Formular de căutare

Înapoi la Newsroom

BRD si Junior Achievement ajuta peste 2.800 elevi de gimnaziu si liceu sa calculeze valoarea economica a educatiei lor

25 Jun 2013

 

 - Peste 2.800 de elevi participanti la proiectul Educatia iti da valoare! au beneficiat de oportunitatea de a se intâlni cu un consultant voluntar BRD la clasa, care i-a pregatit pentru a face fata provocarilor vietii reale legate de educatie si cariera

 - Proiectul a urmarit in mod deosebit sa identifice cazurile de elevi cu risc de abandon scolar si sa contribuie la demonstrarea valorii economice a educatiei, pe termen lung

 - Organizatorii au realizat de asemenea un studiu in rândul elevilor de gimnaziu si liceu, care arata ca acestia au incredere in valoarea educatiei, desi nu constientizeaza inca ce ar trebui sa faca pentru a obtine „jobul dorit”

 

Junior Achievement România, in parteneriat cu BRD Group Société Générale, a implementat in anul scolar 2012-2013 proiectul Educatia iti da valoare!, prin care peste 2.800 de elevi din toata tara au aflat ce inseamna o meserie “bine facuta” ca atitudine in viata profesionala.

 

Proiectul se deruleaza in cadrul programului de responsabilitate sociala al BRD – Schimba un destin. Da valoare unei vieti – si contribuie la prevenirea abandonului scolar la nivel national si la dezvoltarea competentelor profesionale ale elevilor prin intermediul modulul educational Economia si succesul. Prin sustinerea BRD elevii si cadrele didactice au beneficiat de acces gratuit la pachetul de manuale, materiale auxiliare si suport pentru implementarea programului (training, pre-/post-teste, certificate) aferente acestui modul.

 

Nevoia unei initiative de prevenire a abandonului scolar, adaptata pentru nevoile elevilor, s-a conturat in contextul raportului Comisiei Europene (Eurostat), care plaseaza România in rândul tarilor cu cele mai mari rate ale abandonului scolar din ultimii trei ani (18,4% - 2010, respectiv 17,4 % in 2012).

 

Programul Educatia are valoare a realizat un lucru extrem de important: a adus impreuna elevii care au nevoie sa inteleaga ce se intampla dincolo de scoala si pe salariatii care au dorinta, cunostintele si experienta capabile sa ofere copiilor raspunsuri la framantarile si nesiguranta in privinta viitorului lor.  Ne-am bucurat ca salariatii au raspuns in numar atat de mare la aceasta invitatie de a  deveni profesori  pentru cateva ore si a preda o lectie foarte importanta despre alegerile pe care le facem in viata, despre munca, profesionalism si despre cum aceste lucruri ne influenteaza viitorul.

Credem cu toata forta ca investitia in educatie este cea mai buna cale pentru a creste calitatea vietii si a diminua saracia. Le multumim celor de la Junior Achievement, pe de-o parte, pentru aceasta experienta minunata, si voluntarilor BRD, pe de alta parte, pentru implicare si daruire si pentru ca au demonstrat inca o data ca suntem o echipa valoroasa”, a spus Flavia POPA, Secretarul General al BRD.

 

In lunile martie-mai 2013, peste 128 de consultanti BRD au contribuit si sustinut initiativa de educare activa a elevilor din 93 de institutii de invatamânt. Intâlnirea elevilor cu voluntari din banca a creat pentru elevi un spatiu de invatare diferit fata de orele clasice. Participantii din 43 de localitati au avut ocazia de a intelege si calcula economic in ce fel conteaza, pentru viitorul si bunastarea lor, fiecare an suplimentar de scoala la care decid sa nu renunte, o activitate care a urmarit in mod deosebit sa previna situatiile de abandon scolar identificate in etape de inscriere a claselor in program.

 

De asemenea, experienta voluntariatului la clasa a fost una deosebita si pentru voluntarii participanti la proiect:

„Daca din postura elevului din banca mi se parea greu la anumite ore, acum in calitate de profesor, cu ocazia «orei de dirigentie», mi s-a parut cel putin la fel de greu, dar totodata extrem de motivant. Clasa la care am avut placerea sa sustin aceasta ora mi s-a parut foarte interesata de ceea ce inseamna meseria de bancher, dar si cât de mult a contat educatia pentru a ajunge sa lucrez aici. Sper ca mesajele transmise de mine sa ii ajute intr-o mica (sau mare) masura in alegerea drumului pe care il vor urma in viitorul apropiat. Cine stie, poate vreunul dintre ei va ajunge un mare bancher in viitor. Indiferent de persoanele mediatizate in jurul nostru, elevii trebuie sa fie constienti de faptul ca educatia este extrem de importanta in dezvoltarea lor profesionala, dar si cea personala.  Un demers foarte bun facut de catre Junior Achievement, care, cu siguranta ar trebui replicat.” – Radu Lascu, Director Adjunct, Corporate & Investment Banking

 

Organizatorii au realizat de asemenea un studiu in rândul tinerilor participanti, la care au participat 4721 de elevi (13 – 16 ani) din 158 de localitati.

O concluzie surprinzatoare este numarul mare de tineri care considera ca scoala ii ajuta sa inteleaga in ce mod educatia este utila in cariera, desi lispsa de concordanta intre educatia formala si piata muncii este o tema de actualitate in opinia publica. In acelasi timp insa, tinerii au pareri impartite fata de ce inseamna o educatie de calitate si care sunt factorii care contribuie la obtinerea unui loc de munca, o tendinta pe care activitatile derulate la clasa in cadrul programului o remediaza semnificativ, dupa cum arata raspunsurile a 2773 de elevi care au parcurs chestionarul suplimentar, de evaluare a programului. Mai multe informatii sunt disponibile pe siteul organizatiei, la www.jaromania.org

 

Persoana de contact

Junior Achievement România

Lucian Gramescu, Manager Operatiuni

0726 734 271

lucian.gramescu@jaromania.org

 

Despre Junior Achievement România

Junior Achievement România, organizatie non-profit, a fost fondata in anul 1993 si este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA si Junior Achievement - Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare si cea mai dinamica organizatie internationala de educatie economica si antreprenoriala. In România, programele JA de tip "learning by doing" se desfasoara local in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, institutiile de invatamânt si sunt sustinute financiar si cu consultanta de catre comunitatea de afaceri.

Informatii suplimentare sunt disponibile la: www.jaromania.org

 

Despre BRD Group Société Générale 

BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua banca din România dupa totalul activelor. BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 154.000 de angajati si 32 milioane de clienti in intreaga lume, in trei activitati-cheie: Retail banking in Franta; Retail banking international; Corporate & Investment Banking.

Articole asemănătoare