Formular de căutare

Înapoi la Newsroom

BRD se detaşează ca lider al pieţei de factoring din România, cu o cotă de 40% la jumătatea anului

15 Sep 2014

Activitatea de factoring a BRD si-a continuat evolutia pozitiva în primul semestru al anului, înregistrand o crestere cu 8% a volumului de operatiuni fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cota de piata a bancii pe acest segment de activitate a crescut la 40% fata de 33% la jumatatea anului 2013, consolidând pozitia BRD de lider al pietei interne de factoring.
Numarul clientilor care au apelat la serviciul de factoring al BRD în primul semestru al anului a crescut cu 11%, determinând în acelasi timp cresterea numarului de relatii client – debitor gestionate în aceasta perioada la peste 1.650 si ridicând numarul facturilor procesate la 134.000.
“Am ajuns la maturitate cu acest produs, având în vedere ca reusim sa atragem business nou într-un context economic înca fragil, marcat de incertitudine si pe o piata de factoring care a scazut în ansamblu cu 9 % fata de aceeasi perioada a anului trecut. În structura portofoliului remarc ponderea importanta (83%) a operatiunilor de factoring fara regres, ceea ce demonstreaza ca avem capacitatea de a oferi clientilor solutii de acoperire a riscului de neplata generat de insolventa sau neplata prelungita a partenerilor comerciali, dar si posibilitatea lichidizarii creantelor si asigurarea cash flow-ului necesar desfasurarii activitatii companiei”, a declarat Anca Dogaru, directorul de factoring al BRD.
Operatiunile de factoring intern reprezinta 85% din total, diferenta fiind reprezentata de factoringul international: de export si de import. Profilul clientilor care apeleaza la factoring este divers: de la IMM-uri la mari companii multinationale, care îsi desfasoara activitatea în majoritatea sectoarelor economice. Cele mai reprezentative industrii la nivel de portofoliu sunt: masini si echipamente, metalurgie, electronice si comunicatii, comert.
“Vom fi în continuare preocupati de promovarea factoringului, care raspunde foarte bine nevoilor actuale ale tuturor categoriilor de companii: finantare imediata, optimizarea capitalului, acoperirea riscului de neîncasare a creantelor si managementul creantelor si al debitorilor”, a spus Anca Dogaru.
BRD este prima banca din România care a introdus în oferta sa, în 1993, operatiunile de factoring, afiliindu-se în acelasi an la Factors Chain International. În anul 2004, banca a devenit membru cu drepturi depline in aceasta organizatie, iar din 2011 este membru fondator al Asociatiei Române de Factoring si membru în Comitetul Director al acesteia.

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua banca din România dupa totalul activelor si banca nr. 1 pe piata româneasca a creditelor sindicalizate. BRD – Groupe Société Générale are 2,3 milioane de clienti si opereaza o retea de aproximativ 880 de unitati. Cu peste 2,3 milioane de carduri valide si o retea de acceptare de peste 21.600 de POS-uri si 1.500 de ATM-uri, BRD este banca nr. 1 pe piata româneasca a cardurilor. Cu operatiuni de factoring de 918 milioane de euro în 2013, BRD este liderul pietei de factoring din România.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148.000 de angajati în 76 de tari si 32 de milioane de clienti în întreaga lume, în trei activitati-cheie:

-    Retail banking în Franta
-    Retail banking international, servicii financiare si asigurari
-    Corporate & investment banking, private banking, administrare de active si servicii pentru investitori

www.brd.ro; facebook;

Articole asemănătoare