea noastra : de la comunicate de presa business pana la proiectele din domeniul cultural, din educatie, sport sau tehnologie
Află detalii »Aici anuntam toate lucrarile de mentenanta intreprinse in scopul imbunatatirii performantei serviciilor noastre.
Află detalii »Este o platforma de jurnalism cultural care face portretul tinerei generatii de creatori.
Află detalii »Este un proiect editorial dedicat educației preuniversitare creat de DoR și BRD.
Află detalii »Publicație online despre știință & tehnologie, ca să înţelegem lumea în care trăim
Află detalii »Este un proiect de educație financiară, un ghid de folosire eficientă a banilor noștri.
Află detalii »Investim in cultura pentru ca este nevoie de lideri şi proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem şi încotro ne ducem.
Află detalii »Ne propunem să investim in profesori, pentru că aceștia sunt cei care pot schimba, in timp, educatia din Romania .
Află detalii »Iubim sportul pentru ca ne ofera o calatorie pasionanta, cu momente frumoase, momente mai grele, cu eroi care castiga, isi atrag fani sau dimpotriva se lupta cu momente dificile.
Află detalii »Dezvoltarea economică nu se mai poate construi fără progres în domeniul mediului sau social. Este misiunea noastră să propunem modele de transformare pozitivă a lumii în care trăim.
Află detalii »Implicarea in comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de interventie astfel incat copii si tinerii aflati in situatii dificile sa poata sa isi dezvolte abilitatile.
Află detalii »Dezvoltăm și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru lumea de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni.
Află detalii »Programul care te ajută să faci puțină lumină în perspectivele tale. Să înveți ce îți place și apoi să faci ce-ți place.
Află detalii »08 Feb 2018
Principalii indicatori financiari ai BRD Groupe Société Générale la 31 decembrie 2017 la nivel consolidat, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS):
Performanţă comercială dinamică
Anul 2017 s-a caracterizat prin redresarea creditării pe fondul avansului creditelor acordate persoanelor fizice cu +6,6%* și a celor pentru companii cu +0,9%* la sfârşitul lui decembrie 2017, şi revenirea pe o traiectorie ascendentă a ratelor de dobândă la lei în septembrie, în contextul inflaţiei în creştere. Banca Naţională a României a făcut primii paşi spre normalizarea politicii monetare îngustând coridorul simetric de 2 ori în 2017 şi mărind rata de politică monetară cu +0,25 pp, la 2%, în ianuarie 2018 și, din nou, la 2,25% în februarie 2018.
În acest context, performanţa comercială a BRD a continuat sa se îmbunătăţească. Numărul de clienţi activi a crescut cu 41.000 faţă de anul trecut, dintre care persoanele fizice cu 38.000 şi micile companii cu 3.000. Gradul de echipare a clienţilor persoane fizice (număr mediu de produse pe client activ) a continuat să crească până la 4,16 de la 4,07 la finalul lui 2016.
Stocul de contracte de internet și mobile banking pentru clienţi persoane fizice a ajuns la aproape 1,4 milioane, +21% faţă de anul trecut. În special, numărul abonaţilor MyBRD Mobile a crescut cu +45%. BRD s-a concentrat îndeosebi pe dezvoltarea aplicaţiei MyBRD Mobile, aducând-o la cele mai înalte standarde din piaţă. MyBRD Mobile oferă în prezent opţiunea de recunoaştere facială la autentificare şi la semnarea tranzacţiilor, un tutorial de prezentare a principalelor funcţionalităţi, disponibil înainte de logare şi aduce noi îmbunătăţiri pentru creşterea flexibilităţii în navigare, precum şi ale interfeței grafice.
Creditele nete au crescut la 30,3 miliarde RON, cu +5,3%* în comparație cu sfârşitul lui 2016, susţinute de creşterea robustă atât pe segmentul persoanelor fizice cât şi pe portofoliul mari clienţi. Producţia de credite pentru persoane fizice a continuat sa fie dinamică, ajungând la 6,4 miliarde RON (+13,8% faţă de anul trecut), fiind reconfirmată poziţia de lider a BRD pe piaţa creditelor pentru persoane fizice, cu o cotă de piaţă de 16,9% la sfârşitul lui 2017.
Creditele non-retail au crescut uşor, cu +0,4%*, portofoliul de mari clienţi înregistrând o evoluţie pozitivă de +3,1%* faţă de anul trecut. Pe segmentul IMM, BRD a intensificat co-finanţările în cadrul programelor de finanţare europene şi naţionale, beneficiind de expertiza structurii sale dedicate. În 2017 au fost finanţate peste 180 de proiecte de investiţii ce beneficiază de fonduri UE în cadrul perioadei de finanţare 2014-2020, BRD acordând credite de aproximativ 60 milioane EUR (din care 90% pentru agricultură, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală). De asemenea, au fost acordate aproximativ 3.000 de credite punte cu o valoare cumulată de 44 milioane EUR în cadrul campaniei organizate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).
