Asigură-te
că ai instalat
deja
aplicația de
mobile
banking
Atenție la metodele de fraudare care circulă pe rețelele de socializare. Sunt promise câștiguri rapide și substanțiale prin investiții în diverse monede virtuale sau acțiuni la companii populare. Metodele se bazează pe discuții telefonice/WhatsApp în care ți se solicită instalarea de diverse aplicații. Cu ajutorul acestor aplicații (care, în realitate, oferă acces la distanță atacatorilor), se poate prelua controlul dispozitivului tău (mobil, laptop, PC) și, ulterior, pot fi inițiate tranzacții din contul tău bancar.
Te rugăm să nu oferi date personale sensibile sau date de acces în aplicațiile bancare!
×Economisire și investiții
Economisire și investiții
Noutăţi
Aici gasiti stiri si materiale legate de actualitatea noastra : de la comunicate de presa business pana la proiectele din domeniul cultural, din educatie, sport sau tehnologie
Anunţuri de mentenanţă
Aici anuntam toate lucrarile de mentenanta intreprinse in scopul imbunatatirii performantei serviciilor noastre.
Scena 9
este o platforma de jurnalism cultural care face portretul tinerei generatii de creatori
Școala 9
este un proiect editorial dedicat educației preuniversitare creat de DoR și BRD
Mindcraft Stories
Publicație online despre știință & tehnologie, ca să înţelegem lumea în care trăim
Drumul banilor
este un proiect de educație financiară, un ghid de folosire eficientă a banilor noștri
Filialele şi societăţi asociate
Contact Investitori
Cultura
Investim in cultura pentru ca este nevoie de lideri şi proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem şi încotro ne ducem.
Educatie
Ne propunem să investim in profesori, pentru că aceștia sunt cei care pot schimba, in timp, educatia din Romania .
Sport
Iubim sportul pentru ca ne ofera o calatorie pasionanta, cu momente frumoase, momente mai grele, cu eroi care castiga, isi atrag fani sau dimpotriva se lupta cu momente dificile.
Mediu
Dezvoltarea economică nu se mai poate construi fără progres în domeniul mediului sau social. Este misiunea noastră să propunem modele de transformare pozitivă a lumii în care trăim.
Societate civilă
Implicarea in comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de interventie astfel incat copii si tinerii aflati in situatii dificile sa poata sa isi dezvolte abilitatile.
Lumea 9
Dezvoltăm și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru lumea de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni.
Descoperă
Cunoaşte
Aplică
Online trading
Echipa noastră
Alte informaţii
SMS banking
Serviciu ce îți oferă informații despre conturile bancare direct de pe telefonul mobil
Serviciu ce îți oferă informații despre conturile bancare direct de pe telefonul mobil
Află detalii »Aici gasiti stiri si materiale legate de actualitatea noastra : de la comunicate de presa business pana la proiectele din domeniul cultural, din educatie, sport sau tehnologie
Află detalii »Aici anuntam toate lucrarile de mentenanta intreprinse in scopul imbunatatirii performantei serviciilor noastre.
Află detalii »este o platforma de jurnalism cultural care face portretul tinerei generatii de creatori
Află detalii »este un proiect editorial dedicat educației preuniversitare creat de DoR și BRD
Află detalii »Publicație online despre știință & tehnologie, ca să înţelegem lumea în care trăim
Află detalii »este un proiect de educație financiară, un ghid de folosire eficientă a banilor noștri
Află detalii »Investim in cultura pentru ca este nevoie de lideri şi proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem şi încotro ne ducem.
Află detalii »Ne propunem să investim in profesori, pentru că aceștia sunt cei care pot schimba, in timp, educatia din Romania .
Află detalii »Iubim sportul pentru ca ne ofera o calatorie pasionanta, cu momente frumoase, momente mai grele, cu eroi care castiga, isi atrag fani sau dimpotriva se lupta cu momente dificile.
Află detalii »Dezvoltarea economică nu se mai poate construi fără progres în domeniul mediului sau social. Este misiunea noastră să propunem modele de transformare pozitivă a lumii în care trăim.
