Actualizează-ți de acasă datele cu caracter personal în doar câteva minute.

Formular de căutare

Înapoi la Newsroom

PESTE 500 DE APLICAŢII PRIMITE DE FUNDAŢIA9 ŞI BRD GROUPE SOCIETE GENERALE ÎN PROGRAMUL ARTISTS ROOMS, DEDICAT ARTIȘTILOR INDEPENDENȚI

21 Apr 2020

Ca parte a efortului împotriva efectelor negative generate de pandemia COVID-19, BRD Groupe Société Générale a construit împreună cu Fundaţia9, fundaţia culturală al cărei partener fondator este, un Fond de susţinere pentru artiştii independenţi, care va oferi finanţări totale de 365 000 lei.

Dincolo de efectele medicale, pandemia de coronavirus a pus pe pauză multe sectoare din economia ţarii, a rescris multe dintre regulile vieții sociale și a suspendat viața culturală. Închiderea cinematografelor, a teatrelor, filarmonicilor, muzeelor și galeriilor a însemnat și amânarea, pe termen nedefinit, a proiectelor în lucru și a celor viitoare. Multe proiecte culturale se reinventează în aceasta perioadă şi s-au mutat sau se mută în spaţiul on line, pentru a se întâlni cu publicul, dar din perspectivă economică este limpede că artiştii sunt una dintre categoriile profesionale cele mai afectate de pandemie.

În acelaşi timp, izolarea în care ne aflăm aduce în discuţie şi rolul artei, al culturii în general, un rol vizibil pozitiv în reziliența cu care trăim pandemia. Arta are și va avea un impact major asupra modului în care experimentăm individual și colectiv această perioadă: frică, izolare, depresie, alienare sau solidaritate, speranţă pentru un nou început.

În acest context de incertitudine și nesiguranță financiară pentru mulţi artişti, Fundația9, fundaţia culturală a BRD, a lansat programul Artists Rooms, un fond de finanţare pentru producție și creație artistică în condiții de izolare.

Artiști independenți sau grupuri de artiști au putut trimite, în perioada 6-17 aprilie 2020, pe www.fundatia9.ro/artists-rooms proiecte din orice domeniu cultural sau creativ (muzică, dans, artele spectacolului, arte vizuale și new media, jurnalism cultural, literatură sau proiecte transdisciplinare), cu condiția ca proiectul cultural propus să poată fi prezentat online.

„ Am primit în aceste două săptămâni peste 500 de aplicații care ne demonstrează nevoia critică de susținere a artiștilor și autorilor independenți. Ei reprezintă una dintre cele mai vulnerabile categorii sociale, existând și creând undeva în afara sistemului normalizat de instituții şi organizații culturale. Credem în acelaşi timp că susţinerea creativității lor este fundamentală pentru societate şi pentru momentul în care ne aflăm acum. Am primit, pe lângă susţinerea partenerului nostru fondator BRD şi susținerea Administrației Fondului Cultural Național, instituție aflată în subordinea Ministerului Culturii. Având în vedere calitatea excepţională a multora dintre proiectele primite, facem un apel şi la alţi finanţatori din zona culturală, companii, ONG-uri sau instituţii, să se alăture programului Artists Rooms şi să creăm o reţea de solidaritate pentru sectorul cultural independent. Fără o unire a forţelor și o coordonare cât mai eficientă a resurselor, am putea probabil susţine circa 10% dintre aceste proiecte”, a declarat Anca Drăgoi, Directorul Executiv al Fundaţiei9.

Ofertele culturale primite reprezintă o mare diversitate de voci și de reprezentativitate a domeniilor și maturității profesionale, fiind prezenţi atât artişti cunoscuţi si confirmati, dar și voci noi, din România și din diasporă, cu idei de proiecte care interconectează țări și publicuri.

„Dincolo de statutul sau de actor important al infrastructurilor financiare esențiale ale economiei românești, cu atât mai mult în această perioadă dificilă, BRD Groupe Societe Generale rămâne un partener pentru creatorii de cultură, la rândul lor susținători ai societății românești.

Credem că interesul pe care îl arătăm pentru artă şi cultură ne dă de fapt măsura dezvoltării noastre ca națiune, o măsură a deschiderii, a toleranţei, a diversităţii, a inteligenţei colective care ne ajută să trecem prin situaţii grele și să creăm viitorul. Am lansat alături de Fundaţia9 acest apel de proiecte pentru că am considerat că este un gest de solidaritate firesc, dar și pentru că este o necesitate să avem acces la actul cultural şi în aceste vremuri de izolare, așa cum şi artiştii au nevoie, la rândul lor, de public.

Împreună putem dezvolta o rețea de solidaritate pentru sectorul cultural independent, așa că îi invităm pe toți cei interesați să ni se alăture!” a spus Flavia Popa, Secretar General al BRD Groupe Société Générale.

BRD a alocat pentru acest proiect 300 000 lei, iar Fundaţia9, prin parteneriatele încheiate, a suplimentat acest buget cu suma de 65 000 lei.

Artists Rooms este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, și desfășurat în parteneriat cu Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte și Anagrama, partenerul pentru dezvoltare digitală.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Rezultatele jurizării vor fi anunţate de Fundaţia9 în data de 28 aprilie 2020.

 

Despre BRD – Groupe Société Générale

BRD – Groupe Société Générale este cea de-a treia mare bancă a României și cea mai mare rețea bancară privată a țării. Bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor, BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Ca actor social, BRD investește în cultură, educație, tehnologie și sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. BRD privește cultura și educația drept piloni esențiali de dezvoltare ai societății, încurajând proiecte inovatoare, cu potențial de a fi recunoscute și apreciate de tânăra generație. Sub această viziune a fost creată Fundația9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, dar și centrul cultural Rezidenta BRD Scena9 din București. În cultură, banca investește în proiecte de muzică clasică și artă contemporană. În educație, BRD a creat Școala9, o platformă de jurnalism specializat, și sprijină programe care susțin demersul profesorilor din sistemul formal, dar și planuri, idei și proiecte în domeniul inovării și al tehnologiei. Cea mai nouă platformă de jurnalism lansată de BRD este Mindcraft Stories, care își propune sa deschidă o conversație despre descoperiri din România și din lume, despre cum tehnologia ne atinge viețile, despre inteligența artificială, robotică, medicină și multe altele.

 

Articole asemănătoare

BRD DONEAZĂ 2 MILIOANE DE LEI PENTRU A SUSȚINE SECTORUL MEDICAL ȘI ECOSISTEMUL CULTURAL INDEPENDENT

Ca parte a efortului comun împotriva efectelor negative generate de pandemia COVID-19, BRD – Groupe ...

află detalii

Evenimente importante

În conformitate cu art.113 lit....

află detalii

Evenimente importante

În conformitate cu art.113 lit....

află detalii