Formular de căutare

Înapoi la Newsroom

Echipa heRObotics din Timișoara își îndeplinește visul de a ajunge la NASA cu #unpicdeajutor de la BRD

17 Jan 2017

 

Echipa heRObotics, formată din patru elevi din Timișoara, printre cei mai buni din lume în robotică, va ajunge în Statele Unite ale Americii, pentru a participa în finala concursului Zero Robotics, organizat de NASA și Agenția Spațială Europeană, fiind sprijinită de BRD – Groupe Société Générale. Banca oferă echipei toată finanțarea necesară pentru deplasarea în Massachusetts, la finalul lunii ianuarie.

Pe 1 ianuarie, am aflat că echipa heRObotics s-a calificat în finala Concursului Internațional Zero Robotics, dar din motive financiare nu putea ajunge în următoare etapă a competiției. Întâmplător sau nu, 1 ianuarie este ziua în care BRD a lansat o nouă promisiune către toți cei care, la început de 2017, își fac planuri pentru un an mai bun - aceea de a fi ajutorul de care uneori au nevoie pentru a-și realiza visurile. Exact ca personajul principal din spotul nostru de Anul Nou, cei patru tineri liceeni vor și ei să construiască roboți și să schimbe lumea. Dar pentru asta au nevoie de #unpicdeajutor. Așa că a fost firesc să oferim suportul nostru elevilor Fineas Silaghi, Vlad Mihai Ciuleanu, David Cândreanu, Pavel Prodaniuc și profesorilor coordonatori, pentru a ajunge în finala unuia dintre cele mai importante concursuri de robotică din lume. Suntem aici nu să vorbim, ci să ne implicăm, să transformăm în măsura posibilului ideile și visurile în realitate”, a declarat Flavia Popa, Secretarul general, BRD – Groupe Société Générale. 

Să te numeri printre echipele finaliste ale concursului de robotică organizat de NASA este o performanță foarte importantă a celor patru elevi din Timișoara, care arată potențialul tinerilor români de a avea succes în domenii nu tocmai ușoare. Ne-am bucurat foarte mult când am primit invitația de a participa în finală, însă în ciuda eforturilor noastre, nu puteam acoperi costurile necesare deplasării în SUA. Aici a intervenit BRD – Groupe Société Générale, care trimite întreaga echipă în finala din Massachusetts și le împlinește elevilor visul de a-și duce la bun sfârșit misiunea și de a se afla într-unul dintre cele mai reprezentative locuri pentru un pasionat de robotică”, a Gabriela-Nușa Cojocaru, profesorul coordonator al echipei heRObotics.

Echipa heRObotics este a șasea din cele 14 finaliste ale Concursului Internațional Zero Robotics, ce are ca scop programarea roboților SPHERES - sateliți experimentali de la bordul Stației Spațiale Internaționale - și se adresează elevilor de liceu din America de Nord, Europa și Australia. Finala competitiției, organizată anual de NASA în colaborare cu Centrul ESTEC al Agenției Spațiale Europene ESA și Institutul de Tehnologie din Massachusetts MIT din USA, va avea loc pe 27 ianuarie.

Educația este unul dintre cele mai importante componente ale politicii de responsabilitate socială a BRD, focusându-se pe susținerea și dezvoltarea creativității tehnologice din România. Ca dovadă stau o serie de proiecte dezvoltate de bancă pe parcursul anului trecut, sub platforma MINDCRAFT – development kit by BRD, adresată tinerilor și formulată ca un ecosistem de dezvoltare personală și profesională, care implică utilizarea tehnologiei și a inovației.

Unul dintre acestea este BRD FIRST Tech Challenge Romania, o competiție ce aduce conceptul First Tech Challenge în România și care încurajează liceeni să utilizeze principii de inginerie în domeniul roboticii. În concurs s-au înscris 50 de echipe din toată țara, care trebuie să dezvolte roboți potrivit temei globale stabilite de FIRST International, aceasta fiind #velocityvortex. Echipa câștigătoare a BRD FIRST Tech Challenge România va participa în primavăra acestui an, în aprilie, la Campionatul Mondial de Robotică din St. Louis, din SUA. Mai mult, în octombrie 2016, cu ajutorul BRD a fost inaugurat BRD FIRST Tech HUB, la Universitatea Politehnică din București, un laborator de robotică în care elevii și mentorii lor au la dispoziție spațiu de lucru, echipamente și toate cele necesare pentru programarea și construirea roboților.

De mai bine de un an, BRD – Groupe Société Générale derulează un parteneriat cu echipa Auto Vortex medaliată cu aur în competiții internaționale de robotică, formată din elevi ai Colegiului Național „Tudor Vianu” din București și coordonată de profesorul Ionuț Panea, pe care o susține în toate proiectele.

Începând de anul acesta, BRD este partener al Innovation LABS, unul dintre cele mai cunoscute acceleratoare de business din România, care încurajează tinerii cu idei revoluționare sau "outside the box" să facă un pas înainte pentru afacerea lor. Studenți și absolvenți de studii tehnice, și nu numai, sunt pregătiți într-un program intens de mentorship de lucru în echipă și management, user experience, customer discovery și marketing, oferit de un grup de specialiști de top din industria IT&C.

Este deja o tradiție, ca în primele secunde din noul an, BRD – Groupe Société Générale să lanseze o campanie TV specială, care să inspire. În 2017, spotul spune tuturor românilor #nutedabătut, în care
personajul principal vrea să construiască roboți ca să schimbe lumea.

###


 

Despre BRD – Groupe Société Générale

BRD Groupe Société Générale este cea de-a doua bancă din România după totalul activelor. Este o bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor și face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare.

Ca actor în societate, BRD investește în proiecte din domeniul culturii, educației și sportului privilegiind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. Cultura reprezintă un pilon esențial de dezvoltare a societății, BRD încurajând în această direcție proiecte culturale inovative, care să fie recunoscute și apreciate de tineri. Sub această viziune, a fost creată www.scena9.ro, o platformă tânără de jurnalism cultural care oferă zilnic instrumente de orientare pe harta lumii culturale, și sunt susținute în mod constant inițiative de teatru, film, artă vizuală contemporană sau muzică clasică, conturând astfel universul implicării companiei la nivel cultural.


 


 

Articole asemănătoare