Depozitele au crescut la 44,2 miliarde RON, +3,8%* în dinamică anuală, impulsionate de economiile clienţilor retail (+5,8%* față de anul trecut), pe când depozitele non-retail au fost cvasi-stabile (+0,5%*) în contextul unei poziţii de lichiditate confortabile. Depozitele în conturi curente au continuat să crească, +22%*, comparativ cu finalul lui 2016, într-un mediu caracterizat de rate de dobândă încă scăzute. Indicatorul credite nete/depozite a fost 68,6% la finalul lunii decembrie 2017 (+1,1 puncte procentuale în comparație cu sfârşitul lui 2016).
Rezultate financiare foarte solide
Venitul net bancar a ajuns la 2.786 milioane RON, în creştere cu +4,9% faţă de anul trecut, excluzând elementele nerecurente (câștiguri din instrumentele financiare disponibile pentru vânzare de 131 milioane RON în 2016 şi de 9 milioane RON în 2017). Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creştere foarte robustă de +8,4% faţă de anul trecut, generată în principal de evoluţia solidă a volumelor, creşterea ratelor de dobândă având, de asemenea, o contribuţie pozitivă în ultimul trimestru al anului. Veniturile nete din comisioane (-1,2% faţă de anul precedent) au fost influenţate în mod nefavorabil de presiunea asupra comisioanelor aferente operaţiunilor bancare, dar au beneficiat de venituri mai mari din activităţi de administrare a activelor şi pe pieţe de capital.
Cheltuielile operaționale au ajuns la 1.473 milioane RON. Programul de transformare lansat de BRD, care va conduce la îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor noştri şi eficienţă operaţională crescută, a dus la înregistrarea unei cheltuieli nerecurente de 29 milioane RON, aferente costurilor de transformare anticipate pentru următorii trei ani. Excluzând acest element nerecurent, cheltuielile operaţionale au crescut cu +4,1% faţă de anul trecut, ca urmare a costurilor mai ridicate cu forţa de muncă şi a avansului investiţiilor pe segmentul IT, în proiectele de transformare a modelului de afaceri la nivelul băncii.
Grupul BRD a continuat să îşi îmbunătăţească performanţa operaţională, rezultatul operațional brut crescând cu +5,9% faţă de anul trecut, după ajustarea cu elementele nerecurente. Indicatorul cost/venit din activitatea de bază, la nivel de grup, a ajuns la 52,0% faţă de 52,4% în 2016.
Calitatea portofoliului de credite s-a îmbunătăţit în continuare, rata creditelor neperformante fiind redusă la 6,6% la finalul lui 2017 faţă de 10,5% la finalul lui 2016, în timp ce gradul de acoperire s-a menţinut solid la 74,2%, comparativ cu 76,6% la finalul lui 2016 (toți indicatorii conform metodologiei ABE). Costul net al riscului a înregistrat o eliberare netă de provizion de 360 milioane RON datorită unor recuperări pe portofoliul de clienţi non retail, recunoașterii unor despăgubiri din asigurări şi câștigului din vânzarea de portofolii de credite neperformante.
În acest context, Grupul BRD a înregistrat o profitabilitate foarte robustă. Profitul net a ajuns la 1.415 milioane RON în 2017, +85,3% în dinamică anuală, conducând la o rentabilitate a capitalurilor proprii de 20,1% în comparație cu 11,8% anul precedent.
BRD şi-a menţinut rata de adecvare a capitalului la un nivel confortabil de 19,5% la sfârșitul lui 2017 (incluzând rezultatul anului curent, net de dividendul ce va fi propus**, la nivel individual, conform Basel 3, luând în calcul filtrele prudențiale), faţă 19,8% la sfârșitul lui 2016 (incluzând profitul net).
Având în vedere rezultatele anului, cât şi aşteptările privind evoluţia indicatorului de adecvare a capitalului, Consiliul de Administraţie a decis să propună un dividend corespunzător unei rate de alocare de 80% din profitul net pe 2017 din activitatea de bază, la nivel de bancă, şi 100% din valoarea elementelor nerecurente, nete de impozit, rezultând o rată de alocare de 83%, sub rezerva votului favorabil în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor din data de 19 aprilie 2018.
