Ambiţia noastră

Ambiţia noastră

Ambition 2015 :

  • Clienţii noştri
  • Modelul nostru operaţional
  • Dezvoltarea Capitalului Uman
  • Imaginea

În BRD Groupe Societe Generale, strategia de Resurse Umane se înscrie în programul strategic pe termen mediu şi lung al Societe Generale: Ambition 2015. Experienţele pe care le vei avea în cadrul organizaţiei noastre vor contribui la dezvoltarea ta profesională, având ca scop consolidarea şi îmbogăţirea competenţelor şi abilităţilor tale.

Viziunea departamentului de resurse umane

În Grupul BRD suntem o echipă de aproximativ 8800* de colegi, şi activăm în mai multe linii de business. Ne mândrim cu diversitatea noastră atât din punct de vedere al profilului şi expertizei, cât şi din punct de vedere al experienţelor şi al competenţelor. Diversitatea potentează performanţa fiecăruia, ne permite să ne completăm unii pe alţii şi să ne îmbogăţim cunoştinţele. Toate acestea creează un mediu ce promovează dezvoltarea carierei pentru fiecare dintre noi. 

“În Grupul BRD privim mereu spre viitor, mizând pe diversitatea experienţelor şi profilelor şi spirit antreprenorial. Astfel am aliniat toate politicile de resurse umane în scopul dezvoltării abilităţilor şi competenţelor colegilor noştri. Obiectivul principal pe care ni l-am setat este aşadar să asigurăm gestiunea de carieră pentru fiecare dintre noi, astfel încat să putem oferi oportunităţi profesionale ce se potrivesc aşteptărilor colegilor.

În organizaţia noastră vei găsi tot suportul şi resursele de care ai nevoie pentru a profesa la potenţialul tău maxim,  într-un mediu motivant, inovativ şi provocator.”  Adela Jansen, Director Executiv Resurse Umane

 

Politicile de resurse umane

În Grupul BRD credem că valoarea unei echipe creşte odată cu valoarea fiecărui membru al său. Prin intermediul politicilor de resurse umane punem în practică viziunea noastră de resurse umane urmărind evoluţia colegilor noştri începând cu angajarea şi primii paşi în organizaţie. 

Integrarea

Integrarea este un pas foarte important, reprezentând primul contact al noului venit cu organizaţia noastră. În cadrul procesului de integrare, noul coleg are parte de un tutore desemnat a cărui misiune este de a-l ajuta să se integreze în colectivul din care urmează să facă parte, monitorizând în acelaşi timp realizarea planului de integrare. Acesta din urmă constă într-o serie de întâlniri, prezentări şi traininguri pe teme conexe postului ocupat de noul coleg.

Toate aceste activităţi au rolul de a:

  • Ajută noul venit să înţeleagă organizaţia, rolul postului său şi responsabilităţile atribuite;
  • Facilita cunoaşterea colaboratoriilor;
  • Oferi toate resursele necesare pentru a-şi desfăşura activitatea în condiţii optime.

Compensaţii şi beneficii

În Grupul BRD pachetul de beneficii a fost creat astfel încat să răspundă nevoilor fiecăruia, promovând o cultură bazată pe performanţă şi spirit de echipă! În centrul strategiei şi politicilor de resurse umane în BRD se află întotdeauna colegii noştri, ce formează o organizaţie solidă ce actionează împreună pentru atingerea obiectivelor ambiţioase pe care ni le setăm.

În acelaşi spirit competitiv, politica de compensaţii şi beneficii în BRD a fost creată pentru a asigura o recompensă motivantă şi atractivă adaptată în permanenţă contextului şi strategiei de business.

Aşadar, prin pachetul de compensaţii şi beneficii ne-am propus:

  • Să recompensăm performanţa la nivel individual şi de echipă;
  • Să fim alături de nevoile individuale ale angajaţilor noştri, printr-un set complex de beneficii, contribuind şi la proiectele lor personale;
  • Să oferim protecţie socială;
  • Să promovăm şi să facilităm componenţa globală de recompense oferite angajaţilor Grupului Societe Generale.

