Asigură-te
că ai instalat
deja
aplicația de
mobile
banking
Cardul tău poate fi utilizat în condiţii de maximă siguranţă pentru a face cumpărături, plăţi facturi, rezervări direct de pe Internet, pentru că este înrolat automat în 3D Secure, cel mai înalt standard de securizare a a plăţilor pe Internet creat de organizaţiile internaţionale de carduri Mastercard şi Visa. Poți identifica dacă site-ul comerciantului are implementat acest serviciu verificând dacă :
- au afişate logo-urile
- pagina de plată este securizată (începe cu https, și simbolul ””)
Utilizând 3D Secure, datele cardului tău nu vor putea fi cunoscute în niciun moment de vânzătorul virtual. Se evită astfel orice situaţie în care o tranzacţie ar putea fi realizată fără acordul tău. Vezi mai multe detalii aici
Sunt 2 modalități de autentificare pentru plățile pe internet:
- prin biometrie, adică prin aplicația mobilă de pe telefon: introduci datele cardului în pagina de plată, vei primi apoi o notificare din aplicația mobilă, autorizezi/validezi tranzacția, iar apoi te întorci pe pagina de plată și confirmi. Simplu și rapid. De aceea iți recomandăm să iți instalezi pe telefon aplicația mobilă You.
- prin 2 factori: parola statică, fixa pe care o memorezi și o introduci la fiecare tranzacție, plus codul unic generat dinamic pe care îl primești prin SMS pe numărul de telefon declarat la bancă. Introdu acest cod pe pagina de plată imediat după ce îl primești,
Pentru siguranța ta, am implementat câteva reguli care nu iți vor permite:
► să efectuezi tranzacțiile nesecurizate cu valoare mai mare de 30 EUR
► să faci mai mult de 5 tranzacții nesecurizate consecutive pe un card sau să depășești cu ele valoarea cumulata de 100 de euro.
Dacă ai atins aceste praguri, ți se va solicita să te autentifici prin biometrie sau 2 factori (parola statica+dinamica)
Există totuși situații în care comercianții, în urma unor analize proprii pe tipuri de plată și profile client, decid asumarea plaților nesecurizate, caz în care pot fi premise tranzacții nesecurizate peste limitele mai sus menționate Pentru confirmarea unor operațiuni care prezintă unele criterii de risc (categorii de comercianți la care se pot face operațiuni cu un grad ridicat de risc, operațiuni care ies din tiparul operațiunilor efectuate în mod frecvent, etc.) îți trimitem SMS pentru confirmarea tranzacției.
Primești acest mesaj pentru că vrem să ne asigurăm că tranzacția respectivă este efectuată de tine. Te rugăm să răspunzi, în cel mai scurt timp conform, indicațiilor primite în mesaj. Atenție ! Fiecare tranzacție are asociat un cod din două litere astfel că te rugăm să răspunzi la toate mesajele primite incluzând pe lângă DA pentru confirmare și NU pentru infirmare și cele două litere care ne permit identificarea tranzacției .
Exemplu : DA AB sau NU AB
Dacă nu primim un răspuns din partea ta în 10 minute, pentru siguranță ta vom bloca temporar cardul. Dacă recunoști operațiunea și răspunzi prin confirmarea tranzacției în termen de 24 ore de la primirea mesajului cardul tău vă fi deblocat automat. Dacă nu recunoști operațiunea vom bloca defintiv cardul și te rugăm să soliciți refacerea acestuia.
Niciodată nu iți vom cere să ne furnizezi prin SMS detalii legate de cardul tău (Număr card, PIN, sau Codul CVV sau CVC). Pentru orice informații suplimentare sau neclarități apelează MyBRD Contact.
