Formular de căutare

Înapoi la Newsroom

Sfaturi practice pentru accesarea fondurilor nerambursabile

18 Nov 2022

 

Nu există o abordare universală în ceea ce privește finanțarea unui business, fiecare plan de afaceri având nevoi și particularități unice ce determină opțiuni de finanțare diferite, în funcție de criteriile de eligibilitate, disponibilitate și capitalul deja existent. Însă, orice antreprenor, indiferent că abia inițiază o afacere sau își dorește să dezvolte un business deja lansat, poate face anumiți pași pentru a-și ușura și eficientiza procesul de accesare a fondurilor nerambursabile, fie acestea europene sau naționale.

Pentru ca afacerea ta să atingă potențialul maxim este nevoie de elaborarea unui plan de investiții coerent, adaptat profilului unic al businessului tău. Iată mai jos ce poți face pentru a-ți structura și optimiza procesul de accesare a fondurilor nerambursabile:

1. Ia în considerare schițarea și apoi dezvoltarea unui plan de afaceri

Indiferent că îți place să le vizualizezi direct pe agendă sau că ți le notezi pe device-ul pe care îl ai la îndemână, concretizarea ideilor tale într-o formă structurată te ajută să ai o imagine de ansamblu mai bună și să iei decizii ce iau în considerare toate aspectele legate de businessul tău. 

Este foarte important să identifici clar obiectivul planului de investiții. Ai nevoie de fonduri pentru demararea unei construcții noi sau pentru modernizarea uneia existente? Sau poate investiția este necesară pentru achiziționarea unor utilaje sau echipamente noi. Oricare ar fi obiectivele finanțării planului de afaceri, identifică-le, iar mai apoi integrează-le în planul tău de investiții. 

Documentează-te din surse diferite cu privire la piața de desfacere pentru produsul sau serviciul pe care îl oferi și determină ce șanse de dezvoltare durabilă are planul tău de afaceri. Dacă cifrele nu arată așa bine, atunci identifică mai întâi toate problemele care te țin pe loc și apoi vei găsi în mod firesc și soluțiile necesare pentru ca afacerea ta să fie profitabilă pe termen mediu și lung.

2. Identifică un consultant de proiect cu experiență 

Mai ales la început de drum, poate părea intimidant să elaborezi singur un plan de investiții care să acopere toate nevoile de creștere sau inițiere a afacerii tale. Chiar și pentru antreprenorii cu mai multă experiență, să fii constant la curent cu toate schimbările legislative și toate fondurile nerambursabile disponibile nu este o sarcină ușoară. 

De aceea, este important să găsești profesionistul potrivit: un consultant de proiect cu experiență în domeniul de activitate a afacerii tale, ce deține toate aceste informații și are capacitatea de a identifica cele mai bune oportunități pentru tine și businessul tău. Clădirea unui parteneriat de durată cu un specialist care să te susțină în acest proces, dar și în perioada de implementare a proiectului, poate face diferența, reprezentând fundanția succesului antreprenorial.

3. Fii realist!

Estimează un buget realist pentru proiectul tău de investiții. Evită supradimensionarea bugetului alocat planului de investiții, pentru a nu întâmpina dificultăți ulterior, în perioada de implementare. Este esențial să mizezi pe afacerea ta, doar nu îți asuma bugete care nu sunt sustenabile pentru contextul tău individual.

Aceeași abordare e necesară și în determinarea perioadei de implementare a proiectului. Trebuie să asiguri și o perioadă de rezervă, care ar putea fi justificată fie de lipsa resurselor financiare, întârzieri în ceea ce privește obținerea autorizațiilor necesare, fie necunoașterea în profunzime a procedurilor privind achizițiile publice. Motivele de întârzieri sunt diverse, iar de aceea trebuie să prevezi în programul tău și acest aspect.