Gestiunea de carieră

Pentru că forţa unei echipe creşte în funcţie de abilitatea membrilor săi de a învăţa unul de la celalalt, fiecare punct de vedere, fiecare experienţă este importantă în drumul spre o carieră de succes.

Astfel, în Grupul BRD ne-am propus să asigurăm gestiunea cariereri pentru toţi colegii. Mai concret, acest lucru se traduce prin procese bine definite, instrumente specifice şi oameni dedicaţi- HR Business Partners.

Politica de gesiune de carieră are la bază un concept tripărti ce implică 3 actori distincţi: pe tine, managerul tău şi HR business partenerul dedicat, fiecare având un set de responsabilităţi şi acţiuni ce vor contribui la dezvoltarea ta profesională.

Practic, odată intrat în organizaţia noastră, vei avea un parcurs de carieră ce îţi va dezvălui posibilităţile pe care le poţi urma în cariera ta, în cadrul grupului. Pe baza acestui instrument, a performanţelor şi aspiraţiilor tale:

  • Se realizează şi parcursul de formare profesională asociat etapelor parcurse de tine şi planuri de dezvoltare;
  • Se discută în cadrul întâlnirilor anuale cu HR business partner-ul dedicat din resurse umane;
  • Se axează şi întâlnirea de evaluare a performanţelor şi se stabiesc obiectivele (atât de business, cât şi de dezvoltare personală).

 

Formare profesională

Politica de formare profesională are rolul de a acompania gestiunea de carieră şi de a contribui astfel la dezvoltarea profesională a colegilor noştri şi implicit la creşterea performanţei globale a Grupului.

De aceea programele de formare profesională au în vedere atât nivelul de experienţă, aria funcţională, cât mai ales parcursul de cariera al colegilor noştri ce se concretizează şi într-un parcurs de formare astfel:

  • Programe de formare de integrare a noilor veniţi;
  • Programe de formare înainte cu aprox 3 luni de preluare a unui nou post;
  • Programe de formare de perfecţionare.

Catalogul programelor de formare este de asemenea aliniat strategiei de business, cuprinzând 5 axe majore:

  • Excelenţa în servirea clienţilor noştri;
  • Creşterea eficienţei în structurile de suport;
  • Dezvoltarea continuă a managementului;
  • Construirea unei culturi de risc, având la bază nevoile clienţilor;
  • Dezvoltarea individuală.

 

Mobilitatea funcţională şi geografică

Mobilitatea îţi permite  să experimentezi noi roluri şi responsabilităţi şi să cunoşti noi departamente/ arii geografice din cadrul organizaţiei noastre. Experienţele profesionale diverse contribuie la dezvoltarea ta, a know-howlului şi a competenţelor personale, promovează o atitudine deschisă şi îmbunătăţeşte întelegerea business-ului. De asemenea în urma mobilităţii vei deveni mai adaptabil, calitate necesară în contextul dinamic în care activăm.

În timpul Întâlnirii Anuale de Evaluare poţi discuta deschis cu managerul tău despre dorinţa ta de mobilitate, dar poţi să abordezi acest subiect şi în cadrul întâlnirii anuale de resurse umane, alături de specialiştii noştri. Mobilitatea se realizează considerând parcursul de carieră aferent poziţiei pe care o ocupi, precum şi vechimea minimă recomandată pe post (cel puţin 3 ani).

În acest scop îţi oferim toate resursele de care ai nevoie: informaţii, consiliere, pachete dedicate de facilitare a mobilităţii geografice, etc. 

Diversitatea

Egalitatea şanselor stă la baza angajamentelor noastre şi suntem dedicaţi în promovarea fiversităţii şi egalităţii profesionale în acţiunile noastre zilnice.

Încă din etapa de recrutare, avem în vedere principiul diversităţii care este declinat în toate politicile de resurse umane. În grupul nostru credem că diversitatea ne permite să ne completăm unii pe alţii şi să ne îmbogăţim cunoştinţele, formând o echipă puternică şi completă.