Află detalii »Implicarea in comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de interventie astfel incat copii si tinerii aflati in situatii dificile sa poata sa isi dezvolte abilitatile.
Află detalii »Dezvoltăm și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru lumea de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni.
Află detalii »03 May 2019
Principalele tendințe comerciale și indicatori financiari ai BRD Groupe Société Générale la 31 martie 2019 la nivel consolidat, în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS):
• Dinamică robustă pe plan comercial: creștere continuă a creditarii pe segmentul retail (+3,6%*) și pe cel al companiilor (+5,2%*), producție de leasing mai mare cu +12%, volume de tranzacții mai mari și abonamente de bancă la distanță în creștere (+18% în dinamică anuală)
• Creștere susținută a venitului net bancar, mai mare cu +8,3% în dinamică anuală
• Cheltuieli operaționale influențate de dublarea contribuției la Fondul de Garantare a Depozitelor și Fondul de Rezoluție și costuri cu personalul mai mari într-un context tensionat al pieței muncii
• Performanță operațională solidă: rezultatul operațional brut a fost de 342 milioane RON (+10,7% în dinamică anuală, excluzând contribuția la Fondul de Garantare a Depozitelor și Fondul de Rezoluție); indicatorul cost/venit diminuat cu 1,2 puncte procentuale, la 47,2% în primul trimestru al anului 2019 în comparație cu 48,3% în primul trimestru al anului 2018, excluzând impactul cheltuielilor reglementare menționate mai sus
• Cost net al riscului pozitiv de 26 milioane RON (față de 153 milioane RON în primul trimestru al anului 2018) cu o influență redusă a elementelor excepționale și a recuperărilor aferente portofoliilor neperformante
• Profit net de 301 milioane RON (față de 414 milioane RON în primul trimestru al anului 2018)
„În primul trimestru al anului, BRD a înregistrat o creștere continuă a creditării pe ambele segmente, retail și companii, și volume mai mari de tranzacții, îmbunătățind în același timp performanța operațională. Pe viitor, vom continua să ne bazăm pe franciza noastră puternică, finanțând în mod activ proiectele și activitățile tuturor actorilor din economie și să avem ca prioritate îmbunătățirea experienței clienților prin intensificarea inovării digitale și continuarea eficientizării proceselor”, a declarat François Bloch, Director General al BRD Groupe Société Générale.
Piața creditării din România a crescut într-un ritm puternic (+6,9%* în dinamică anuală la finalul lunii februarie 2019), susținută de ambele segmente, gospodării și companii. Depozitele au crescut cu +7,0%* în dinamică anuală, impulsionate în special de persoanele fizice care au beneficiat de continuarea tendinței pozitive a venitului disponibil.
In acest peisaj bancar favorabil, dar competitiv, creditele nete, inclusiv creanțele din leasing, au crescut cu +4,1%* în comparație cu finalul lunii martie 2018. Creșterea creditelor pe segmentul retail (+3,6%*) a fost bazată pe avansul creditelor de consum și de locuințe. Creditele acordate companiilor au crescut cu +5,2%* față de finalul lunii martie 2018, creștere impulsionată de segmentul companiilor mari (+10,4%*). Operatiunile de factoring în valoare de 1,2 miliarde RON în primul trimestru al anului 2019 au crescut cu +2,8% în dinamică anuală. Producția de leasing a crecut cu +12% față de primul trimestru al anului 2018, cererea fiind susținută în special de segmentele companii mici și întreprinderi mici și mijlocii.
Depozitele clienţilor au fost relativ stabile în dinamică anuală. Creșterea anuală a depozitelor retail (+4,0%*) a fost determinată de intrări mai mari în conturile curente ale persoanelor fizice (+20%*) susținute de creșterea venitului disponibil. Indicatorul credite nete/depozite a fost de 69,0% la finalul lunii martie 2019, în creștere cu +3,3 puncte procentuale în comparație cu finalul lunii martie 2018.