Îți recomandăm, în plus :
• Când folosești cardul pentru plata pe site-uri internaționale, să alegi întotdeauna plata în moneda tarii în care este înregistrat site-ul. Unii comercianți online iți oferă și posibilitatea de a plăti în Lei, însă nu iți recomandăm acest lucru pentru că poate implica costuri mai mari pentru tine
• Verifică datele de contact ale comerciantului și caută referințe despre acesta (o adresă fizica, o adresă de e-mail și un număr de telefon de contact) înainte de a face o plată online
• Nu da curs emailurilor care te direcționează către pagini în care iți sunt solicitate datele personale sau date legate de cardul bancar
• Actualizează-ți la zi browserul prin care accesezi magazinele online. Actualizările pot conține inclusiv îmbunătățiri ce țin de Securitate; Nu continua să accesezi site-ul dacă browserul te avertizează cu privire la site-ul accesat(de exemplu: certificat expirat)
• Nu instala add-on-uri dacă site-ul îți solicită acest lucru;
• Fii vigilent dacă site-ul accesat oferă promoții de nerefuzat sau dacă solicită date despre cardul tău pentru câștigarea unui telefon, televizor,etc;
• Inițiază plăți către comercianți online doar de pe un dispozitiv care are instalat un program antivirus actualizat periodic
• Nu instala pe dispozitivele de pe care inițiezi plăți programe sau aplicații din surse necunoscute;
• Nu folosi opțiunea de memorare a numărului de card în browser;
• Nu divulga nimănui parola setată pentru tranzacțiile ecommerce sau codul primit prin SMS pentru efectuarea unei tranzacții;
• Nu divulga nimănui codul de Securitate de pe spatele cardului, este un element esential pentru efectuarea plăților online
• Verifică-ți frecvent tranzacțiile în extrasul de cont sau aplicația de internet banking;
• Atunci când realizezi tranzacții cu cardul online, într-o valuta diferită de cea a contului tău, poți avea opțiunea de a efectua aceste tranzacții în valuta contului tău. Este important să știi că în acest caz cursul de schimb nu iți este furnizat de BRD, iar dacă vei alege să îl utilizezi, trebuie să acorzi atenție costurilor aferente operațiunii, care sunt percepute de prestatorul ce oferă acest serviciu și să ai în vedere că tranzacția se vă deconta la un alt curs de schimb decât cel oferit de BRD.
IATĂ CUM SE VA DERULA TRANZACȚIA:
Pentru efectuarea plății online va trebui să introduci datele cardului (număr, data de expirare și CVV/CVC) și să dai click pe butonul de plată. În pasul următor, ai la dispoziție două modalități de validare:
- Autentificare prin aplicația de mobile banking: Primești pe smartphone o notificare de tip push din aplicația de mobile banking și trebuie să o accesezi chiar în momentul primirii acesteia. Apoi, validezi plata autentificandu-te prin biometrie (amprentă digitală sau recunoaștere facială) sau prin codul PIN al aplicației de mobile banking, iar suma vă fi blocată în contul tău.
E bine de știut că pot exista excepții în care nu ți se va solicita validarea plății.
- Prin cod unic SMS, la care vei adăuga o parolă suplimentară pe care o vei ști doar tu:
1. Alegi noua parolă
Vei seta o noua parolă, pe care o vei folosi pentru toate tranzacțiile viitoare cu cardul pe Internet. Îți recomandăm să îți alegi cu grijă noua parolă, deoarece va fi necesară la validarea fiecarei plăți online.
2. Alegi/verifici numarul de telefon pe care sa primesti codul unic prin SMS
În cazul în care ai mai multe numere de telefon declarate la bancă, îl selectezi pe cel pe care dorești să primești codul unic de validare a tranzacției.
În cazul în care nu ai înregistrat niciun număr de telefon în baza de date a băncii sau niciunul dintre numerele afișate nu mai este de actualitate, te rugăm să ne contactezi în orice agenție BRD pentru a defini un nou număr de telefon și, implicit, a finaliza tranzacția.
3. Primești codul de validare
Introduci codul unic de validare primit prin SMS pe numărul de telefon mobil declarat la bancă.
Confirmi tranzacția introducând codul unic în ecranul de plată.
Important! Confirmarea tranzacției duce și la modificarea cu succes a noii parole.
Dacă ai uitat parola, ai posibilitatea de a o reseta prin apăsarea butonului “Am uitat parola”.