4. Asigură-te că dispui de resurse financiare suficiente pentru implementarea proiectului

Grantul de care vei beneficia în cazul selectării proiectului tău este calculat ca procent din cheltuielile eligibile ale acestuia. Spre exemplu, dacă ești selectat pentru achiziția unei linii de producție, iar finanțatorul îți va acorda maximum 70% din prețul fără TVA al acesteia, atunci tu va trebui să asiguri din surse proprii diferența până la 100% din preț, la care se adaugă și valoarea TVA-ului. Mai mult, la aceste sume se adaugă și eventualele cheltuieli neeligibile cuprinse în proiect, precum costurile pentru punerea în funcțiune a liniei de producție sau pentru salariile personalului implicat în acest proces.

Referitor la soluțiile de finanțare adaptate planului tău de afaceri, astfel de experți se regăsesc în divizia Euromentor, dezvoltată de BRD Groupe Société Générale cu scopul de a susține climatul antreprenorial românesc prin consultanță financiară de top în domeniul accesării fondurilor europene și naționale. Cei nouă Euromentori găsesc cele mai bune soluții de optimizare și opțiuni de finanțare nerambursabilă pentru planurile de afaceri, indiferent că sunt IMM-uri sau companii de dimensiuni mari.

Experiența Euromentorilor asigură implementarea cu succes a proiectului și cele mai potrivite soluții bancare pentru antreprenorii din întreaga țară. În funcție de regiunea din care vii, serviciile de consultanță ale echipei de Euromentori sunt disponibile în zonele:
•    Vest: Arad, Hunedoara, Caraș-Severin, Timiș;
•    Nord-Vest: Satu-Mare, Maramureș, Bihor, Sălaj, Cluj, Bistrița-Năsăud;
•    Centru: Alba, Mureș, Harghita, Covasna, Brașov, Sibiu;
•    Sud-Vest: Vâlcea, Gorj, Dolj, Mehedinți, Olt;
•    Sud-Est: Vrancea, Galați, Tulcea, Brăila, Constanța, Buzău;
•    Sud: Argeș, Dâmbovița, Prahova, Ilfov, Călărași, Giurgiu, Teleorman;
•    Nord-Est: Botoșani, Suceava, Iași, Neamț, Bacău, Vaslui;
•    București.

5. Pregătește din timp lista cu documente obligatorii 

Organizarea este cheia: asigură-te că ai toate documentele necesare pentru depunerea proiectului și urmărește calendarul lansării apelurilor pe website-ul oficial al autorității de management.

6. Fii la curent cu cele mai importante reglementări

Acordă o atenție sporită prevederilor din Ghidul solicitantului, aspectelor specifice ce țin de achizițiile publice și respectarea regulilor de informare și publicitate.

Drumul pe care îl parcurgi pentru a-ți transpune în realitate visurile antreprenoriale este unul, de multe ori, anevoios. Un profesionalist cu experiență în domeniul tău de activitate, care să ofere valoare proiectului tău prin expertiză în accesarea fondurilor nerambursabile poate fi sprijinul care să facă diferența în ceea ce privește succesul planului tău de afaceri. 

Divizia lansată de BRD contribuie de peste 15 ani la accelerarea absorbției fondurilor nerambursabile puse la dispoziția antreprenorilor români. În prezent oferă consultanță specializată în identificarea soluțiilor de finanțare în diverse domenii de activitate, precum sectorul productiv, retehnologizare, eficiență energetică, cercetare dezvoltare și inovare, digitalizare, agricultură etc.

Poți găsi consultatul potrivit pentru businessul tău chiar pe site-ul BRD-Euromentor.
 

 

Articole asemănătoare

Anunț privind inițierea procedurii de retragere a acționarilor minoritari ai ZENTIVA S.A.

  Anunț privind inițierea procedurii de retragere a acționarilor minoritari ai ZENTIVA S.A....

află detalii

REZULTATELE GRUPULUI BRD LA FINALUL PRIMELOR 9 LUNI ALE ANULUI 2024

ACTIVITATE COMERCIALĂ DINAMICĂ, CONTRIBUȚIE CU IMPACT PENTRU ECONOMIE Comunicat de presă B...

află detalii