BRD a continuat să se concentreze pe oferirea celei mai bune experiențe bancare clienților săi, prin canale multiple de distribuție. Aplicația pentru mobil MyBRD Mobile oferă acum funcționalitatea Instant Top-up care permite transferuri interbancare gratuite în conturile clienților deschise la BRD. În plus, clienții pot consulta soldul contului și tranzacțiile de la opt bănci în agregatorul de conturi ContAll disponibil în cadrul aplicației MyBRD Mobile. Tabloul de bord pentru cheltuieli personale recent lansat în ContAll le oferă clienților informații suplimentare cu privire la categoriile lor de cheltuieli.
Ca urmare a investițiilor continue în digitalizare, numărul abonaților la serviciile de internet și mobile banking a crescut cu +18% în comparație cu finalul lunii martie 2018, rata de adoptare a serviciului de mobile banking crescând rapid (numărul de abonați MyBRD Mobile a crescut cu +43%). Numărul de tranzacții prin MyBRD Mobile și MyBRD Net a crescut cu +23% în comparație cu primul trimestru al anului 2018. De asemenea, intensitatea relației comerciale s-a îmbunătățit, gradul de echipare a clienților persoane fizice (numărul mediu de produse pe client activ) crescând la 4,26 de la 4,18 la finalul lunii martie 2018.
Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD a atins 784 milioane RON în primul trimestru al anului 2019, în creștere cu +8,3% în comparație cu primul trimestru al anului 2018, beneficiind de performanța comercială solidă pe ambele segmente, retail și companii. Veniturile nete din dobânzi au înregistrat o creștere de două cifre, +10,3% în dinamică anuală, combinând volume mai mari și schimbări pozitive de structură, într-un context favorabil al ratelor de dobândă. Deși volumele au crescut, veniturile nete din comisioane au rămas relativ stabile față de anul precedent (+0,2%) influențate de creșterea presiunii asupra prețurilor aferente serviciilor bancare tranzacționale.
Cheltuielile operaționale au totalizat 442 milioane RON în primul trimestru al anului 2019, în creștere cu +14,9% (+5,7% excluzând cheltuielile aferente Fondului de Garantare a Depozitelor si Fondului de Rezoluție) în comparație cu primul trimestru al anului 2018, influențate semnificativ de dublarea contribuției cumulate la Fondurile de Garantare si de Rezolutie în comparație cu suma înregistrată anul trecut (72 milioane RON în 2019 față de 35 milioane RON în 2018). Într-un context tensionat al pieței muncii, cu rata șomajului la nivel minim record, costurile cu personalul au rămas sub presiune, în creștere cu +8,6% în dinamică anuală, explicată de creșteri salariale și alte beneficii. Alte cheltuieli (în creștere cu +2,5% față de perioada similară a anului trecut) au rămas sub control strict. Indicatorul cost/venit a atins 56,4% (față de 53,2% în primul trimestru al anului 2018). Excluzând contribuția cumulată la Fondurile de Garantare a Depozitelor și Fondul de Rezoluție, indicatorul cost/venit s-a îmbunătățit cu 1,2 puncte procentuale în comparație cu primul trimestru al anului 2018.
Performanța operațională a Grupului BRD a rămas solidă. Excluzând contribuțiile la Fondul de Garantare a Depozitelor si la Fondul de Rezoluție, avansul înregistrat de rezultatul operațional brut a fost de +10,7% în comparație cu primul trimestru al anului 2018.
Calitatea portofoliului de credite și-a continuat tendința de îmbunătățire, reflectată de scăderea ratei creditelor neperformante (conform definitiei ABE), la 4,0% la finalul lunii martie 2019, în comparație cu 6,4% la finalul lunii martie 2018, determinată de operațiunile de write-off și vânzările de credite neperformante, cumulate cu creșterea creditării. Rata de acoperire a creditelor neperformante a rămas solidă, la 75,1% la finalul lunii martie 2019 în comparație cu 75,4% la finalul lunii martie 2018. Costul net al riscului a fost din nou pozitiv în primele trei luni ale anului, totalizând 26 milioane RON în comparație cu 153 milioane RON în primul trimestru al anului 2018, cu un impact în scădere al elementelor excepționale si recuperări mai mici din creditele neperformante.
