Sari la conținutul principal

In perioada 24.12.2025-31.12.2025 operatiunile cu unitati de fond, pentru fondurile administrate de BRD Asset Management S.A.I., vor putea fi realizate pana la ora 13:00, iar in data de 05.01.2026 nu se vor putea efectua deloc. Mulțumim pentru intelegere!

Investitori în Viitor Mihai Pătrașcu

Investitori în Viitor este rubrica District News unde-i vei întâlni pe cei ca tine. 
Antreprenori și antreprenoare. Visători. Vizionari. Dincolo de cifre, ei împărtășesc lecțiile de leadership învățate în anii de experiență din spate, în cadrul unui dialog cu Vlad Andriescu, redactor-șef start-up.ro, unde barierele se coboară. 

Mihai Pătrașcu a pornit singur la drum pentru a dezvolta evoMAG și într-o piață cu un lider autoritar, și-a găsit locul. O depresie și un burnout l-au ajutat să-și schimbe stilul de management, iar venirea unor investitori în companie a transformat și modul de evoluție a companiei.

Mihai Pătrașcu este fondatorul evoMAG, unul dintre liderii pieței locale de ecommerce, companie care a primit și o investiție din partea fondului Catalyst România. În 2025, evoMAG a împlinit 20 de ani, iar Mihai spune că a ajuns în acest moment din „dorința de a reuși pe care o numesc și foame. Voiam pur și simplu să-mi fac o viață mai bună”.

Dar Mihai Pătrașcu spune că nu mai e la fel ca acum 7 ani. Atunci era singur, voia să controleze business-ul, era micromanager. 

Transformarea din depresie

„Acum șapte ani am învățat din faptul că am avut o depresie foarte mare pentru că puneam o foarte mare presiune pe mine. Cel mai greu era că eram singur, nu aveam cu cine să vorbesc, iar când vorbeam nu ascultam”, spune Mihai.

Se descrie ca fiind atunci un antreprenor destul de clasic, care a așteptat să se schimbe abia când s-a întâlnit cu zidul din fața sa.

„Am zis « Băi, nu se mai poate singur. Eu nu aș mai face astăzi un business singur. » După acea depresie, după mult learning, multă reflectare, am reușit să mă remodelez, să dezvolt empatia, ascultarea. Odată ce am devenit părinte mi-am dezvoltat această parte”, spune Mihai.

Astfel, după ce a dezvoltat bine evoMAG timp de 13 ani, și-a dat seama că nu mai poate continua în același ritm și a început să înțeleagă oamenii, să-i atragă alături de el și să-i lase pe cei mai deștepți decât el să fie autonomi și să ia decizii. 
„Realitatea e că puțini antreprenori sunt de ajuns de calmi să se dea în spate și să accepte că un om este mai deștept”, spune Mihai.

Cu ajutorul momentului acesta Mihai și-a atras mai mulți oameni în echipă și i-a ascultat activ, ceea ce nu făcea înainte. În plus, s-a lăsat educat de sistemul de management al lui Răzvan Căzănescu, bazat pe obiective și rezultate, pe care l-a implementat în evoMAG. Planul a venit la momentul potrivit, pentru că în clipa în care evoMAG a trecut prin pandemie, aveau deja o direcție clară, iar strategia le-a putut accelera creșterea. 

Cum se manifesta un antreprenor singur

Din dorința de a face mai mult, de a controla totul, un antreprenor poate să strice drumul echipei. Iar Mihai dă un exemplu de cum se manifesta antreprenorul singur acum mai mulți ani.

„Eram într-o ședință în 2016 și am căzut psihic. Colegii mei se uitau la mine și nu înțelegeau ce voiam să transmit. Aveam trăirile interioare, vedeam cifrele mari, vedeam că lucrurile nu funcționează cum mi-aș dori eu. Am avut o cădere nervoasă, dar pentru că eu nu știam să comunic, nu au putut să mă înțeleagă”, își amintește Pătrașcu.

Schimbarea se vede acum, când în ultima ședință trimestrială a evoMAG a realizat că poate asista la discuțiile colegilor, că se poate lăsa relaxat pe scaun și nu simte nevoia să intervină. Pentru că angajații sunt autonomi și știu ce au de făcut.

„Avem și valori bune cu care ne-am filtrat oamenii. Transparență, muncă în echipă, bun simț, meritocrație, inițiativă, leading by example. Cine nu le mai trăiește, pleacă singur”, spune Mihai.

De asemenea, antreprenorul menționează că abia acum a realizat ce înseamnă cu adevărat o cultură organizațională și că de multe ori o companie nu e influențată doar de cifre, ci și de emoții. Și chiar dacă poate părea că un antreprenor vorbește de emoții, ele sunt la baza oricărui business.

Mihai Pătrașcu e de părere că dacă nu s-ar fi schimbat, probabil că evoMAG s-ar fi blocat și la un moment dat business-ul ar fi picat.

„Nu depășeam nivelul de scalare. Realitatea este că dacă nu înțelegi ce înseamnă mindsetul, nu ai cum să-l aplici. Și trebuie să ai un mindset de învățare. Eu folosesc duminica să învăț. În companie la noi ești obligat să citești”, spune Mihai Pătrașcu.

Schimbarea aceasta a dus și la atragerea unui fond de investiții în evoMAG, cu ajutorul celor 2 milioane de euro venite de la Catalyst România. A fost un moment când Mihai a considerat că poate scala.

„Avantajul e că știe să ne ducă mai departe. Pe de altă parte, dacă eu nu știu un lucru, am un partener care poate ști. Și am realizat că am nevoie să fiu responsabil față de cineva, să mă tragă cineva de mânecă”, spune Mihai. Tot în ideea de a nu fi singur.

Anul acesta compania estimează că va termina cu o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro, în timp ce în 2 ani planul este să ajungă la 100 de milioane de euro.