Înapoi la Newsroom

BRD Groupe Société Générale, 15 ani de premiere pe piata din Romania

07 May 2014

Anul acesta, BRD Groupe Société Générale marcheaza 15 de ani de la incheierea procesului de privatizare prin intermediul caruia Societe Generale a devenit actionarul majoritar al bancii. Istoria BRD Groupe Société Générale incepe in anul 1923 cand, la initiativa Statului Roman si cu participarea Bancii Nationale a Romaniei, se infiinteaza Societatea Nationala de Credit Industrial (SNCI).
 
Nationalizata in anul 1948, SNCI este redenumita „Banca de Credit pentru Investitii”. In anul 1958, banca obtine monopolul finantarii pe termen mediu si lung a industriei romanesti, devenind „Banca de Investitii”. Institutia devine astfel principalul vehicul al investitiilor realizate de stat in economie si distribuie cea mai mare parte a finantarilor acordate Romaniei de institutiile financiare internationale. In 1990, Banca de Investitii obtine licenta de banca universala si isi schimba numele in Banca Romana pentru Dezvoltare (BRD). In urma unui proces de privatizare, in anul 1999, Société Générale devine actionarul majoritar al BRD.
 
In cei 15 de ani de prezenta pe piata bancara din Romania, BRD Groupe Société Générale a devenit lider in principalele zone de activitate. BRD a adus in Romania unele dintre cele mai inovatoare tehnologii si a dezvoltat sisteme menite sa le ofere clientilor produse personalizate, confort si siguranta.
 
In cei 15 ani, BRD Groupe Société Générale s-a evidentiat prin inovatie, marcand numeroase premiere:
  • Robo, automatul de plata a facturilor in forma de robot ce a contribuit la degrevarea ghiseelor de o mare parte din trafic. Robo a reusit sa preia peste 60% din volumul facturilor platite cu cash. Exista 800 astfel de automate instalate in reteaua BRD, care realizeaza aproximativ 13 milioane de operatiuni pe an;
  • MYBRD Mobile, prima solutie de mobile banking care permite platile catre un numar de telefon;
  • “BRD Express”, cel mai ambitios proiect de dezvoltare a unei retele bancare de pe piata romaneasca. Acesta a definit un concept nou de agentie bancara in relatia cu clientii persoane fizice, care se bazeaza pe trei caracteristici-cheie: proximitatea fata de clientela potentiala, simplitatea si rapiditatea operatiunilor si confortul clientului; din conceptul BRD Express au derivat aplicatii precum BRD Blitz, agentia din mediul rural, si BRD 24h, agentia automatizata;
  • Singura banca din Romania care si-a extins reteaua, in medie, cu mai mult de 1 agentie pe zi. La sfarsitul anului 2006, reteaua bancii numara 600 de unitati. In prezent, banca are peste 880 de unitati;
  • BRD este singura banca din Romania care a stabilit un record mondial de emitere, in cadrul organizatiei VISA, cu peste 500.000 de carduri emise in 2 luni, in decembrie 2005 si ianuarie 2006.
  • Lansarea primului card Black din tara si unicul, la momentul lansarii, din Europa Centrala si de Est;
  • BRD a acordat primul credit prin Programul ''Prima Casa”, demarat in iulie 2009;
  • BRD a lansat primele carduri personalizate din Romania - A la Carte – precum si primele carduri contactless
  • Singura banca din Romania prezenta in topul mondial al factoringului
 
BRD Groupe Société Générale este de asemenea un actor social, implicat in comunitate prin proiecte si programe care se concentreaza pe activitati sociale, culturale si sportive. In anul 2008, BRD lanseaza cel mai mare program de donatii salariale. Prin donatii in valoare de peste 600.000 de euro, programul a contribuit la dezvoltarea proiectelor de integrare si educatie pentru peste 4.000 de copii si tineri din Romania. Contributia totala a BRD la programele de responsabilitate sociala derulate in ultimii 15 ani depaseste 15 milioane de euro.
 
„BRD Groupe Société Générale implineste anul acesta o varsta frumoasa, care aduce cu ea multe reusite. In cei 15 ani care au trecut de la privatizare, am castigat o pozitie de lider pe piata si le-am oferit clientilor cele mai bune si inovatoare solutii bancare. Am realizat o legatura stransa cu societatea romaneasca    implicandu-ne in dezvoltarea ei sustenabila in zone pe care le consideram foarte importante pentru progres: educatie, integrare, cultura si sport”, a spus Philippe Lhotte, Presedintele-Director General al BRD.
 
Strategia BRD Groupe Société Générale se bazeaza pe sustinerea succesului echipelor clientilor sai, fie ca este vorba despre familiile sau companiile lor. Astfel, BRD respecta valorile care stau la baza ideii de echipa: responsabilitatea, increderea, oferirea de produse si servicii flexibile si inovatoare, precum si promisiunea ca este o companie guvernata de principiile eticii si transparentei.
 
BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor si banca nr. 1 pe piata romaneasca a creditelor sindicalizate. BRD – Groupe Société Générale are 2,3 milioane de clienti si opereaza o retea de aproximativ 880 de unitati. Cu peste 2,3 milioane de carduri valide si o retea de acceptare de peste 21.600 de POS-uri si 1.500 de ATM-uri, BRD este banca nr. 1 pe piata romaneasca a cardurilor. Cu operatiuni de factoring de 918 milioane de euro in 2013, BRD este liderul pietei de factoring din Romania.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 154.000 de angajati in 76 de tari si 32 de milioane de clienti in intreaga lume, in trei activitati-cheie:
  • Retail banking in Franta
  • Retail banking international, servicii financiare si asigurari
  • Corporate & investment banking, private banking, administrare de active si servicii pentru investitori

Articole asemănătoare

Anunț privind procedura de retragere a acționarilor minoritari ai ZENTIVA S.A.

 Anunț privind procedura de retragere a acționarilor minoritari ai ZENTIVA S.A. în conformitate...

află detalii