În acest context, profitul net al Grupului BRD a atins 301 milioane RON în primul trimestru al anului 2019, în comparație cu 414 milioane RON în primul trimestru al anului 2018, ca urmare a scăderii costului riscului pozitiv și creșterii costurilor reglementare. Rentabilitatea capitalurilor proprii a atins 15,4% în primul trimestru al anului 2019 (în comparație cu 22,0% în primul trimestru al anului 2018).
Începând cu anul fiscal 2019, o taxă pe anumite active financiare pentru instituțiile bancare (i.e. o taxă pe credite) a fost impusă prin Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 19/2019. Conform prevederilor ordonanței de urgență, această taxă ar trebui sa fie considerată o cotizație, încadrându-se astfel în prevederile Standardelor Internaționale de Raportare Financiară IFRIC 21 „Cotizații”. Plățile efectuate în august 2019 (pe baza valorilor la 30 iunie 2019) sau oricând înainte de sfârșitul perioadei vor fi înregistrate ca plăți în avans până la finalul lunii decembrie 2019, când se va recunoaște taxa finală. Excluzând posibilele stimulente, BRD a estimat o taxă pe activele financiare pentru anul fiscal 2019 de 79 milioane RON (67 milioane RON, net de impozitul pe profit).
Poziția de capital a BRD a rămas solidă, rata de solvabilitate atingând 19,7% la finalul lunii martie 2019 (în comparație cu 19,3% la finalul lunii martie 2018, la nivel individual, conform Basel 3, net de dividendele aprobate în cadrul adunării generale a acționarilor), semnificativ peste cerințele reglementare.
Rezultatele financiare ale Grupului BRD pentru primele trei luni ale anului 2019 sunt disponibile pentru public și investitori pe site-ul web al băncii, www.brd.ro, începând cu ora 09:00. Copii ale documentelor vor putea fi obținute, la cerere, gratuit, la sediul central al BRD - Groupe Société Générale, situat în Bulevardul Ion Mihalache nr. 1-7, sector 1, București.
(*) Variații la curs valutar constant
Notă: Dacă nu se menționeză altfel, toate variațiile sunt în comparație cu primul trimestru al anului 2018 (pentru elemente aferente contului de profit și pierdere) sau finalul lunii martie (pentru elementele de bilanț).
BRD - Groupe Société Générale are o reţea de 723 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,4 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de aproximativ 27 000 POS-uri şi mai mult de 1 600 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii martie 2019, de 54,4 mld RON.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 147.000 de angajaţi în 67 de ţări şi peste 31 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie:
• Retail banking în Franţa
• Retail banking internaţional, servicii financiare şi asigurări
• Corporate & investment banking, private banking, administrare de active şi servicii pentru investitori.
www.brd.ro; facebook
Articole asemănătoare
Evoluția principalilor indicatori financiari și comerciali ai BRD Groupe Société Générale la 30 iuni...
Începând din această săptămână, BRD le furnizează clienților săi persoane juridice - IMM-uri și comp...
Grup BRD
© 2023 BRD. Acest site este proprietatea BRD - Groupe Societe Generale. Toate drepturile rezervate.
© 2023 BRD. Acest site este proprietatea BRD - Groupe Societe Generale. Toate drepturile rezervate. Termenii și condițiile Hartă site
Dorim sa iti reamintim ca BRD – GSG nu a solicitat si nu va va solicita niciodata datele de autentificare (cod utilizator, parola sau parola token) sau datele confidentiale aferente cardului tau (numar card, data expirarii, cod de securitate sau PIN), nici telefonic si nici pe e-mail sau SMS.
Aceste date confidentiale se vor folosi doar in momentul autentificarii in aplicatia de internet banking sau in momentul efectuarii unei plati cu cardul bancar.
In acelasi timp, daca observi un aspect diferit de cel obisnuit al aplicatiei MyBRD Net sau un comportament pe care nu l-ai mai intalnit (ex. Un mesaj de notificare ca pagina este indisponibila si esti invitat sa te reautentifici sau sa iti resincronizezi dispozitivul token), opreste imediat procesul de autentificare si te rugam sa ne contactezi de urgenta prin MyBRD Contact la tel: 021 302 6161.
Intotdeauna alaturi de tine,
Banca ta. Echipa ta