“În 2017, BRD a produs performanţe financiare şi comerciale foarte solide şi a obtinut rezultate promitatoare în demersul de optimizare a experienţei oferite clienţilor, atât prin modernizarea canalelor digitale, cât şi printr-o mai bună calitate a serviciilor. Pe termen mediu, ne vom îndrepta toată atenția spre creșterea calității experienţei și satisfacției clienţilor, accelerând investiţiile în digitalizare şi continuând să rafinăm modelul de business. În același timp, ne vom păstra angajamentul faţă de societatea românească implicându-ne în iniţiative sociale semnificative, printr-o serie de proiecte diverse, de la artă şi cultură până la inovare și tehnologie”, a declarat François Bloch, Directorul general al BRD Groupe Société Générale.
Implicare activă în societatea românească
Pe lângă finanțarea economiei locale, BRD joacă un rol activ în evoluția societății românești în ansamblu, investind în educație și tehnologie, cultură, susținerea noului jurnalism și sport. Angajații BRD sunt implicați, de asemenea, în cauze sociale, contribuind direct la diferite proiecte de educație.
În cultură, BRD susține proiectele și liderii noii generații de creatori. Banca susține evenimente culturale importante, cum ar fi Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu sau Festivalul Național de Teatru de la București, concerte de muzică clasică, cum ar fi Sonoro Conac sau Turneul Stradivarius, dar și proiecte precum Festivalul Ideo Ideis. De asemenea, banca construiește proiecte culturale greenfield, precum Scena9.ro - o platformă de jurnalism cultural - sau Rezidenta BRD Scena9, un centru dedicat creatorilor de cultură contemporană.
În plus, BRD contribuie la pregătirea noii generații de specialiști IT și antreprenori pentru provocările societății digitale de mâine, prin câteva proiecte în domeniu – BRD First Tech Challenge, Laboratorul de Robotică și Innovation Labs – pentru peste 45.000 de elevi și studenți.
Rezultatele financiare preliminare ale Grupului BRD aferente anului încheiat la 31 decembrie 2017 sunt disponibile pentru public si investitori pe site-ul web al bancii, www.brd.ro, incepand cu ora 09:00. Copii ale documentelor vor putea fi obtinute, la cerere, gratuit, la sediul central al BRD - Groupe Société Générale, situat in Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, Bucuresti
(*) Variatii la curs valutar constant
(**) Cu condiţia aprobării in cadrul Adunării Generale Anuale a Acţionarilor în data de 19 aprilie 2018.
BRD - Groupe Société Générale are 2,33 milioane de clienţi activi şi operează o reţea de 760 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,3 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 28 800 POS-uri şi mai mult de 1 500 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul anului 2017, de 53,5 mld RON.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 145 000 de angajaţi în 66 de ţări şi peste 31 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:
Retail banking în Franţa
Retail banking internaţional, servicii financiare şi asigurări
Corporate & investment banking, private banking, administrare de active şi servicii pentru investitori.
Articole asemănătoare
Anunț privind inițierea procedurii de retragere a acționarilor minoritari ai ZENTIVA S.A.
Anunț privind inițierea procedurii de retragere a acționarilor minoritari ai ZENTIVA S.A....
REZULTATELE GRUPULUI BRD LA FINALUL PRIMELOR 9 LUNI ALE ANULUI 2024
ACTIVITATE COMERCIALĂ DINAMICĂ, CONTRIBUȚIE CU IMPACT PENTRU ECONOMIE Comunicat de presă B...
© 2024 BRD. Acest site este proprietatea BRD - Groupe Societe Generale. Toate drepturile rezervate.
© 2024 BRD. Acest site este proprietatea BRD - Groupe Societe Generale. Toate drepturile rezervate. Termenii și condițiile Hartă site
Dorim sa iti reamintim ca BRD – GSG nu a solicitat si nu va va solicita niciodata datele de autentificare (cod utilizator, parola sau parola token) sau datele confidentiale aferente cardului tau (numar card, data expirarii, cod de securitate sau PIN), nici telefonic si nici pe e-mail sau SMS.
Aceste date confidentiale se vor folosi doar in momentul autentificarii in aplicatia de internet banking sau in momentul efectuarii unei plati cu cardul bancar.
In acelasi timp, daca observi un aspect diferit de cel obisnuit al aplicatiei MyBRD Net sau un comportament pe care nu l-ai mai intalnit (ex. Un mesaj de notificare ca pagina este indisponibila si esti invitat sa te reautentifici sau sa iti resincronizezi dispozitivul token), opreste imediat procesul de autentificare si te rugam sa ne contactezi de urgenta prin MyBRD Contact la tel: 021 302 6161.
Intotdeauna alaturi de tine,
Banca ta. Echipa ta